sport of fokmerrie kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 18:20

Anoniem schreef:
Heeft je dochter het paard al proefgereden?

Volgnde week pas

Anoniem

Re: sport of fokmerrie kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:28

Geef je ons een update?
Succes alvast. +:)+

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:22

Succes en heel erg leuk. Hoop dat het voor jullie goed gaat uitpakken. Zie er zoveel die "hun paard" kwijtraken voor ze kunnen knallen. Ben blij dat mijn dochter bij de junioren rijdt met een paard wat van ons zelf is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:13

Dees schreef:
RoyceMack schreef:
17.500 euro voor een paard?! Goeiedag!
Dat is nogal wat!

Een beetje leerpaard welke kwaliteit genoeg heeft voor Z2/Junioren kost veel meer.

RoyceMack schreef:
Zo heb ik het ook moeten leren.

Heb jij het dan toevallig wel tot Junioren geschopt?
Wat was je hoogste sportresultaat?

Who cares?
er moet toch een paard komen waar deze jonge meid goed mee kan leren werken. Immers las ik ergens eerder dat er niet zozeer 'talent' is. In mijn stukje komt niet echt naar boven dat ik tips geef over een perfect wedstrijdpaard ofwel? ik heb een andere insteek. Leren rijden, band hebben met een dier en vooral genieten. en vanuit daar kijken waar talenten liggen. Ik ben persoonlijk van mening dat winst te koop is, in de vorm van: hoe duurder en beter getraind paard, hoe meer prijzen.
En ik denk ook dat 80% van de ruiters op een goed getraind paard op hoog niveau kan rijden, dat is niet zo moeilijk.
Ik vind het knapper als zoon meidje haar eigen paard helemaal getraind heeft en ze lekker samen aan het werk zijn en de klik ervanaf spat.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:00

Wat een goede oplossing zou dat zijn! Ook supergaaf dat je dochter zo'n kans krijgt!! Ben erg benieuwd naar proefrit/paard/dochter! We verwachten natuurlijk wel een update!

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 18:02

Jodyy93 schreef:
Wat een goede oplossing zou dat zijn! Ook supergaaf dat je dochter zo'n kans krijgt!! Ben erg benieuwd naar proefrit/paard/dochter! We verwachten natuurlijk wel een update!

Update kan maar dan via pb ivm privacy eigenaresse

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:14

Ook ik ben benieuwd naar de update!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:16

ik ben ook zeer benieuwd:) Vond het een leuk en interessant topic!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:37

Je hoeft toch geen details te geven?
Gewoon een kleine update in het topic of je een match gevonden hebt voldoet ook :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:46

Sizzle schreef:
Je hoeft toch geen details te geven?
Gewoon een kleine update in het topic of je een match gevonden hebt voldoet ook :)

Inderdaad. Je kunt hier toch gewoon neerzetten of het klikt met je dochter of niet. Voor de rest hoeven wij niks te weten.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 15:24

eigenaresse heeft me via dit topic benaderd, haar paard openbaar bespreken lijkt me niet zo netjes.

zal zeggen er was een beperking die hoger opleiden imo niet helemaal reeël maakte.

verder een hele knappe merrie, jammer dat het zo gelopen is.

dochter reed erzo mee weg was echt een schatje.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 15:27

paard dan, dat was echt een schatje

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:28

Jammer.
Maar is het dan ook geen optie om te zien hoe ver ze komen?
Dan heb je voorlopig nog tijd om verder te zoeken en krijgt je dochter alleen maar extra ervaring.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 16:40

nee is zonde van al het werk en dadelijk sta je nog met lege handen omdat paard niet verder kan

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 16:41

ook wil ik het graag eerlijk houden tegenover paard, kan niet zelf vol voor gaan als op de achtergrond een probleem op de loer ligt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:57

florentine1 schreef:
nee is zonde van al het werk en dadelijk sta je nog met lege handen omdat paard niet verder kan

Maar bekijk het nu even heel reeel, dochter rijd er zo mee weg dus laat haar mooi starten en rijden met dit paard. Dan kun jij nog twee jaar bvb doorsparen en kun je wel dat extreem goede paard aankopen. Dochter heeft dan inmiddels ervaring om een paard van B of L1 naar de Z1/Z2 te rijden en leert hopelijk zo veel dat ze dat goed over kan brengen op haar volgende.
En nog belangrijker, dan weet je ook of je 16 jarige puber het nog leuk vind zonder dat je nu al grote investeringen doet.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:14

Jammer! Maar begrijp je beslissisibg, het is dan ook nog eens paard van een ander. Komen een heleboel afspraken bij kijken. En je wilt het paardje niet kapot maken, of rijden met in je achterhoofd de gedachte dat er iets aan is! Ik heb btw op Facebook via lamantie couture een pagina waar bemiddeling tussen ruiter en paard plaats vind. Misschien is het wat om daar een advertentie neer te zetten. En gaat daar echt in wedstrijd paarden, en goede ruiters.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:40

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:50

Wauw, dat is een mooie merrie voor een leuk bedrag! Zou zeker röntgenologisch keuren want dit is bijna "to good to be true".

Zou er zelf zeker naar gaan kijken als ik het budget had en naar een dressuurmerrie zou zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:56

Wss is ze niet goed in conditie, maar als ze gezond is ben je met een half jaar of sneller weer op niveau

Ik begrijp sowieso niet waarom TS niet allang een leuk paard heeft, budget is ruim en er staan zat goede paarden te koop, ook buiten de advertentie sites.
En fokkers staan te springen om iemand die hun paard naar het Z rijdt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:57

Deze merrie liep in 2011 nog in de sport en won Z1 proeven, Sylvana kan ook erg netjes rijden. Mooie merrie en zeker een optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:58

Dat is 4 jaar geleden, zal best wat werk inzitten. Maar lijkt mij ook een leuk paard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:59

[***] schreef:
Wss is ze niet goed in conditie, maar als ze gezond is ben je met een half jaar of sneller weer op niveau

Ik begrijp sowieso niet waarom TS niet allang een leuk paard heeft, budget is ruim en er staan zat goede paarden te koop, ook buiten de advertentie sites.
En fokkers staan te springen om iemand die hun paard naar het Z rijdt.

Dat moet je liggen om voor fokkers te rijden, dan weet je van te voren dat paarden vaak onder je kont vandaan worden verkocht. Een van onze dochters heeft dat ook een periode gedaan, reeds ze een jaar thuis door en zodra ze vijf waren direct m starten. Leuk maar dan waren ze zo weg en dat wilde ze niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:04

Daar kun je afspraken over maken, bijv. op geld zetten of opbrengst samen delen, daar is ook niks nieuws aan. Bovendien willen fokkers hun merries vaak naar het sportpredikaat hebben voor de fokkerij en niet om te verkopen voor de sport. Waar een wil is is een weg maar die sfeer proef ik niet in de reacties van de TS

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:18

Daarom ben ik zo blij dat ons paard van mijn dochter is. Andere paarden rijden, prima, maar haar paard is haar paard en niemand anders beslist over dat paard. Wij als ouders dus ook niet :+

Paarden voor anderen rijden is leuk maar als je er echt wilt komen moet je toch iets van jezelf hebben, daar ben ik inmiddels wel achter. Paarden voor anderen rijden kan wel een heel stuk helpen en iemand vooruit brengen.