De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:08

Zo heb ik een pony mondeling gekocht, moest snel weg volgens haar. De avond voordat ik de pony zou gaan halen (stal enzovoort was allemaal al gereed) kreeg ik een appje om 22:30 dat ik niet kon komen want haar vader was "ziek". Heel vervelend natuurlijk maar wanneer kan ik dan wel komen? Kan je niet een half uurtje naar stal komen om het geld aan te nemen? Nee dat kon allemaal niet.

Kom ik er enige tijd later achter dat de beste dame gewoon zelf ziek was. Typetje "Ik wil aandacht"
Die zette gewoon elke week haar pony te koop, ontving mensen en genoot van de aandacht. Om vervolgens de kopers weer met een smoes af te wimpelen. Nog geen dag later stond de pony weer op internet met "Dit weekend nog komen halen".

Ze vertelde zelf ook honderduit over wat ze allemaal mankeerde en liep met plakkers en draden op haar borst. Mijn vriendin en ik vonden dat al bijzonder op zich maar ach wie zijn wij om daar wat van te vinden toch :+

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:29

Abercrombie schreef:
Ik zie het ineens helemaal voor me. Je komt bij de BMW dealer. Ziet een prachtige auto. Vraagt aan de verkoper "Wat moet ie kosten?" en de verkoper zegt "HA! U bent echt geen liefhebber want anders had u dat niet hoeven vragen!"

Uhm ja. :+

Hahahahaaa _/-\o_

Is toch normaal dat als je iets wil kopen of geïnteresseerd bent in iets dat te koop staat, je de prijs moet weten?

Overal staat een prijs bij, zelfs bij een pak melk.

Als ik iets wil kopen selecteer ik op wat ik wil, wat er is EN de prijs. Vind ik normaal. En heus, geloof me,
na alle ellende en tegenslagen en narigheid en pech en ziekten en dood, ben ik nog steeds een liefhebber.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:34

carlijn83 schreef:
Ik denk dan soms nog weer terug aan ´vroeger´ ;)

Nu kunnen we dmv internet al een redelijk compleet beeld krijgen van een paard (er vanuitgaande dat er dus een eerlijk verhaal in de advertentie staat)

Maar jaren geleden zocht ik nog paarden uit de ieniemienie advertentietjes in de P&S of de Hoefslag oid. dan had je die mensen een keer aan de telefoon om wat aanvullende info te vragen en dan besloot je of je wel of niet in de auto stapte.
Dat heeft ook wel eens tot bijzondere bezoekjes geleid trouwens :=
Leek het een heel goed verhaal, hup anderhalf of 2u in de auto om vervolgens een paard te zien waarbij we eigenlijk direct wel weer om wilden draaien naar de auto....

In de vorige eeuw waren mijn moeder en ik ook eens op pad om een paard te bekijken. Mobiele telefoons waren er nog niet. Sta je na een autorit van anderhalf uur bij de beste mensen voor de deur, zeggen ze: hij is al verkocht. _-:(

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:54

Heerlijk topic dit :D

Ik heb ook verschillende reacties gehad toen mijn D-pony te koop stond...

- Stond in de advertentie dat hij enkel naar een thuis ging waar hij het hele jaar door buiten kan. Kreeg ik reactie van een meid "als u hem aan ons verkoopt zullen we heel goed voor hem zorgen! In de zomer staat hij dan overdag op de weide en in de winter blijft hij lekker warm op stal". Heb vriendelijk naar de advertentie verwezen dat ik hem graag het hele jaar door buiten heb omdat hij dit ook nodig heeft, kreeg ik een aantal héel boze mailtjes met scheldwoorden :+

- 13-jarig meisje die héeeeel erg graag mijn pony wou (lees: een hele alinea over hoe goed ze hem zou verzorgen etc). Ze kon de vraagprijs niet betalen maar wou wel ál haar spaargeld ervoor geven. Gedurfd bod was het, want dat was 1/10 van de vraagprijs :')

- nog een meid die via facebook had gestuurd dat ze hem heel graag wou, maar moest bespreken met haar ouders. Kreeg elke dag 2-3 updates over hoe het onderhandelen met de ouders ging ("papa heeft dit en dat gezegd dus misschien mag het maar mama wilt het niet" etc). Dat bleef zo duren. Inmiddels hadden andere mensen interesse en die kwamen een keer kijken. Toen meisje via mail dat te weten kwam was ze héel erg teleurgesteld en verdrietig. Berichten à la "WAAROM?? :'( " en "je wist toch dat ik hem zo graag wou hebben!!! :'( "

