Vreemde roept mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponylover_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:19

Wat vreemd!
Ik volg ook...

Mand

Re: Vreemde roept mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:24

Kan je niet het hele hek onder stroom zetten? Of een draadje er achter spannen zodat als hij er over/hek open wilt doen een enorme optater krijgt? Wel effe een knop dat je vanaf stal het stroom aan & uit kan doen. Enne, als je die man nu ziet, maak een filmpje of DUIDELIJKE foto's, van zijn gezicht en auto.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:40

Oh getsie waar staan jouw paarden? Ik woon in hetzelfde dorp als jou.. Wat eng zeg. Ik snap dat je alert bent na al die rare berichten. Hopelijk ga je hem nu niet meer spotten.

Edit: ik zie al waar! Welke auto is het? Ik kom daar namelijk ook dagelijks een paar keer voorbij. Misschien weet ik wel wie het is. Vind het freaky want die van mij staan er 500 meter vandaan. Ik wil graag mijn ogen open houden voor je.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:59

Sorry...maar ik vind dit allemaal wel een beetje heel vreemd !
Als ik het goed begrijp is Topic starter 20 jaar en gaat dan in haar eentje in
het donker op zoek naar een man ! Als er echt iemand in de buurt van mijn paarden zou komen dan
liep ik regel recht naar de politie ( desnoods elke dag )
Paarden zouden altijd 's-nachts op stal gaan.
De politie neemt iedere melding echt wel serieus want dat is vorige week nog op de tv geweest !
Dus als is dit allemaal wel echt waar is paarden meteen op stal en naar de politie !

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:13

silvia58 schreef:
het donker op zoek naar een man !
Als er echt iemand in de buurt van mijn paarden zou komen dan
De politie neemt iedere melding echt wel serieus want dat is vorige week nog op de tv geweest !
Dus als is dit allemaal wel echt waar is paarden meteen op stal en naar de politie !

Goh, waarom niet? Ik ben maar een mini-mensje van 1m60 en heel tenger (wel 22) en ik zou hetzelfde doen. Als het om je dierbaren (dus in mijn en vast ook TS haar geval, de paarden) gaat, dan word je gewoon zo giftig dat er geen angst is.

Toen hier in de buurt aanvallen op paarden werden gedaan (Belgisch Limburg) ging ik zelf ook in mijn eentje meerdere keren kijken 's nachts bij de paarden die op dat moment onder mijn hoede waren. Ik moet wel zeggen dat ik altijd een zakmes bij had, maar dat heb ik anders ook, is handig met stalwerk. Misschien is dat nog wel een tip voor je, TS, als je dat nog niet deed :j
Laatst bijgewerkt door Catnip op 19-06-14 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:14

silvia58 schreef:
het donker op zoek naar een man ! Als er echt iemand in de buurt van mijn paarden zou komen dan

Helaas is het niet voor iedereen mogelijk de paarden op stal te zetten. TS heeft al diverse keren aangegeven dat haar paarden de stal afbreken en op stal zetten dus geen optie is.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:21

Ahhhh TS-je :(:)
Kijk je wel uit meissie,je moet niet in je uppie ergens in de struiken gaan zitten.

Mag hopen dat het verhaal zich snel oplost zeg pffff :(:)

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:23

silvia58 schreef:

Ja misschien is t gevaarlijk en niet zo handig, maar vaak doe je t wel! zo ben ik een keer op blote voeten achter inbrekers aangerend :') was dan wel overdag maar toch. Ik dacht op dat moment echt niet aan eventueel gevaar. ik was gewoon zo boos /gefrustreerd. en als t dan inderdaad om je paarden gaat zou ik al helemaal giftig zijn

Ben stille meelezer vanaf t begin trouwens. Ik vind t allemaal maar verdacht en ik zou t zeker niet vertrouwen. Ideeen zijn hier al genoeg geopperd geloof ik :) Goed opletten en ik duim voor je dat er niks ergs gebeurt!

