Wie heeft er nog meer een 18+ paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:25

Wat leuk een 18+ topic! Was er laatst al naar het zoeken, maar kon het toen niet vinden. Leuk om in zo'n topic ervaringen met elkaar uit te wisselen en het dagelijks leven van onze "oudjes" te delen!

Wij hebben hier een heuse bejaardensoos! Een haflinger, shetlander en new forest van 28 en een Fries van 21.
Afbeelding

De new forest en Fries zijn van mijzelf, de andere 2 van mijn schoonouders en dienen al jaren alleen als grasmaaier.
AfbeeldingAfbeelding
Die 2 van mij krijgen nog wekelijks beweging. De Fries wat fanatieker dan de new forest. Met de Fries rijd ik langere buitenritten en train ik nog dressuurmatig, helaas door tijdgebrek niet meer dan 2 keer in de week. De pony(new forest) gaat onder het zadel nog mee voor kleine ritjes, of we wandelen een rondje door het bos. Als hij een goede dag heeft gaat hij zelfs nog mee als handpony op een grote rit en daar geniet hij allemaal nog zichtbaar van. Zolang hij dat nog doet gaat hij nog lekker mee, doet hij dat niet meer mag hij ook lekker grasmaaier gaan spelen.
Bij de Fries merk je qua strammere spieren wel dat ze ouder word, maar verder niet. De pony is sinds de verhuizing 2 jaar geleden wat lastiger op gewicht te krijgen. Hij krijgt nu een aantal maanden naast zijn gewone dagelijkse voer extra speedibeet en daar zien we hem echt op vooruit gaan. Sinds gister krijgt hij om hem nog extra te ondersteunen 18+ door zijn speedibeet gemengd.
Dit was de pony afgelopen maandag!
http://nl.tinypic.com/r/2rmkpk0/8
http://nl.tinypic.com/r/2r2rryw/8

Britta31

Re: Wie heeft er nog meer een 18+ paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:36

Wij hadden al onze oma van bijna 32.En sinds een week een voor ons jonge vent van 19 erbij.Hij hangt heel erg aan Britta op dit moment en we zeggen voor de grap dat ze een veulen van 19 jaar heeft.Is wel schattig om te zien.Waar Britta is is ook Napolion.Ik hoop wel dat het minder wordt.

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:41

Ik heb een 18+ verzorgpaardje mag dat ook?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:56

Natuurlijk mag dat.Wat is het voor een paardje en hoe oud?

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:26

Fritz is een ruin ui 1996 dat maakt hem 20 dit jaar volgens mij. Hij heeft al veel mee gemaakt verwaarloost hoefbevangen in schrikdraad gezeten ontstoken ogen koliek, arm paardje. Maar hij heeft echt een hard van goud. Ik verzorg hem nu bijna 1,5 jaar en ik ben super blij dat ik deze kans heb gekregen hij wil graag voor je werken en als hij vertrouwen in je heeft wil hij alles voor je doen. Toen ik begon met verzorgen was hij erg nerveus maar door oevenen aan de hand en onder het zadel is het echt tien keer beter geworden iets wat nieuw is blijft hij maar raar vinden en word hij de eerste keer wel wat nerveus maar dat hoort gewoon bij hem. En hij is 1,58 en komt uit duitsland veder is alles onbekend

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:35

Dit is mijn beauty van bijna 20 jaar.
Ik heb hem al 10 jaar en ondanks veel problemen (artrose, PPID) ben ik ongelooflijk blij met mijn vriendje <3

Afbeelding

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:39

Wat zien alle oudjes er hier goed uit, leuk!

Mijn Paint Horse merrie Buzzy is ruim 20.
Wij rijden nog rustige buitenritjes!

Afbeelding

Afbeelding

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:28

katjakobus schreef:
Fritz is een ruin ui 1996 dat maakt hem 20 dit jaar volgens mij. Hij heeft al veel mee gemaakt verwaarloost hoefbevangen in schrikdraad gezeten ontstoken ogen koliek, arm paardje. Maar hij heeft echt een hard van goud. Ik verzorg hem nu bijna 1,5 jaar en ik ben super blij dat ik deze kans heb gekregen hij wil graag voor je werken en als hij vertrouwen in je heeft wil hij alles voor je doen. Toen ik begon met verzorgen was hij erg nerveus maar door oevenen aan de hand en onder het zadel is het echt tien keer beter geworden iets wat nieuw is blijft hij maar raar vinden en word hij de eerste keer wel wat nerveus maar dat hoort gewoon bij hem. En hij is 1,58 en komt uit duitsland veder is alles onbekend