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:09

Zeven jaar geleden was ik met mijn dochter op zoek naar een schoolpaard, we hebben zeker 20 paarden gezien. Op enig moment kwamen we bij een hele stoere Groninger merrie. Paard kon onwijs springen, alleen, waarom werd het paard zo flauwtjes voorgereden? De ruiter reed Z op de andere paarden op de stal. Was ze niet nageeflijk te rijden?? Mijn dochter lukte het in ieder geval niet.
Bij de tweede keer kijken is er een kennis meegegaan die zelf in de paarden zat en aardig kon sturen. Zij rijdt het paard wel nageeflijk en wat gebeurt er??? Er valt een lap tong van ongeveer een halve meter naar buiten -:(- We hebben het paard niet gekocht :o

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:13

Sammyoo schreef:
Zeven jaar geleden was ik met mijn dochter op zoek naar een schoolpaard, we hebben zeker 20 paarden gezien. Op enig moment kwamen we bij een hele stoere Groninger merrie. Paard kon onwijs springen, alleen, waarom werd het paard zo flauwtjes voorgereden? De ruiter reed Z op de andere paarden op de stal. Was ze niet nageeflijk te rijden?? Mijn dochter lukte het in ieder geval niet.
Bij de tweede keer kijken is er een kennis meegegaan die zelf in de paarden zat en aardig kon sturen. Zij rijdt het paard wel nageeflijk en wat gebeurt er??? Er valt een lap tong van ongeveer een halve meter naar buiten -:(- We hebben het paard niet gekocht :o

:') _/-\o_ :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:36

StalNollie schreef:
de echte liefhebber belt, dan ben je gewoon niet oprecht geïnteresseerd.
ik word het zo beu al die berichten van wat moet ie kosten en vervolgens hoor je niks ( en nee wij vragen zeker niet de hoofdprijs verre van zelfs).

Er zijn ook mensen met belangst!

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:45

Sammyoo schreef:

Wat hoe kan dat :Y)

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:54

Myrthe2003 schreef:
Sammyoo schreef:

Wat hoe kan dat :Y)

Tong uit de mond steken duidt vaak op problemen in de hals. Ontstekingen of zelfs artrose.
Iig zal hij zich niet helemaal best gevoeld hebben op dat moment.

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:05

Ik ben niet op zoek, maar vind het wel leuk om advertenties te bekijken. Verbaas mij regelmatig over mensen die hun paard/pony te koop aanbieden i.v.m. geen tijd/studie/met jong paard beginnen of wat voor reden dan ook en die 'm alleen verkopen aan iemand die hun paard een blijvend thuis biedt...

Vraag me altijd af hoe je op het idiote idee komt iemand te willen verbieden jouw paard later weg te doen, als je 'm zelf ook geen blijvend thuis biedt....

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:08

JEvv schreef:
Ik ben niet op zoek, maar vind het wel leuk om advertenties te bekijken. Verbaas mij regelmatig over mensen die hun paard/pony te koop aanbieden i.v.m. geen tijd/studie/met jong paard beginnen of wat voor reden dan ook en die 'm alleen verkopen aan iemand die hun paard een blijvend thuis biedt...

Vraag me altijd af hoe je op het idiote idee komt iemand te willen verbieden jouw paard later weg te doen, als je 'm zelf ook geen blijvend thuis biedt....

dat vraag ik me ook vaak af ....
je kan niet in de toekomst kijken en alles overzien.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:15

Ik vind dat niet zo vreemd hoor :-)

Vaak wordt er denk ik geen 'paard-blijft-tot-zijn-dood-bij-jullie' blijvende thuis bedoeld, maar is het een handige manier om (kleinschalige) handelaars en dergelijke op afstand te houden. Natuurlijk kan je niet in de toekomst kijken, maar als je je paard verkoopt - om wat voor reden dan ook - zie je hem denk ik graag ergens terechtkomen waar hij niet binnen enkele maanden (of jaren) weer verkocht wordt :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:15

Volgens mij is dat ook een beetje een "nette" verwoording van 'hij/zij gaat absoluut niet naar een handelaar' :)

Ik heb wel is wat meegemaakt toen ik bij een paard ging kijken. Gewoon een handelstal waar een stalgenoot van de eigenaresse van m'n vorige bijrijdpaard woonde. Was is de buurt en hij had wel wat staan wat aan mijn eisen voldeed, dus ja, waarom niet even heen en weer? :)

