Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MelissaV schreef:Jezus sommige mensen, kom net een advertentie tegen. Dat gaat er echt los over wat zij eist als je haar paard 'adopteert'.
Haar achterste voetjes kunnen niet opgenomen worden, ze stampt niet maar trekt weg uit schrik. Dit kan bij sommige mensen heel verkeerd overkomen en dezelfde hoefsmid dient gehouden te worden. Onder het rijden is ze heel braaf maar vooruit, dit krijg je er niet uit. Het is geen pony voor iemand die twijfelt of bang is. Ze vind bosritjes heel leuk maar aangezien dat ze in sommige situatie's niet goed weet hoe te reageren word ze heel zenuwachtig als ze alleen op rit gaat. Het is een harde werker onder het zadel en kent haar basis dressuur. Springen heb ik vroeger met haar gedaan maar ze vind het maar niks en stopt bijna voor elke hindernis. Het is mijn eerste pony geweest dus ze ligt me heel nou aan het hart. Maar aangezien ik nu met jonge paarden bezig ben en ze me echt wel te klein is zoek ik 'n thuisje voor haar waar ze de aandacht krijgt die ze verdiend, ookal is het geen makkelijke dame. Ze gaat vlot de trailer op en af, maar ze kan er niet langer als 'n half uur op want dan breekt het zweet haar uit en is ze bang. Ze gaat met adoptiecontract weg of word te lease aangeboden. Bij contract komt ze naar jou toe en zijn de gehele kosten voor jou maar blijft ze ook bij jou staan tot haar overlijden , mag niet uitgebracht worden op eender welke wedstrijd. Mag NOOIT doorverkocht worden en er is wekelijks contact hoe het met haar gaat, als er medisch iets mis is met haar word ik ten alle tijden op de hoogte gebracht. Er word dan ook een adoptiecontract opgemaakt(haar spullen moeten van mij dan aangekocht worden voor 200 euro omdat ik dit belangerijk vind voor de pony dat ze dezelfde spullen mee krijgt). Te lease blijft ze gewoon bij mij staan, zijn alle kosten gedragen door de leaser en word er ook een contract opgemaakt (dat kan stopgezet worden en 100euro/maand)
<knip>
Dit gaat er lichtelijk over.. Je kunt voorstellen dat er spullen bij kunnen maar verplichten om iets te kopenMoet echt even mijn verbazing kwijt

Anoeska27 schreef:Ik wil graag op de hoogte te blijven van dieren die ik zelf gefokt heb, maar de nieuwe eigenaar is mij geen verantwoording verschuldigd. Ik zal me ook nooit bemoeien met de manier waarop er met het dier wordt omgegaan, want dan had ik ze maar niet moeten verkopen. Maar ik vind het wel fijn om op de hoogte gehouden te worden over hoe ze het in de sport of op keuringen doen.