Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:48

Halflingers staan bovenaan. Fjorden en Friezen sowieso. Tinkers vind ik meevallen. Bij ons op stal staan ontzettend veel Friezen en 9 van de 10 kunnen echt niet lopen... En sinds ik western rijd vind ik veel paarden te groot... :=

Citaat:
Nu moeten we eigenlijk ook nog een topic met paardenrassen die je juist heeeel leuk vindt, en waarom ze zo leuk zijn

Quarters en Paints! Waarom vind ik ze leuk? Stoere kleine paardjes met een enorme kracht en snelheid en een lief koppie! <3 Paints staan dan nog bovenaan vanwege de fantastische kleuren! En niet te vergeten de namen van de stambomen, heerlijk! :j

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:48

Welsh en Arabier. Vanwege hun karakter en vind het gewoon geen knappe paarden :P.

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:50

Heb niets met haflingers, weet ook niet waarom.
Ook kwpn'ers vind ik vaak niets aan
Rassen waar ik wel van houd: Arabieren, (geen egyptische die zijn vaak zo extreem doorgefokt), tinkers, Paints en Quarters en friezen :)

@gimme_spurs hier ook een Paint Lover, heb er zelf 2 ^^

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:51

Ik vind Tinkers helemaal niks. Bont vind ik niet mooi (alleen bij shets wel) en al die haren. En de effenkleuren lijken nog lomper !

De leuke rassen vind ik : nrps ,welsh, shet, arabier. Waarschijnlijk omdat ik nu een shet en nrps heb en voor mijn nrps een welsh had.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:55

Ik vind fjorden en tinkers helemaal niks. Haflingers gaan nog wel, maar dan niet die oudere types, maar meer de sport hafjes.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:55

DaphneG schreef:
@gimme_spurs hier ook een Paint Lover, heb er zelf 2 ^^

:j +:)+

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:58

er bestaat toch al een topic hierover ?

ik heb met barok paarden niets,,, geef mij maar een fijn paardje

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:00

Van die iele vosjes die iedereen zo geweldig vind. Of arabieren.
Geef mij maar een stoer beestje.
Maar eigenlijk trekt alles me wel. :)

Nessie

Re: Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:05

Ik heb niks met Tinkers, Trekpaarden en Friezen.

charlotte20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:06

Ik heb niks met Tinkers, Fjorden en Haflingers

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:10

finnens schreef:
Nu moeten we eigenlijk ook nog een topic met paardenrassen die je juist heeeel leuk vindt, en waarom ze zo leuk zijn :P

Dat is een goeie

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:11

Ik vind alles wel leuk!

Maar de tinkers het minst

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:12

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:11

Ik vind alle paardenrassen geweldig mooi & leuk.
Bij mij ligt het niet aan het ras, maar aan het paard zelf.
Zo zijn er paarden die ik geweldig vind en paarden die ik echt niet leuk vind (van hetzelfde ras)

Alsnog hou ik zelf heel erg van Fjorden, die vind ik echt geweldig <3
Daarnaast zijn alle paardenrassen geweldig op hun manier <3

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:28

Ik heb niets met de barokke paarden die te luxe zijn opgefokt.. neem nou de friezen van tegenwoordig, dat zijn toch geen Friezen meer??
Geef mij maar een Bels, een stoer trekpaard. Ze kunnen lomp lijken, maar je kan ze uiteindelijk een heel eind brengen. Andere koudbloeden vindt ik ook mooi, zolang ze maar authentiek zijn..
Ik vind het gewoon eigenlijk heel erg jammer dat het grof gebouwde paard een beetje wordt "afgeslankt". Er bestaan genoeg slanke rassen op de wereld.. :D

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 18:12

[quote="Helenalena"]Ik heb niets met de barokke paarden die te luxe zijn opgefokt.. neem nou de friezen van tegenwoordig, dat zijn toch geen Friezen meer??
Geef mij maar een Bels, een stoer trekpaard. Ze kunnen lomp lijken, maar je kan ze uiteindelijk een heel eind brengen. Andere koudbloeden vindt ik ook mooi, zolang ze maar authentiek zijn..
Ik vind het gewoon eigenlijk heel erg jammer dat het grof gebouwde paard een beetje wordt "afgeslankt". Er bestaan genoeg slanke rassen op de wereld.. :D[/quote

Daar heb je ook wel weer een punt :j

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:18

Soraya10 schreef:
Ik vind fjorden ook wat saai.
Er is wel 1 haflinger die ik helemaal geweldig vind, maar voor de rest laat dat ras mij ook koud.
Een belgisch trekpaard vind ik wel weer helemaal geweldig om te zien, maar die zou ik nooit zelf kopen.
Ik snap wel dat je thuis kan komen met een paard waar je misschien juist van zou denken dat die het sowieso niet word aangezien de klik het belangrijkste is en dat heeft niets met een ras alleen speciaal te maken.
Ik las dit even allemaal door, maar ik hoop niet dat er mensen zijn die zich beledigt of gekwetst voelen.
Uiteindelijk is t niet de bedoeling om elkaars smaak keuze in paarden aan te vallen.

