Maar goed, 5jarigen paardrijden. Ja, maar altijd onder begeleiding en alleen op een super super makke pony.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Tytonidae schreef:Ik vind het uiterst onverantwoord om een kind onder de zes jaar op een pony te zetten. Kinderen van die leeftijd kunnen niet goed genoeg sturen, hebben geen stabiele zit en zijn ook niet sterk genoeg om een pony tegen te kunnen houden. Een pony hoeft maar te bokken, te steigeren of er vandoor te gaan, en het kind ligt op de grond. 'Ja maar je moet het leren met vallen en opstaan..' zeggen sommigen dan. Wat ik echt ongehoord vind. Dus leren is belangrijker dan het voorkomen van ongelukken? Onzin.
Ook ben je als ouder uiterst onverantwoord als je je kind op die leeftijd laat paardrijden(lees:paard rijden. Ik bedoel niet een minuutje op de rug van een pony zitten terwijl de pony door een persoon goed vast worden gehouden). Je speelt gewoon met de veiligheid van je eigen kind. Paarden blijven dieren die altijd sterker zullen zijn dan wij, en om verantwoord te kunnen paardrijden moet je daar wel mee kunnen omgaan. Een kind onder de zes jaar kan dat gewoon niet.
(Ik probeer hier niemand mee aan te vallen, dit is alleen mijn ongezouten mening.)