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:24

ik lees al vanaf het begin mee en heb niet zoveel nuttigs te zeggen, maar wil je toch nog even sterkte wensen en ik hoop voor je dat het snel oplost.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:26

Ja misschien is t gevaarlijk en niet zo handig, maar vaak doe je t wel! zo ben ik een keer op blote voeten achter inbrekers aangerend :') [/quote]

Zie het al voor me.
Dan had je nog geluk dat ze niet achter jou aan renden :').
Maar het zou wel heel toevallig zijn als er net een griezel in jouw struik zit _O-

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:38

Als ik(ouwe doos) nou plots uit die bush zou springen waren de criminelen zo genezen! }:)
Vooral als ik in mijn PMS moment zit grrroaaahhhhhh ~~}> }> }:) dan gaan ze eraan!!!! _-:(

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:55

nou als je een keer gezelschap wilt om op de wacht te staan kom ik wel een keer langs haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:58

Klinkt heel comfo TS :')
'met een tak in de rug' 'koud' :P

het feit is, als je daar in de bosjes zit en je ziet de man/er gebeurt iets ergs, dan gaat adrenaline zijn werk doen. Angst en pijn zijn dan een stuk minder :P
Adrenaline kan gekke dingen doen :P

TS, als je een goede verrekijker hebt kun je misschien met je mobiel een foto door de verrekijker makem zodat alles vergroot is en je de man, op veilige afstand, op de foto kan zetten :)

Heb je een foto, even een kopietje aan de politie. Zodat je, sowiezo bewijs hebt dat er al lange tijd iemand bij je paardjes langskomt :) En ze mogelijk een beeld hebben voor als er iets gebeurd.

Is er niet zo'n leuk bord wat je aa'n het hek kan doen met:
'pas op, ik bijt snel!' Oid, zal niet veel helpen, maar het is misschien net dat stukje weerstand extra :)

Pas op jezelf :)
Xx

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:19

ik het niet allemaal wat overdreven dit? trouwens je paarden staan toch op een andere stal als ik goed begrijp en niet bij je thuis? wat doet een meisje van 20 in vredesnaam op dit tijd stip op stal of in de bosjes. ik zou gewoon een camera installeren en de politie inlichten. sorry ik heb een jaar op een fokkerij gewoond en was als 23 jarige soms paar dagen alleen maar als ik iets niet vertrouwde kwam de politie altijd. zelfs als ik dood leuk belde voor 6 hertjes die over het grint rende kwamen ze om me gerust te stellen omdat ik het hart soms in men keel had op zon grote boerderij met zulke dure en vooral veel paarden en spullen.

als deze man echt kwaad zou willen had hij je paard allang wat aan gedaan. het feit dat de man zen naam weet lijkt eerder op iemand die het paard misschien kent van vrienden en paarden gek is of misschien de vorige eigenaar of een daar van.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:26

Wwijk23 schreef:
ik het niet allemaal wat overdreven dit? trouwens je paarden staan toch op een andere stal als ik goed begrijp en niet bij je thuis? wat doet een meisje van 20 in vredesnaam op dit tijd stip op stal of in de bosjes. ik zou gewoon een camera installeren en de politie inlichten. sorry ik heb een jaar op een fokkerij gewoond en was als 23 jarige soms paar dagen alleen maar als ik iets niet vertrouwde kwam de politie altijd. zelfs als ik dood leuk belde voor 6 hertjes die over het grint rende kwamen ze om me gerust te stellen omdat ik het hart soms in men keel had op zon grote boerderij met zulke dure en vooral veel paarden en spullen.

als deze man echt kwaad zou willen had hij je paard allang wat aan gedaan. het feit dat de man zen naam weet lijkt eerder op iemand die het paard misschien kent van vrienden en paarden gek is of misschien de vorige eigenaar of een daar van.

Hij roept niet het paard zijn naam. Hij roept en fluit gewoon een paard. Daarbij snap ik heel goed dat de ts bang is dat er iets gebeurd aangezien de man ook iedere weg gaat als hij iemand ziet. Een camera is er niet 1 2 3 en ts probeert het zo oo te lossen. Politie gaat je echt niet serieus nemen voor een man dir kijkt.

Daarbij hebben wij ook vaak een vreemde man in de stamraat gehad die niks zei maar er wel was. 3x raden in welke straat er was ingebroken. Het is normaal dat sommige mensen doordacht handelen en de boel willen verkennen.

Nu zeg ik niet dat deze man direct kwaad in de zin heeft maar ik vind het wel vreemd. Ik hoop dan ook dat deze meneer gewoon wat wilde aaien enz en verder geen nare bedoelingen heeft!

