Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
danoesje schreef:Lissie, ik geloof meteen dat dat wel meespeelt. Ik kwam er een paar maandjes geleden achter dat mijn paard met 2,5 al verkoopklaar is gemaakt en er dus door verschillende potentiele kopers op rond werd gereden. Waarvan er in ieder geval 1 twee keer af is gedonderd maar dat ter zijde. Als ik dat had geweten had ik m laten staan. Overigens zou ik sowieso niet meer aan een pup beginnen maar dat ter zijde..Ik heb hem wel de tijd gegeven om lekker rustig aan te doen en door te groeien, maar daar zijn mijn problemen waarschijnlijk ook weer ontstaan.
Toevallig kwam ik erachter doordat dat meisje me contacte: ze had m voorbij zien komen bij een gemeenschappelijke kennis en vroeg zich af hoe het met hem ging aangezien ze hem zo leuk vond en vertelde toen dat hij nog maar 2,5 was toen zij was geinteresseerd en had proefgereden. geld blijft dus de belangrijkste factor.
lissie_zigor schreef:zo dat kan ik me voorstellen! ja inderdaad... je ziet dat zo vaak gebeuren.. paarden worden bijna niet meer groen verkocht.. want wat verkoopt beter? een paard van 3 groen. (waar in de ogen van de koper nog veel tijd in gaat zitten) of een paard van 3 ingereden (waar in de ogen van de kopen gelijk mee weggereden kan worden)
en dan vanuit de eigenaar..
verkoop ik mijn paard van 3 voor 700 euro groen
of hetzelfde paard van 3 voor 1400 euro ingereden/beleerd
en het grappigste vind ik... vanuit de koper gezien: in mijn ogen kost een groen paard net zo veel tijd als een beleerd paard. het ligt er alleen aan wat je ermee wilt.
en vanuit geld gezien: meestal is goedkoop duurkoop.. maar in dit geval is duurkoop denk ik duurkoop xD
ik durf namelijk te wedden (ik heb de naam even niet hier) maar een paar berichten terug stond iets over een groene 5 jarige merrie, ik durf te wedden dat deze 5 jarige tinker merrie onbeleerd, veel langer mee gaat en veel langer gezond is dan een 5 jarige KWPN merrie met goede bloedlijn (daar betaal je natuurlijk ook weer voor) die al zz licht loopt en op haar 2,5 is ingereden.. op 10 jarige leeftijd is de KWPN kapot en de tinkermerrie is net met alle lol begonnen!
Evitaali schreef:Ik respecteer uw mening dat u vind dat je een paard moet houden tot aan zijn dood. Er zijn ook andere meningen. Respecteer deze. Veel vrouwen van een bepaalde leeftijd hebben behoefte om een gezin te stichten, dit is niet zo raar. Maar dat u hoopt dat ze een ziek kind krijgt, vind ik heel erg! Niemand wenst dit een ander toe! Ook al ken je die gene niet. In mijn belevenis is er toch echt een verschil tussen een kind en een paard. Dit is niet te vergelijken. Ik hoop dat u zich zo volwassen kunt zijn op hiervoor excuses aan te bieden! Iedereen heeft een eigen mening, deze mogen we delen.En kritisch zijn is niet verkeerd. Maar respecteer elkaar!
lissie_zigor schreef:paarden worden bijna niet meer groen verkocht.. want wat verkoopt beter? een paard van 3 groen. (waar in de ogen van de koper nog veel tijd in gaat zitten) of een paard van 3 ingereden (waar in de ogen van de kopen gelijk mee weggereden kan worden)

lievebettina schreef:ja het zal wel netje...
ik zet de volgende keer wel mijn paard voor 2000 euro op internet verzwijg alle problemen wel..
of vraag de veearts wel om haar in te laten slapen..ow uhmmmm die vind haar nog te goed, want ze kan nog pijnloos leven in een landje met licht recreatief werk..
ik ben blij met de reactie 's die ik heb gekregen en er zitten een paar potentiele goede liefdevolle nieuwe eigenaren bij.
dit is mijn beslissing, als jij liever je slachtgeld hebt moet je zelf weten. ik hoef mij niet te verantwoorden waarom ik doe, ik weet zelf dat dit de beste oplossing is. mits ik een goede nieuwe eigenaar vind.
en anders Blijft ZE LEKKER BIJ MIJ STAAN!!!!!
Evitaali schreef:Ik wil even geschokt reageren. Dit bedoel ik vooral tegen NETJE. Ik mag aan nemen dat u volwassen bent, en u daar ook naar kunt gedragen. In het stukje van 8 september van lievebettina staat ook bij vermeld dat het paard enige tegen slagen te verduren heeft gehad. Weet u toevallig welke tegen slagen? NEE!? oordeel dan ook niet zo snel! Misschien is ze al 3 jaar bezig met de dierenarts en heeft ze altijd al een paard bij gehad. Weet u veel! Ik respecteer uw mening dat u vind dat je een paard moet houden tot aan zijn dood. Er zijn ook andere meningen. Respecteer deze. Veel vrouwen van een bepaalde leeftijd hebben behoefte om een gezin te stichten, dit is niet zo raar. Maar dat u hoopt dat ze een ziek kind krijgt, vind ik heel erg! Niemand wenst dit een ander toe! Ook al ken je die gene niet. In mijn belevenis is er toch echt een verschil tussen een kind en een paard. Dit is niet te vergelijken. Ik hoop dat u zich zo volwassen kunt zijn op hiervoor excuses aan te bieden! Iedereen heeft een eigen mening, deze mogen we delen.En kritisch zijn is niet verkeerd. Maar respecteer elkaar!
Ninx schreef:Kapotte paarden, oude paarden... ik wordt er een beetje verdrietig van.
Het is vrijwel zeker dat het gros van deze paarden nog een aantal kl*tejaren hebben voordat ze eindelijk plat mogen.
Als je verantwoordelijkheid neemt voor een leven, moet je ook verantwoordelijkheid nemen voor het beëindigen van zo'n leven.
Je dier laten gaan is 1 van de moeilijkste dingen die er zijn, maar ook 1 van de mooiste.... je bespaart ze een hoop ellende.
Je kapotte of oude paard kun je zelf niet aanhouden 'tot het einde'? Maak er dan een eind aan...
Er is iets dat mij ook stoort tussen al die advertenties: drachtige merries.
Er worden heel regelmatig drachtige dieren aangeboden met nul afstamming met een veulen in de buik van een hengst met nul afstamming, de kansen zijn dus soms al gering voordat ze er überhaupt uit komen.
En dan verkopen mensen zo'n merrie, soms zelfs in de laatste maand!
Had je niet beter na kunnen denken VOOR dat je er hengst op zette? Tergend triest!