Anne_GTI schreef:Interessant! Mag ik 1 simpele vraag erin gooien waar ik al jaren mee rondloop? Waarom zijn er tegenwoordig alleen zwarte Friezen en wat is er met de andersgekleurden gebeurt? Soms komt er nog weleens een vos voor weet ik. Maar afgekeurd op kleur en daarom niet ingeschreven als Fries en dan? Werd er dan niet mee gefokt? Of ligt daar een link naar andere fokkerijen

Nee grapje; is een Tuiger

Denk dat trouwens ook soms als ik een bruine of schimmel kruising Fries zie. Dan moet ik altijd even denken aan het Friese paard van vroeger toen ze nog in meer kleuren voorkwamen dan nu. Dan denk ik: hmmm, terugfokken? Gekheid.
Wordt vermeld op voorpagina en op p.3 meer dan een halve pagina. Ik wil iedereen de kans geven de krant gewoon zelf te lezen maar wil het artikel best delen. Krijg de krant zelf vanavond pas in handen dus... nog even geduld.
Ben benieuwd naar het artikel.
Hartstikke Limburgs dus. Vandaar ook dat Limburgers alleen vragen of het met of zonder s op het eind is. Voor Limburgers is de uitspraak trouwens ook geen punt.

Gaaf hoor en spannend dat het boek naar de drukker is

Wat geweldig dat je dit doet... fantástisch! Ik heb net het hele topic gelezen inclusief krantenartikel en afgezien van dat ik het super vind dat iemand zoiets doet en dat het leuk is dat je een kijkje geeft achter de schermen van hoe zo'n boek tot stand komt heb ik ook heel veel achting voor jou gekregen. Niet alleen voor hoe je dit aanpakt, en voor hoe gedetailleerd het allemaal klinkt maar ook voor hoe je ondanks al je bezigheden hier een topic bijhoudt.
Ga als ik wat meer tijd heb alles bijlezen. Maar wat gaaf dat het bij de drukker ligt (zonder de vervelende fout). Hij komt bij mij zéker in de kast te staan!