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:45

Ik denk niet dat als je gewoon zin hebt om een paard te aaien in je auto stapt, steeds naar hetzelfde weiland toe gaat om te proberen een paard te aaien dat in alle pogingen nog nooit naar je toe is gekomen.
Het kan natuurlijk zijn dat deze man zwakbegaafd is of iets dergelijks en schrikt als er iemand aan komt, TS heb je al geprobeerd om vrolijk te zwaaien zodat hij zich op zijn gemak voelt? Wie weet dat dan een praatje mogelijk is?
Lukt dit niet, dan zou ik er helemaal klaar mee zijn. Misschien dan heel hard roepen dat hij weg moet gaan?

shoclair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 02:02

quote="_Caitje__"]Hallo,

Mijn 2 paarden staan op een stal samen met nog 5 andere paarden (eigenaren).
In de zomer staan zij 24/7 buiten, dat is natuurlijk heel lekker voor ze.
Maar nu sinds 2/3 weken, komt er steeds een man (met auto) aan de achterkant van de wei.
Volgens mijn stalgenoten roept hij duidelijk 1 van mijn paarden (staan met zijn 2en in 1 wei), zelf heb ik hem maar 1 keer gezien toen ik in de wei bezig was.
Ik dacht toen dat hij in de boomgaard aan het werk was, dus geen aandacht aan besteed.

Nu schijnt hij dus al meerdere keren te hebben geroepen naar mijn paard, en ik vind het eigenlijk wel een beetje eng. Het kan natuurlijk zijn dat de man een paardengek is en een nieuwsgierig jong paard is dan natuurlijk best leuk. Maar straks is het 1 of andere vent die weet ik het wat doet 's nachts. Zeker nu met die mishandelingen en diefstallen en enge dingen.

Iedereen houdt het wel in de gaten, maar er is niet altijd iemand. We gaan nu het nummerbord noteren en evt. doorgeven aan de politie, maar ik denk niet dat die veel kunnen doen.

Is er nog iets wat we kunnen doen? Aanspreken gaat lastig, hij rijdt weg zodra hij iemand ziet.

Voor de duidelijkheid even een plattegrond in elkaar geflanst;
Afbeelding

Vanaf de stal is de wei niet te zien, de man staat op het grijze stuk, dat hoort niet bij de boerderij.

Als iemand weet wat we kunnen doen, laat het weten aub![/quote]

shoclair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 02:05

Gelijk politie bellen !!!! Op Facebook staat ook al een foto van een oudere man die zich steeds ophoud bij een wei met paarden. (daarbij heeft hij ook nog een halster in zijn hand) Beter een keer voor niets bellen :j dan te laat.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 05:50

Spannend zeg!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 06:13

Foto maken als hij weer gezien wordt.
Zeker nu met die dierenbeul is het wel extra eng.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:47

nou heb je de kerel alweer gespot?

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:52

Wat doen de eigenaren van de andere paarden er aan ?
Die paarden lopen er toch ook en ik kan mij voorstellen dat zij zich ook zorgen maken !
Tot nu toe ben jij de enige die in de bosjes gaat zitten :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:58

Bij ons staat ook dagelijks een oude man minuten lang bij de paddocks te kijken, die man vindt paarden gewoon heel leuk. Moet er direct iets achter zitten? Als ik het goed begrepen heb, waren het overigens allemaal merries die mishandeld zijn aan hun geslachtsdelen en geen ruinen of hengsten?
Allert zijn is prima, maar maak je zelf hier ook niet gek mee.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:06

Ik betwijfel ook of er wel wat achter zit. Zou het natuurlijk wel even in de gaten houden. Verder vind ik het heel onverstandig om in je eentje in de bosjes te gaan zitten 's avonds laat. Je bent bang dat die man je paarden mishandelt of weet ik veel wat, maar durft wel in je eentje op zo'n man af te stappen?! Als die man een paard van een honderd kilo wat aan kan doen, dan kan hij jou ook zeker wat aandoen als hij zich bedreigt voelt. En dan kan je heel hard roepen dat je niet bang bent, maar dan heb jij als meisje van 20 (ook al heb je een zakmes oid bij, wat hier eerder aangeraden werd. Wat ik trouwens ook echt af wil raden!) helemaal niks te vertellen tegen zo'n man. Denk dus even goed na voordat je domme acties uit gaat halen.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:17

Wat een naar/eng idee dat die man daar zovaak staat. Ik vroeg me nog een ding af: hou je het ergens bij op welke tijdstippen je hem ziet? Stel dat hij er elke week op een avond op een speciaal tijdstip is, dan weet je toch meer.

En is er verder niets mogelijk qua paarden op een andere wei zetten of het stuk land aan de kant van de weg afzetten (dus een dubbele afscheiding naar de weg toe)?

Succes, hopen dat het meevalt!