Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:15

Hier hangen nog twee witte koordsingels uit de jaren stilletjes.
Inclusief zacht hoesje om erover te doen, anders komen er haren tussen de koorden.
Hoesje ook in krijtwitte kleur.
Denk dat ik het volgende zomer nog maar eens ga gebruiken :D
Ow en ik heb ook nog een heel oud zadel, in prima staat.
Was vroeger een luxe ding, haha, een Huzar veelzijdigheidszadel in leder.
Misschien moet ik toch maar een tweede paard aanschaffen, materiaal is er nog allemaal, zei het wel retro versie :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:20

Brendaaaa schreef:
zoo dussss ben ik tot de conclusie gekomen dat er nog een hoop dames die ribfluwelenbroekjes wel zien zitten, dus zullen we massaal afsprekn dat ze weer 'in' zijn?

Aankomende winter doe ik mee... Af en toe zoek ik mp af naar van die oude pikeur bandplooi ribbroeken.
Beetje ballonmodel, dus eigenlijk in alles uit. :D
Boeit me niet wat mensen er van vinden, ze zitten heerlijk en zijn lekker warm.

Ruitjesbroeken vind ik afstotelijk, veel te druk en veelal benadrukken ze dingen die niet benadrukt moeten worden..
Vroeger had ik ook zo'n beige dunne ribbeltjes broek. En een vilten dekje.
Mijn moeder had een witte tape-frontriem. Mocht ik ooit wedstrijden starten ga ik in Engeland een frontriem bestellen in dezelfde trant alleen dan met lint. :D

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:20

Daantje, bij ons len ze er ook op. heb ze al voorgesteld of ze mijn oude rijlaarzen willen :') maarnee het gaat ntuurlijk om het merkje. Lijkt me verschikkelijk om dag in dag uit op rubberen laarzen te lopen....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:21

@Marocje: ik heb ze aan huis, dus vaak om half 6 eruit om eerst te mesten en te voeren voor schooltijd, dan douchen en omkleden (rijkleding alvast aan :+), kindjes laten eten en in bad, hop naar school en dan zoveel mogelijk paarden verzorgen, rijden en longeren tot het tijd is om ze weer te halen (o sjit, het is 5 minuten voor tijd, hop de auto in en gassen maar) en ja tussendoor voeren en hooi geven, drie a vier keer per dag.
Of omgekeerd: beginnen in je nette kleren en dan maar snel hop in je gewone broek rijden :') Da's nog erger, bij een paardrijbroek snappen mensen nog waarom je stinkt, in je nette kleren ben je gewoon een viezerik 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:22

Haha, heb al jaren een donkerblauwe rib Rider Pro in gebruik. Ze kunnen me de wip krijgen, ding zit zalig. :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:23

Ewona schreef:
Hier hangen nog twee witte koordsingels uit de jaren stilletjes.
Inclusief zacht hoesje om erover te doen, anders komen er haren tussen de koorden.
Hoesje ook in krijtwitte kleur.
Denk dat ik het volgende zomer nog maar eens ga gebruiken :D
Ow en ik heb ook nog een heel oud zadel, in prima staat.
Was vroeger een luxe ding, haha, een Huzar veelzijdigheidszadel in leder.
Misschien moet ik toch maar een tweede paard aanschaffen, materiaal is er nog allemaal, zei het wel retro versie :D

daar heb ik vorig jaar nog mee gereden ,.. iedereen wat een leuke singel waar heb je die weg? :') _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:28

Ik heb hier nog wel een leuke koordsingel in de aanbieding :D Een zwarte.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:28

littlesannie schreef:
Daantje, bij ons len ze er ook op. heb ze al voorgesteld of ze mijn oude rijlaarzen willen :') maarnee het gaat ntuurlijk om het merkje. Lijkt me verschikkelijk om dag in dag uit op rubberen laarzen te lopen....

Jaa op vorige opleiding kreeg ik dikke uitbrander joh van iemand die ze had en dat ik dr niks over mocht zeggen. Vervolgens loopt ze over iets van mij te zeiken.

