Uitspraken van potenciele paarden/pony kopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:46

O het is echt geweldig die reacties. Heb ook nog even gespit in m'n geheugen maar kan niet meer bedenken. We hebben opnieuw paarden te koop staan dus wie weet......

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:49

Irene weet er nog wel een paar te vertellen, die had ooit twee oudere dames op het erf die ( tegenwoordig mijn fjord ) Winnie wilden kopen.. Ze hebben hem staan afbranden.. Nou, ik heb nog nooit een fjord gereden die zo vreselijk veelzijdig en braaf is. Gelukkig dat zij hem niet gekocht hebben, had ik weer mazzel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:16

Nou ik had ook eens toen ik voordat ik mijn vorige pony kocht een pony ging koopen iets vet raars. Ik ging kijken bij een zo stond het in de advertentie brave voskleurig E-pony van 1.55 die zeer geschikt was voor beginnende ruiters vanwege zijn brave karakter. Had nog geen foto gezien, maar ze zeiden dat ie dressuur en spring-talent had en ik vond het erg goed klinken voor een vierjarig beestje. Wij kwamen daar aan en dat beest was echt knettergek, zonder overdrijven en het moest een kruising tussen een Haflinger en een Arabier voorstellen. De moeder zei dat ie 2 maanden niet gereden had, het meisje twee dagen. Zij in de bak erop, nadat we met veel heisa en showdraf en rollende ogen door het gangpad waren gedenderd. Zag duidelijk dat ze doodsbenauwd was voor die pony en na twee rondjes stappen moest ik er maar even op. Ging allemaal nog best aardig voor een vat buskruit, maar in een keer explodeerde dat beest toch!!! Keihard rennen en een paar giga bokken, maar bleef nog wel zitten Haha! . En dat moest dan een pony zijn waar zij met lange teugels mee door de polder gallopeerde (ja, die pony in zn eentje waarschijnlijk nadat ie haar had "afgezet", haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:36

Ik heb het andersom ook wel eens gehad. Geef je aan een paard te zoeken met echt ruime kwaliteiten, kom je kijken en dan staat er een krabbelende geit die nog niet op 3 benen gaat. En dan maak je eerlijk een opmerking in de trant van "leuk paard, maar voor mij niet voldoende kwaliteit" en dan schoppen ze je zowat de dam af. Hou hem dan zelf als ie je zo bevalt Verward

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:14

x
Laatst bijgewerkt door janna op 10-06-22 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:23

Ik reageer ook maar eens, vooral na het lezen van het bericht van Janna.
Ik had mijn paard zo´n half jaar geleden ook te koop gezet, zat in een dip en dacht dat het beter zou zijn...
Ik kreeg toen steeds emailtjes van een mevrouw die erg graag mijn paardje zou kopen maar helaas maar 800 euro kon geven (paard stond te koop voor 2100 euro). Natuurlijk kan ze met zo´n bod kopen...
Ze vertelde dat ze voor die 800 euro eerst wel even haar twee shetlanders moest verkopen anders geen geld....Want ja ik moest toch echt begrijpen dat twee kinderen ook veel geld kosten...

margriet11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:29

Haha, nou ik vond het echt een ramp m'n pony verkopen!
Al die mensen zeuren over alles wat maar mogelijk is. Ik weet de leukste uitspraak niet zo maar de volgende vond ik wel erg dom:

"Kunnen we hem ook vanaf de weg zien" (ze woonden ook nog eens tientallen kilometers van ons vandaan)

Dit zeiden ze door de telefoon en ik dacht dit wordt nooit wat, maar uiteindelijk waren dit de mensen die haar kochten!!!

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:52

Citaat:
zelf heb ik ook nog iets
gaat niet over verkoop, maar was wel erg grappig
ik zocht een bijrijdpony en had hiervoor een advertentie geplaatst op marktplaats
stond duidelijk in wat ik graag zou zien qua mogelijkheden.
krijg ik een meeltje van een vrouw :
ja wij hebben nog een grote pony staan
we hebben hem pas een paar weken,
en we hebben jonge dochters en daar is hij erg groot voor
dus zoeken we iemand die hem kan gaan rijden en mogelijk op den duur mijn dochters kan begeleiden
dus ik denk ja prima
nog even bijzonderheden nagevraagd over de pony
klinkt hardstikke leuk zo
ongeveer 1.50 hoog
nouja afgesproken om te komen kijken.
kom ik daar aan
staat er dus echt de kleinste shet die ik oooooooit gezien heb

Ik ging afgelopen weekend naar een paard kijken. Ik had aan de eigenaar gevraagd hoe hoog het paard was, ik zocht een paard van minimaal 1.65 m en niet te iel omdat ik zelf groot en wat steviger ben. De eigenaar had gezegd dat het paard 1.65 m was. Kom ik daar na een uur rijden aan, blijkt het een ielig e-ponytje te zijn! Daar wordt je dus ook behoorlijk chagarijnig van!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:15

Vanmiddag had ik een leuke. Kreeg de telefoon in mijn handen gedrukt door mijn zusje, mensen voor Flap
Die man zegt geen naam, vraagt of het paard nog te koop staat. Hoop geroezemoes op de achtergrond en de mededeling dat hij zo even terugbelt, momentje....

