Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hij voelde zich gelijk op zijn plaats! Ging gelijk grasjes eten, even rollen en daarna lekker in de relax-stand. Ik ben heel blij dat hij zich niet druk maakte ofzo! 

KoudbloedKim schreef:Echt? Ik niet.
Ik vind dat ook totaal iets anders dan wanneer je je paard weg doet omdat je zelf graag een jonger paard wil om op te rijden of zonder ook maar te kijken waar het diertje terecht komt.
Echt totaal iets anders.
) had tenslotte een veel betere pensioenplek bij haar echte bazin, dan dat ik haar kon geven. Toen is ze inderdaad na veel tranen opgehaald en is ze 31 jaar geworden, grootmoeder spelend op de wei voor het jonge grut. ohjajoh6 schreef:Jouw verhaal zijn nu juist de verhalen waar Kimmie het uiteindelijk over had, heel sporadisch, maar zo fantastisch mooi, voel je niet schuldig, maar denk nog vaak terug aan de mooie tijden die jullie hebben gehad en koester het feit dat Monty het juist nu nog steeds zo vreselijk goed heeft...
KoudbloedKim schreef:Ik vind dat als je een dier (hond, kat, paard whatever) neemt, je je verantwoordelijkheid moet nemen en ervoor moet zorgen tot het dier dood gaat.
Uitzonderingen daar gelaten.
Wat je ook vaak ziet; mijn partner waar ik nu 1 jaar mee samen ben, wil gaan samenwonen, maar mijn hond, die ik al 6 jaar heb, mag van hem/haar niet mee, daarom zoek ik een goed baasje.
Ik vind dat vréselijk!
Ibbel schreef:ohjajoh6 schreef:Jouw verhaal zijn nu juist de verhalen waar Kimmie het uiteindelijk over had, heel sporadisch, maar zo fantastisch mooi, voel je niet schuldig, maar denk nog vaak terug aan de mooie tijden die jullie hebben gehad en koester het feit dat Monty het juist nu nog steeds zo vreselijk goed heeft...
Dit zijn inderdaad de mooie uitzonderingen. En het is heel fijn als je als 'ontvanger' van zo'n paard er van kunt genieten, en zelfs nog een deal hebt tot terug naar de vorige eigenaar. Met zo'n deal geef je als vorige eigenaar ook je paard sneller af.
Maaaaar, juist met die deal (breng 'm maar terug als je hem niet meer kunt houden) worden heel veel eigenaren belazert door oplichters. En helaas zijn die gevallen nou eenmaal veel talrijker dan de keren dat het tot wederzijds genoegen goed gaat.
Waarbij in het bovenstaande gevallen ook nog eens ging om gezonde oude paarden.
En dat is toch nog net iets anders dan zieke paarden echt letterlijk afschuiven omdat je zelf de beslissing niet kunt nemen.

geerke schreef:Herkenbaar.Daarbij heb ik ook nog eens zoveel kapsones dat ik denk dat ik erg goed voor ze ben,en ze het ergens anders minder goed hebben.

elenaMM77 schreef:beatje dat zeg je wel heel gemakkelijk..
maar laten we reëel blijven..
kopen de meeste mensen een pony om een huisdier te hebben en te genieten van het zicht op een levend dier in de weide (en daarvoor een flink bedrag te betalen).
of koop je een rijdier, om samen mee een leuke tijd te hebben.. De meeste mensen hebben als hobby paardrijden (of mennen of iets anders wat je doet met een paard).
Voor een werkdier (want dat is een paard, geen huisdier) dat zijn werk niet meer kan doen kun je twee dingen doen:
1- hem laten staan en er nog heel lang onkosten aan hebben (vaak hoger dan een gezond dier)
2- hem naar de slacht brengen, of in laten slapen
3- hem in de schoenen van iemand anders schuiven
Voor wat optie 1, de meeste mensen hebben het geld om 1 of enkele paarden te houden, paarden waarmee ze aan de slag zijn, vandaar ook dat ze dat aantal paarden hebben. Het paard dat dan grasmaaier mag gaan spelen, neemt de plaats in van 1 waar bijvoorbeeld wel mee gesport kan worden, of wel mee gefokt kan worden.. Ik ben heel eerlijk.. ik ga geen geld neertellen om mijn paard grasmaaier te laten spelen als dat betekent dat ik moet wachten tot hij van ouderdom omvalt voor ik weer op een eigen paard kan klimmen... als ik tegen die tijd uberhaupt nog op een paard kan klimmen. Ik zal mijn paard, als dat om wat voor reden niet meer geschikt is als rijdier ook niet bij een ander zetten, puur omdat ik het mijzelf niet zou vergeven als ze er mee gaan rotzooien.. Die gaat dus hemelen..
is het paard te oud geworden om nog te werken, dan kan het zijn dat hij gewoon aan mag blijven en dat ik mijn 'eigen paard waarmee ik kan rijden' even een paar jaartjes aan de kant schuif, immers je hebt lang plezier mogen beleven.. hij zou dan ook als weide maatje naar kennissen mogen als die een weidemaatje nodig hebben.. geen probleem..
maar hoe sta je er dan tegenover dat er gezonde koeien worden geslacht, gezonde lammetjes in de shoarma verdwijnen.. waarom mag een gezond paard dan niet in een kroket?
Het was je rijdier en je besluit om wat voor reden er vlees van te laten maken.. Klinkt heel cru, maar waarom mag een koe dan wel gezond worden aangeboden bij de slacht, maar een paard niet als de eigenaar dat wil?
dat heeft puur met de aaibaarheidsfactor te maken.
in laten slapen vind ik stiekem een ander verhaal want dan vernietig je feitelijk een gezond dier voor niets, laat het dan nog een functie hebben. met laten slachten heb ik geen moeite.
.. want dan is het volkomen logisch dat je niets tot vlees zult laten verworden natuurlijk.Citaat:Nee ,persoonlijk vind ik paardrijden een hobby ,een samenspel tussen mens en dier..

KoudbloedKim schreef:Ik vind dat als je een dier (hond, kat, paard whatever) neemt, je je verantwoordelijkheid moet nemen en ervoor moet zorgen tot het dier dood gaat.
Wat je ook vaak ziet; mijn partner waar ik nu 1 jaar mee samen ben, wil gaan samenwonen, maar mijn hond, die ik al 6 jaar heb, mag van hem/haar niet mee, daarom zoek ik een goed baasje.
Ik vind dat vréselijk!
farahdiba46 schreef:KoudbloedKim schreef:Ik vind dat als je een dier (hond, kat, paard whatever) neemt, je je verantwoordelijkheid moet nemen en ervoor moet zorgen tot het dier dood gaat.
Ik vind dat vréselijk!
ja vreselijk he! Zo is een van mijn honden ooit in een asiel gedumpt (en later door mij daar uitgehaald) omdat de nieuwe vriendin van die vorige "baas" heel netjes was en die haren niet wilde in huis. Ik kan daar gewoon niet bij....
) lopen hier dus kukelende kippen rond.Iedereen roept geef maar hier wij eten ze wel op.Maar als ik ze tevreden zie rondscharrelen dan kan ik het niet, in mijn hoofd spelen ook hele disney films af als ik er aandenk dat ik er één moet vangen en in een doos stoppen.