paardenmarkt nuth 2013 , wie komt er ook ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: paardenmarkt nuth 2013 , wie komt er ook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:42

Mam riep ook al 'Bah die is mager' maar ik keek eerst naar de ribben, prima zichtbaar, beetje té, miste wat bespiering over het algemeen dus dacht ik ook aan oud, maar of een paard oud is zie je heel vaak aan hoofd, maar dat zag toch alles behalve oud uit... :n

Maar ik heb niks gevraagd, die man zal wel gek worden van alle vragen van penny's. Die bonte shetlander (als je voor de bak staat, rechts achter) was ook 'zielugggg', arme dier was lekker bol, hoefjes waren oké, hij was alleen wat verregend (en gewoon deeld wit, wat altijd vies wordt)

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:06

Die zwarte pony ken ik, kom ik net achter! Dat was mijn lievelingspony voordat hij vorig jaar op de paardenmarkt werd verkocht... Oh damn. Waarom kon ik hem niet gewoon mee naar huis nemen... ;(

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:12

Weten jullie toevallig bij welke stal die magere tinker was? Hij stond van de manege uit gezien aan de rechterkant van de bak.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:15

gezien! die tinker.
ik weet het eerlijk gezegd niet. wat ik wel weet is dat hij later op de dag er niet meer stond, misschien toch verkocht?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:19

Ik had hem/haar zo graag mee naar huis genomen! Zo een lieve knuffelkont... jammer genoeg geen geld of tijd voor... en geen toestemming van mijn ouders haha.

Erica_Risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:32

KingYasFenn schreef:
Erica_Risje schreef:
Ook ik ben al terug thuis, vond het leuker gedaan dan vorig jaar... meer overzicht, gemoedelijker, meer kraampjes...erg geslaagd
Eind van de dag terug om onze nieuwe wagen op te halen..gelijk alles op maat maken en testen op weg naar huis:D:D

IK heb zo'n vermoeden dat ik al weet wat jij gekocht hebt! :)
heb erbij staan slijmen :P

Ik heb de sulky traverse gekocht!
ben gebeld eind van de middag door de man die daar stond:
Mocht hem komen ophalen, heb samen met mijn man alles passend gemaakt achter de boerenbondstand en konden zo terug naar huis rijden...ben er nu al super blij mee! kan hem, als Fay zover is, ook omzetten naar 2span...
(En even offtopic...vind het toch fijner rijden dan mijn sulky cavaletti...)

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:55

Beter laat dan nooit.

Ik ben ook op dit event geweest voor de eerste keer en vond het gezellig en er was van alles wat te zien en te doen.

Ik heb nog wat foto's gemaakt van dit event,
Als er animo voor is kan ik ze wel up-loaden naar mij photobucket acount en ze hier plaatsen,
Aangzien er nog geen fotos van het event zijn geplaats.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:45

Ja leuk foto's!!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:48

Ik zou het ook wel leuk vinden om foto's te zien ja.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:03

foto's!^^

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:18

Ik heb morgen na het werk eerst nog paardrijles en dan aan de bar hangen nog.
Dus word dat zaterdag oke dames ;)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:28

Een groot deel van de tinkers die er stonden waren volgensmij van een handelsstal van hier uit de buurt. Noem i.v.m. het openbare niet de naam. Weet wel dat hij een van de grotere handelsstallen is hier in Nederland.

Ik vond de paarden er niet zo fijn uitzien :(. Maar hoe ze er mee omgingen nog minder fijn: een jongetje dat een paard was aan het slaan op zijn hoofd met een stok. Mensen die een kind op een veulen wilden zetten enz.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 12:23

Judith1601 schreef:
Een groot deel van de tinkers die er stonden waren volgensmij van een handelsstal van hier uit de buurt. Noem i.v.m. het openbare niet de naam. Weet wel dat hij een van de grotere handelsstallen is hier in Nederland.

Ik vond de paarden er niet zo fijn uitzien :(. Maar hoe ze er mee omgingen nog minder fijn: een jongetje dat een paard was aan het slaan op zijn hoofd met een stok. Mensen die een kind op een veulen wilden zetten enz.

ja dat zag ik ook ,
er was gewoon een jongetje een rondje op een veulen aan het maken :oo

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:33

Niet om het een of het ander, maar jullie overdrijven wel zeg! Het merendeel van de paarden zag er gewoon ontzettend netjes uit, hoogstens bespiering die niet aanwezig was. Ik heb goed en wel 7 a 8 paarden geteld die daadwerkelijk onder hun optimale gewicht waren, daarbij hoorden de twee spanjaarden rechts van de bak.

En die houten stok is niet meer dan normaal op zo'n markt, ga maar eens naar een veemarkt. Ze slaan niet hard, een beetje fatsoenlijk handelaar tikt met die stok als waarschuwing.

Dat veulen wat losbrak was een hele grove fout van iemand die over de markt liep en de paarden aan het bekijken was, als dat mijn paard was geweest had ik die wat ervoor zorgde dat ie losbrak erachteraan laten rennen.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 01:28

Ik vind een kind dat met een stok op een paard zijn hoofd slaat dus echt niet kunnen. Maar goed, dat is mijn mening. Vooral niet als dat dier niks verkeerds doet, maar gewoon aan t touw staat. Dus ja, misschien overdrijf ik wel, maar ik vind het niet kunnen.

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:24

Zo dan eindelijk de foto's, wel met Iphone 4 gemaakt ! :)
Zijn wel alleen van de "shows" en niet van de kraampjes, verkoop paarden en hall.

Western show
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dressuur

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Springen

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:30

Afbeelding
Heeft iemand dit paard op de markt gezien?
Afbeelding

Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:35

Dit is al meer dan 3 jaar terug, ik vrees dat niemand zich dat meer zal herinneren ;)

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:38

MorganeR schreef:
Dit is al meer dan 3 jaar terug, ik vrees dat niemand zich dat meer zal herinneren ;)

Er kunnen altijd mensen zijn die het zich herinneren toch , is altijd te proberen :D