Eenmaal daar, leuke schimmelmerrie, wel iets ouder dan ik wou (7 jaar) maargoed, was een mooi beestje, op t eerste ook geen gebreken en goed gebouwd. Hij vertelde dat ze braaf, rustig, bomproef was. Wel wat schrikkerig maar Ag, ik dacht misschien door de drukte? Ze werd even voorgereden en was vrij 'onrustig', ik toch opgestapt... Naja, opgestapt... Ik wil m'n been over t zadel gooien en de merrie gaat compleet aan de kletter...
Commentaar van de man; "je kan niet in de bak opstappen, dat kent ze niet"
Ik heb toch even stom staan kijken, heb vriendelijk bedankt en gezegd dat ik z'n andere paarden niet hoefde te zien :=

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:31

Bij IJslanders is het eigenlijk de gewoonte om een paard in een prijs-categorie in te delen,zo weet je of het voor jou nut heeft om te exacte prijs te vragen.
Heb ook ads over geslagen als er geen prijs of indicatie bijstond,als niet binnen mijn budget zit ga ik geen tijd verspillen.

Op vorige stal ook meerdere paarden te koop gehad.
Een was een braaf paard maar zeker niet voor beginners,dat was ook duidelijk in de ad gezet.
Mensen kijken foto's en lezen de info niet :P

Komt vader met zoonlief...had al ervaring (bleek jaar op manege te rijden) kond heeft doodsangsten uitgestaan.
Een ander moest veel moeite doen om een trailer te regelen,moest een rot-eind rijden dus ok...uiteindelijk komt de beste man.Ziet de pony...prachtig diertje,was er zeer over te spreken...
Koper:En hij is braaf gereden he...
Ik:Uhm,hij is braaf maar niet geschikt voor beginners.
Koper: Ik zoek een beginnerspaard.
Ik:Nou dat is deze zeker niet...dat stond ook duidelijk in de ad.

Onverrichte zaken weer terug...ik snap niet dat je dit niet voor de zekerheid nog eens aan de telefoon vraagt voordat je zoveel moeite doet en half Nederland doorrijd :?

Ook een tuiger te koop gehad...daar zijn reacties op gekomen...

Kan hij onder het zadel...nou ja dat was nog een normale vraag,ook geantwoord dat hij wel gereden was onder het zadel maar dat hij als tuiger werd verkocht,niet als rijpaard.

Kan hij springen?Is hij geschikt voor jachten??Toen maar verteld dat wij het niet verantwoord vonden om met koets en al over een hindernis te springen en we hier dus geen ervaring mee hadden :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:38

Beste verkopers! Zet nou gewoon en nuchter de juiste gegevens over je paard in de advertentie. Dus ook wat je ervoor wilt hebben, waarom wordt daar toch vaak zo geheimzinnig over gedaan? En verder is de stokmaat ook handig om te weten, want soms blijkt die echt heel erg te verschillen van wat in de advertentie staat. Veel verkopers kunnen hun eigen paard niet beschrijven, zeggen dat ie bruin is en dan blijkt het een vos te zijn, soms weten ze niet eens of het een ruin of een merrie is, daar moet ik als potentiele koper aan de telefoon dan achter zien te komen door naar de naam van het dier te vragen. _/-\o_ :))

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:42

Ik heb net zelf een blunder gemaakt, en schaam me dood....

Kopers geweest, hadden interesse, andere kopers ook en kocht toch t dier. Ik zou netjes berichten als t dier verkocht is dus gelijk gedaan. Mochten ze niks horen zouden we een tweede bezichtiging hebben vandaag.
Koper belt op waar ik ben.. Uhhhh ik had toch af gesmst?! Kreeg nog een berichtje erop terug van "oke dat is prima" per ongeluk naar de verkeerde mensen . Oeps!
Schaam me dood en het is nog een bokker ook! Gelukkig woont ze 15 minuutjes van stal af, maar netjes en leuk is het niet voor hun.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:44

Oeps :=

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:45

ach zo kwam ik laatst een adv tegen word alleen onder contract verkocht. dan klik ik al heeeeeel vlug verder.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:47

StalNollie schreef:
ach zo kwam ik laatst een adv tegen word alleen onder contract verkocht. dan klik ik al heeeeeel vlug verder.