'96? dat maakt m net 18 ;) (ben zelf 'uit 96 )

Onze ouwe dame, heeft zondag (vorige week, nog 6u aan een stuk onder de man gelopen, zij kon nog wel een rondje maar ik niet meer xD bij haar is t echt rust roest :P

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:17

dat doe je goed melissa1996!! hier is het idd ook rust roest;)
niet alleen bij paarden maar ook bij mensen;)

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:20

@Reneemontana, ik kon niet meer, zn pijn in mn benen en rug.. En zij stapte nog vrolijk rond! :O

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:24

Wat leuk! Een oudjes topic! Ik heb er zelf ook een van bijna 26 rond huppelen . En ik moet het even zeggen, wat een ontzettend gaaf paard heb jij simodi!!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:29

Ik meld mij ook!
Hier een 24 jarige pony staan die nog superfit is.
Vorig jaar sprong madam nog 1 meter OHZ en deed ik uitritten van 40 kilometer met haar maken.
Afbeelding
Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:31

Hier staan er ook 3...
1 van rond de 22, 1 van 28 en 1 van rond de 26

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:40

Hallo, meld me ook even. Ik heb een haflinger van 21, ongeveer. :o
Ik heb geen ervaring met oudere paarden en zit met een dilemma. Misschien kunnen jullie mij helpen.

Mijn paarden:
Fries: word intensief door mij gereden. Wil ik graag 's nachts binnen.
Haflinger.: is dus wat ouder. Verder op zich gezond. Vorig winter als ik haar 's ochtends uitd e stal haalde was ze erg stijf en had ze dikke benen. 'S winters moeilijk op gewicht te houden en houd zich slecht warm.
Exmoor: niks op aan te merken. Maar als hij 's nachts binnen zou komen zou hij vaker in de hand komen en misschien wat tammer worden.
Shet: exceem en snel dampig. Kan dus nachts niet naar binnen.

Momenteel staan de pony's bij elkaar en de paarden bij elkaar. Van het winter wil ik 2 paarden binnen doen 's nachts en 2 paarden buiten. Fries en haf heb ik al eerdere jaren 's nachts binnen gedaan.

Wat zal ik doen. Haf met shet buiten laten 's nachts? Of is het toch handiger als ik de haf 's nachts op stal doe ivm gewichtsverlies?

Wat zouden jullie doen?

Hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is. :Y)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:02

Heeft de haflinger een deken op? Vaak scheelt het al enorm als ze minder energie besteden aan het zichzelf warm houden. Dan kan ze misschien ook buiten blijven mits ze daar de gelegenheid heeft om in alle rust voldoende te eten.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:09

20 jaar en zondag een BB cross foutloos en na de cross hartslag van 52 :D

Afbeelding

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:10

Mijn dame is 25, een kruising Fjord ! Ze staat 24 uur per dag buiten en krijgt nu alweer een dikke berevacht, ze geniet ook nog volop van buitenritten.

Afbeelding

Afbeelding

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:30

OK, mijn haf krijgt idd een deken op. Dus dan zou. Uiten laten staan een betere optie zijn. Bedankt.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:38

Ja hoor hier ook een 'oudje'
Mijn pintoruin is nu 18
Heeft z2 dressuur gelopen en m1 gesprongen

We gaan na een weidezomer nu rustig aan opbouwen en eens kijken of hij endurance leuk vind
De dressuur heeft hij wel een beetje gehad dus wij zoeken een mooiere omgeving op :D

Het is een schat van een paard en heel veel looplust

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:51

En hoe gaat het nu met de andere 18 Plussers?

Sinds afgelopen donderdag weer begonnen met het opbouwen van de conditie. Vorige week zaterdag een massage beurt gehad en het compliment gehad dat ze er super uit ziet en totaal geen 20!! Ikke helemaal blij en trots

johnvdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:18

Hier een oud schimmeltje van 21 zit arabiers welsh en oldenburger bloed in heel lief en vol temperament nog :p

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 15:40

Jaa, teddybeertje he.

Heerlijk vachtje zit er nu op, en t gaat goed met dr :).

En met de rest?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 15:43

Jaa, teddybeertje he.

Heerlijk vachtje zit er nu op, en t gaat goed met dr :).

En met die van jullie :)?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:50

Hier hebben we een 20-jarige rondlopen.....

Afbeelding

SaarMisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:24

IK meld me ook!
IK heb een 20 jarige QH merrie waar ik nog gewoon alles mee kan en doe. Wel natuurlijk in men achterhoofd dat ze geen 5 meer is al is dat totaal niet aan haar te merken qua gedrag.
Afbeelding