Heb nog niets gehoord

Wat zoek jij trouwens voor paard Jits Verward Lachen

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:38

Ik heb ook een leuke:

Mensen nemen contact met mij op dat ze de pony die ik te koop heb willen. Dochterlief was er helemaal gek van. Het moest echt deze worden. Ze zou achter de stalling aangaan en dan zou ik in de herfstvakantie bericht van ze krijgen. Niets gehoord dus. Hebben ze van de week op mijn antwoordapparaat ingesproken dat dochterlief een inmiddels verzorgpaard heeft en dat ze van de koop af zien Verward . Sorry hoor, maar een verzorgpaard is imo net even anders als een eigen paard.

Verder heb ik ook al eens afgesproken en nooit meer wat van die persoon gehoord. Zelfs geen e-mail achteraf van we hebben ons bedacht en zijn daarom niet gekomen. Echt heel vreemd. Dat vind ik gelijk het nadeel van afspreken per mail. Het is te anoniem.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:46

gomir schreef:
Vanmiddag had ik een leuke. Kreeg de telefoon in mijn handen gedrukt door mijn zusje, mensen voor Flap
Die man zegt geen naam, vraagt of het paard nog te koop staat. Hoop geroezemoes op de achtergrond en de mededeling dat hij zo even terugbelt, momentje....

Heb nog niets gehoord

Wat zoek jij trouwens voor paard Jits Verward Lachen

waren waarschijnlijk kinderen die een grap wilden uithalen.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:32

gomir schreef:
Dat was tactisch bedoeld Pipo...alleen sommige mensen hebben nog niet door dat je dat niet moet overdrijven Knipoog

Ik laat nooit wat merken in de buurt van de verkoper. Als het dier me echt niet aanstaat zeg ik dat wel meteen op een nette manier, maar ik zou wel gek zijn om het te laten merken als ik er helemaal verliefd op ben *LOL* Ga dan nog maar eens over de prijs praten Knipoog

Tja, dan ben ik wel een hele slechte onderhandelaar.... Tong uitsteken . De vorige eigenaar van Jumper kon aan mijn gezicht meteen zien dat ik helemaal weg van hem was, en over de prijs heb ik niet eens onderhandeld (trouwens, in mijn ogen was het ook een faire prijs!), ik heb hem meteen gekocht, niks taktiek dus... Haha!

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:06

Citaat:
Wat zoek jij trouwens voor paard Jits

Gomir: ik ben eigenlijk op zoek naar een leasepaard en dat paard waar ik ging kijken kon ik leasen/afbetalen. Mijn spaarcentjes zijn namelijk opgegaan aan mijn nieuwe huisje... Ruin, merrie maakt niet zoveel uit, als het maar een beetje een braaf paard is waar ik af en toe een dressuurwedstrijdje mee kan rijden en een buitenritje mee kan maken. En het paard moet dus niet te klein zijn! Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:39

Petraaken: Het was toch echt een volwassene, maar een grap zal het wel geweest zijn Knipoog

Dan is die van mij niets voor je Jits: Die gaat niet op afbetaling weg Anders zou het misschien best nog wel een leuk dier voor je geweest zijn

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:48

ik kreeg gister mail....
had ik nog zo gezegd...niet voor beginners

zei een heel verhaal
ja mijn dochter van 11...blablablabla kan nu haar pony aan de teugel rijden, dus ze is een beginner(kan je niet lezen ofzo........)
maja ze waren alsnog enthousiast..nu laat ze dan maar komen! ze merken het vanzelf wel!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:52

Misschien klikt het wel super Tab Verward
Je kunt er toch nog wat van zeggen Jamir heeft zich bij zijn nieuwe eigenaar ook zelden misdragen Knipoog (en jij weet nog wel hoe hij in het begin was Knipoog )

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:55

Nog een paar mooie uitspraken om je E-pony aan te prijzen bij de verkoop:

-als je hem goed kort bekapt, kan hij nog meelopen bij de D-tjes en een grote D is meer waard dan een kleine E (paardje was 1.52... en ik ben al 18 geweest, wat moet ik nou tussen de pony's ??)
-wanneer je hem in het westen van het land verkoopt, is hij gelijk 2x zoveel waard (waarom doe je dat zelf dan niet, rare vent)
-als je hem goed hebt ingereden, kun je hem voor veel meer geld weer verkopen... (ja, da's logisch, maar ik ben toch geen handelaar :S )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:10

Haha, ik vind dit echt nog steeds een super topic

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:23

Ohja, weer een die me nu te binnen schiet.
Maffick is een pittig paard, stond ook duidelijk in de advertentie, niet voor beginners, paard met pit blabla.