Dat is een hype op fb joh! Alles onder adoptie en contracten. Verkocht is toch echt verkocht hoor!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:48

anjali schreef:
Beste verkopers! Zet nou gewoon en nuchter de juiste gegevens over je paard in de advertentie. Dus ook wat je ervoor wilt hebben, waarom wordt daar toch vaak zo geheimzinnig over gedaan? En verder is de stokmaat ook handig om te weten, want soms blijkt die echt heel erg te verschillen van wat in de advertentie staat. Veel verkopers kunnen hun eigen paard niet beschrijven, zeggen dat ie bruin is en dan blijkt het een vos te zijn, soms weten ze niet eens of het een ruin of een merrie is, daar moet ik als potentiele koper aan de telefoon dan achter zien te komen door naar de naam van het dier te vragen. _/-\o_ :))

En dan nog heb je geen 100% zekerheid. Stond op de manege tig jaar geleden een vosruin, met de naam sidonia (we hadden kennelijk een suske en wiske thema voor de namen toen, want lambiek en jerommeke hadden we ook).

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:52

Wat voor contract?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:54

Abercrombie schreef:
Wat voor contract?

Koopcontract...is overigens niets raars aan...is een standaard contract.Bewijs van aankoop/verkoop.
Mijn paarden zijn ook aangekocht met koopcontract.Vroeger hadden ze een verkoopbriefje.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:57

Ik heb 1x een koopcontract getekent. Denk alleen dat het zin heeft bij een handelaar en weinig zin heeft bij een particulier.

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:59

Wat een heerlijk topic is dit ook! :D

Zelf ook al behoorlijk wat typische dingen meegemaakt op dit vlak.
Ik verkoop regelmatig paarden in opdracht van de eigenaar, en de reacties die je soms krijgt... Het irritantste zijn toch echt wel de jonge pennykinderen die op elke advertentie "Liieefff!" antwoorden. Of gewoon "Vp?" mailen. En de hele lange verhalen over hoe goed ze voor je paard zullen zorgen.
Of gewoon de mailtes van "Voor 500 kom ik hem halen.". Nou nee, dat doe je niet... :+

Ik heb me ooit wel ziek gelachen toen ik eens een jonge merrie te koop had staan. Voor ze ingereden was had ik haar aangeboden als "leuke merrie, wel wat dominant, zuivere gangen,..." en was er erg weinig reactie op. Na het inrijden bleek ze toch wel een bijdehandje te zijn, dus had ik de advertentie veranderd naar "Ingereden, maar nog groen en alleen voor de zelfzekere ruiter." Ze was natuurlijk wel te rijden, maar je moest wel een beetje weten wat je deed. Als je haar een vinger gaf nam ze namelijk je volledige arm... :+
Echt, je kan niet geloven hoeveel mails ik toen gekregen heb van 13-jarige pennymeiden! _O- Allemaal dingen als "Ik rij al zeker 2 jaar paard en rijd op de wildste paarden in de manege!".
Aan zo'n meiden is ze overigens niet gekocht... :D

Regelmatig help ik ook mensen in hun zoektocht naar een IJslander, dat is ook bijna een standaard bezoek bij de verkopers aan het worden... Als je belt voor info zijn het gegarandeerd paarden "met hele goeie makkelijke natuurtolt!".
Tot je gaat kijken, lopen ze allemaal lateraal te waggelen maar een viertakt is er meestal niet te bespeuren... :+ En "duidelijk gescheiden gangen" is blijkbaar ook voor intepretatie vatbaar.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:01

Kletskousz schreef:
Ik heb net zelf een blunder gemaakt, en schaam me dood....

Kopers geweest, hadden interesse, andere kopers ook en kocht toch t dier. Ik zou netjes berichten als t dier verkocht is dus gelijk gedaan. Mochten ze niks horen zouden we een tweede bezichtiging hebben vandaag.
Koper belt op waar ik ben.. Uhhhh ik had toch af gesmst?! Kreeg nog een berichtje erop terug van "oke dat is prima" per ongeluk naar de verkeerde mensen . Oeps!
Schaam me dood en het is nog een bokker ook! Gelukkig woont ze 15 minuutjes van stal af, maar netjes en leuk is het niet voor hun.

Schoot even in de lach. Vriend van me stuurde om 6 uur 's morgens doodleuk een dikke middelvinger naar zijn tante. Was voor de app van een vriendengroep bedoeld, oeps. :+

Ik werd vooral gek van de meiden die op afbetaling willen kopen. Één keer nee is toch duidelijk..hele mails kreeg ik binnen.