Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
poetser schreef:@ Gigixponys Probeer een oproep op marktplaats, dat heeft bij mij ook geholpen. Gewoon volhouden, mij heeft ook 4 jaar gekost maar dat is het waard geweest.
Inmiddels is hij begin november al 13 jaar verkocht. Ik ben inmiddels verhuisd naar Blegië en wat wil het lot? Whispertje is 6 jaar na mij ook naar België verhuisd met zijn eigenaars. Ze wonen hier een half uur vandaan met de auto.
eefj33 schreef:Hah mijn vriend gaat echt niet mee naar de paarden hoorEens in de zoveel tijd een keertje vindt hij wel gezellig maar daar blijft het ook bij. En samen huiswerk maken werkt ook niet, ik kan me dan niet goed concentreren en hij is een alpha, terwijl is super bèta ben...
De combinatie school + vriendje + paard kan wel, maar niet als je onder school 6 vwo bedoelt. Of je doet weinig aan school en hebt mazzel dat je een voldoende haalt, maar ik heb liever nu minder tijd voor de paarden dan ik een goede opleiding kan doen en dan een goedbetaalde baan heb en dan paarden kan kopen, dan dat ik nu school een beetje verpruts voor een paard.
Arc_En_Ciel schreef:TS, als je van 1 havo naar 2 vwo mag.. Pas op.
In 1 vwo leer je al te wennen aan het huiswerk wat je in de aankomende jaren krijgt, en ik kan je vertellen dat je in 2 vwo al een heel stuk meer huiswerk hebt als eerst.
Daarin is de stap van 1 havo naar 2 vwo best wel heel groot, aangezien ik van vriendinnen van de havo weet dat zij vorig jaar zeker minder huiswerk hadden dan ik had.
eefj33 schreef:Ik zit nu in 6 vwo en ik kan je vertellen dat ik het toch wel heel erg druk heb hoorAls ik nu een eigen paard had gehad, dan had ik er wel tijd voor kunnen vrijmaken, maar dan is je hele dag wel tot op de minuut volgepland. Wil je dat? Dat betekent ook dat je niet spontaan een keer met je vriendinnen naar de bios kan, en wat nou als je een vriendje krijgt? Is met 6 vwo erg lastig te combineren
En wat als je daarna gaat studeren? Studeren is al hartstikke duur, al helemaal nu ze de stufi eruit flikkeren... Dat betekent dat je alles zelf moet lenen. Dan kom je toch al snel uit op de €20.000 per jaar aan schuld die je opbouwt. Dan is een eigen paard ernaast wel héél erg duur hoor!
LoveBailey schreef:linn1502 schreef:Meid, misschien gaat Bailey nu nog niet lukken, zeker niet alleen.
Maar als je dit echt wilt, zeker blijven sparen. Ik kreeg ook een eigenpaard en op de stalling na heb ik altijd de kosten zelf betaald, dan heb ik het over voer, enten, ontwormen, bekappen, tandarts en zijn spullen.
In die 7 jaar is er (gelukkig) maar een keer een dierenarts bij moeten komen omdat ik telefoontjes kreeg van stal dat hij koliekerig gedrag vertoonde... dit hebben mijn ouders wel betaald omdat ik ALTIJD alles zelf betaalde..
Ik had 2 krantenwijkjes, verdiende daarmee ruim € 300,00 per maand maar dit waren dan wel folders en deed dit vanaf mijn 13e. Mijn paardje kwam niets te kort, had later zelfs alles dubbel.
Waar een wil is is een weg, maar misschien moet je eerst sparen en zorgen dat je een bijbaantje heb en dan kijken of het realistisch is
Succes meid!
Bedankt, het gaat vast lukken, over een jaar of 3 ofzo
eefj33 schreef:Hah mijn vriend gaat echt niet mee naar de paarden hoorEens in de zoveel tijd een keertje vindt hij wel gezellig maar daar blijft het ook bij. En samen huiswerk maken werkt ook niet, ik kan me dan niet goed concentreren en hij is een alpha, terwijl is super bèta ben...
De combinatie school + vriendje + paard kan wel, maar niet als je onder school 6 vwo bedoelt. Of je doet weinig aan school en hebt mazzel dat je een voldoende haalt, maar ik heb liever nu minder tijd voor de paarden dan ik een goede opleiding kan doen en dan een goedbetaalde baan heb en dan paarden kan kopen, dan dat ik nu school een beetje verpruts voor een paard.