Krijg ik een mevrouw die wat zoekt waar zij en haar dochter van 6 allebei op rijden kunnen...

Ahumzz

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:34

ik begin het idee te krijgen dat veel mensen echt te dom voor deze wereld zijn hoor, als je geeneens snapt wat een beginner is, het woord zit er al in Tong uitsteken

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:50

Goh ik heb vorig jaar ook iets doms gehad.
Camilla stond dus te koop, en ik had een gribaldi merrie op proef van een handelaar. Camilla stond dus bij die handelaar op stal.
Na 2 dagen werd ik gebelt door hem, dat er mensen langs waren geweest en helemaal weg waren van Camilla. Of ze haar op proef mochten.
Nou, goed, even met mijn vader overlegt en hoewel ik niet zo voor proefperiodes ben toch maar op proef gedaan.
Zelf nog gebelt met het vrouwtje en klonk onwijs aardig.
4 weken later hoorde ik pas wat. Ik moest de pony op komen halen want het was niets. Er werd me verteld dat ze 4 weken met Camilla aan de gang zijn geweest maar dat ze niet fatsoenlijk te rijden was.
Nou, goed, wij die pony ophalen.
Komen we daar, worden ontvangen door de man van de vrouw die ik aan de telefoon heb gehad, en ik krijg de volle laag over me heen.
Die pony is slecht ingereden en had al met gemak een M proef moeten kunnen lopen (pony was net een half jaartje onder het zadel!)
Toen begon het...
Zijn vrouw rijd met meerdere paarden Z2 en Grand Prix niveau, maar ze kreeg mijn ponytje niet fatsoenlijk aan het lopen.
Mijn vraag was hoe ze dat dan heeft geprobeert. Nou gewoon op de goede manier, spelen met de teugels links en rechts, om en om, en een beetje been bij geven.
OK, ik wilde daar dus zo snel mogelijk weg, dus ik zeg nou laten we de pony maar pakken en opladen, dan zijn we weg.
Mij was verteld dat Camilla in een grote box stond, en goed verzorgt werd enz.
Dus ik loop achter die man aan komen we bij een afgelegen weilandje met prikkeldraad en allemaal rotzooi erin.
Staat mijn pony daar.
Dus ik zeg, staat ze niet meer op stal?
Nee er was geen plaats voor haar. Verward
Ik roep haar, ze komt op me af lopen, helemaal onder de striemen, wondjes.. Ik pak haar, aai haar, onwijs vette vacht. Dus ik vraag hoelang is die pony wel niet gepoetst?
Poetsen? Daar deden ze niet aan, was nergens voor nodig. Ook haar manen en staart waren helemaal kapot geschuurt.
Ik loop weg met Camilla, pony hartstikke kopschuw. Ze zag er gewoon super ongelukkig uit.
Gelukkig liep ze zo de trailer op en konden we zo naar huis.
Volgende dag ging het gelukkig al een stuk beter. Lachen
Het stomste was dat ik diezelfde dag er nog op ben gegaan en ze de sterren van de hemel liep. Lovers

Maar voor mij dus nóóit meer mijn pony bij mensen op proef!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:09

Zijn vrouw rijd met meerdere paarden Z2 en Grand Prix niveau, maar ze kreeg mijn ponytje niet fatsoenlijk aan het lopen.
Mijn vraag was hoe ze dat dan heeft geprobeert. Nou gewoon op de goede manier, spelen met de teugels links en rechts, om en om, en een beetje been bij geven.
![/quote]

Als die GP had gereden moest je dit toch kunnen controleren door de naam?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:17

Het verschil tussen Z2 en GP is wel heel erg groot hoor... Haha! Haha!

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:33

Ik heb ooit een pony aangeboden gekregen (gratis):
Een beestje van in de 20 dat met pensioen was (had een niet zo beste gezondheid) waar de eigenaren niet meer voor konden zorgen. Op zich leek het me best leuk, maar er was 1 voorwaarde: Hij moets blijven staan waar hij stond. Dik 10 km bij me vandaan en had niet de beschikking over een auto... De eigenaren wilden namelijk nog gewoon langs kunnen komen. Ondertussen zou ik zou opdraaien voor alle kosten (DA, stal, voeding ed) Was echt een geval van "Wel de lusten en niet de lasten"

Er waren net wat te veel voorwaarden om leuk te zijn.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:10

Haha ik vind dit wel een goed topic, maar alle dingen die wij ooit hebben meegemaakt zijn hier wel genoemd Haha!