Zal stunt zijn: oude rubberen rijpaarzen helemaal oppoetsen en dan op internet verkopen als die merklaarzen haha. Alleen merkje is eraf -fl-

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:47

Urielle schreef:
Ook de supermarkt idd als het zo uitkomt ;)
Ik had het er gisteren nog over met de mama van een schoolvriendinnetje van G, die hebben een kippenboerderij met ook nog melkvee. Maar die staat altijd netjes in haar gewone kleren op school. 'Je moet niet weten hoe vaak ik me op een dag verkleed,' zei ze. Ik heb daar respect voor maar zelf heb ik daar geen zin in en ik vind het ook vies om stinkende kleren weer aan te moeten en om nou drie sets rijkleding en drie sets nette kleding op een dag erdoor te jassen is zelfs voor mij niet meer normaal ;)

Maar nu weet ik het: laarzen even poetsen en ik ben gewoon hartstikke hip ineens! *\o/*

Pfff, jij overloper, je bent stiekem gewoon hartstikke in met alles!

LadyMadonna

Re: Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:05

Waar ik me overigens wel aan stoor is dat alles uit de kast getrokken wordt om een matchende combi te maken, met lak en bling en weet ik veel, en dan ligt er een zadel op wat voor geen meter past.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:08

Ik vind (zoals de meesten hier) ribbroeken ook echt lelijk :=
Maar ik vind die jeansrijbroeken ook heel lelijk, terwijl ze wel in de 'mode' zijn nu :')

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:10

dat laatste inderdaad!

Ik heb ook een prachtige ribstof beige broek liggen :P maar die doe ik echt alleen aan bij hoge uitzondering met iets langs erop.

Waxjassen vind ik echt ouderwets.. je hebt nu softshell.. ideaal, en geen excuus meer voor jassen die naar natte hond stinken :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:16

Wat is er mis met ruitjesbroeken?

In mijn beleving loopt iedereen er nog mee.
Wat is er naast jeansrijbroeken nu 'in' dan?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:42

eline10 schreef:
Maar ik vind die jeansrijbroeken ook heel lelijk, terwijl ze wel in de 'mode' zijn nu :')

jeansbroeken vind ik juist ideaal :j Passen overal bij en heb geen betere broek gehad (tenminste niet een die ik me kan herinneren)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:44

Iris82 schreef:
Wat is er mis met ruitjesbroeken?

Dat er ruitjes op zitten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:47

naomi_g1998 schreef:
eline10 schreef:

jeansbroeken vind ik juist ideaal :j Passen overal bij en heb geen betere broek gehad (tenminste niet een die ik me kan herinneren)

:j

Ik reed al met spijkerbroek in mn laarzen gefrot (toen vond iedereen dat stom), dus die jeansrijbroeken zijn echt een uitvinding!

femkeonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:53

beige rijbroeken :wave: en van die cappen met roze voor kleine kinderen :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:56

En wat naar mijn idee ook echt totaal not done is: kinderen zonder cap te paard, of in aanwezigheid van kinderen het slechte voorbeeld geven.

Moeders die zonder cap op hun paard stappen. Ik begrijp het echt niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:00

Ik ben niet verantwoordelijk voor de kids van een ander. Nu rij ik dan met cap, maar doe ik zéker niet omdat er misschien wel kinderen me kunnen zien.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:01

witte oornetjes :r

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:03

Ik vind sokken echt verschrikkelijk, trek gewoon leuke laarsjes of chaps aan. :)

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:08

Uggh, ik ben echt een zwerver.. loop in de makkelijkste rijbroeken met een té grote trui aan..
Ik kan er heel slecht tegen wanneer mensen er té netjes uit zien..
En van die onwijs dure laarzen met slangen print in het bruin ofzo.. om te kotsen! :r

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:09

LadyMadonna schreef:
Ik ben niet verantwoordelijk voor de kids van een ander. Nu rij ik dan met cap, maar doe ik zéker niet omdat er misschien wel kinderen me kunnen zien.

+1

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 15:10

Nou ik geniet echt van jullie verhalen!! Super! Maarre, zijn er nog fotos uit de oude doos?!? Wat had je aan in de jaren 70/80/90? Ben benieuwd!!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:25

In de jaren 70 had ik een tweedehands broek gekregen voor de ponyles, met ECHTE leren knieen :))
Knoerthard door het wassen natuurlijk en vorige eigenaar was denk ik minimaal een kop kleiner dan ik, want broek kwam tot halverwege mijn kuiten. Maar daar zag je niks van met laarzen, en ik had LEREN KNIEEN +:)+