Fjorden saai?! Nou, dan ken je mijn vorige leasepaardje niet ! Damn dat was een heethoofd.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 22:58

Love_Swing schreef:
Soraya10 schreef:
Ik vind fjorden ook wat saai.
Er is wel 1 haflinger die ik helemaal geweldig vind, maar voor de rest laat dat ras mij ook koud.
Een belgisch trekpaard vind ik wel weer helemaal geweldig om te zien, maar die zou ik nooit zelf kopen.
Ik snap wel dat je thuis kan komen met een paard waar je misschien juist van zou denken dat die het sowieso niet word aangezien de klik het belangrijkste is en dat heeft niets met een ras alleen speciaal te maken.
Ik las dit even allemaal door, maar ik hoop niet dat er mensen zijn die zich beledigt of gekwetst voelen.
Uiteindelijk is t niet de bedoeling om elkaars smaak keuze in paarden aan te vallen.

Fjorden saai?! Nou, dan ken je mijn vorige leasepaardje niet ! Damn dat was een heethoofd.

Bedoelde meer qua uiterlijk, maar idd ook qua karakter vaak wat eh saai. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:04

Helenalena schreef:
Ik heb niets met de barokke paarden die te luxe zijn opgefokt.. neem nou de friezen van tegenwoordig, dat zijn toch geen Friezen meer??

Off-Topic,...sorry :o

Opfokken is een veulen ergens onderbrengen(in welke vorm dan ook) tot hij/zij de leeftijd heeft om er "iets" mee te gaan doen. (meestal zadel of tuigmak maken.)

Wat jij bedoelt is dat je vindt dat de fries tegenwoordig te luxe gefokt wordt.

Overigens hoort de oorspronkelijke Fries luxe te zijn.
Het geblokte/zwaardere type is juist later in opkomst geraakt en nu de Fries luxer is is hij weer terug bij het oorspronkelijke type.

Dat is slechts een feitje. kan altijd nog dat je juist het ene type of juist het andere type mooi vind. :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:10

Fennee schreef:
Ik vind Tinkers helemaal niks. Bont vind ik niet mooi (alleen bij shets wel) en al die haren. En de effenkleuren lijken nog lomper !

De leuke rassen vind ik : nrps ,welsh, shet, arabier. Waarschijnlijk omdat ik nu een shet en nrps heb en voor mijn nrps een welsh had.

hmm... die van mij is juist erg luxe...
denk niet dat je deze lomp kunt noemen...:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maar misschien zie ik dat verkeerd hoor :+

las ook ergens dat iemand zei dat ze niet van die lompe paarden hield, maar wel hete paarden wilde zoals haar draver...
njaa ik wil je met plezier uitnodigen om eens op mijn tink te stappen...
zelden zo'n heet paard onder mijn kont gehad (en ik heb er behoorlijk veel onder mijn kont gehad)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:14

net als de ramsneus en het lompe hoofd trouwens:
Afbeelding

Afbeelding

ja, hij heeft echt een lomp hoofd joh...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:21

Warmbloedpaarden, dravers, friezen eigenlijk alles boven de 1.55 met uitzondering van de Akhal-Teke. Ik heb gewoon niks met paarden maar trekpaarden en Andalusiërs vind ik er dan nog wel stoer uitzien.
Individuele uitzonderingen daargelaten (die moet ik nog tegenkomen, maar je weet maar nooit!)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:33

Heuh je zal mij wel bedoelen met mijn draver. Ik vind het leuk om te crossen en mijn paard ook!! Ze is niet heet maar wel erg voorwaatrs en alles behalve wild, maar juist ontzettend braaf.
Wel grappig dat je het zo omgooit allemaal.

Ook jou paard vind ik 'lomp'. Het gaat (mij dan) meer om het ras dan dat hij breed of smal is om te bepalen of ik er wel of niet voor zou gaan. En (ook dit) ras/paard heeft gewoon een lompe uitstraling in mijn ogen.

En ach veel mensen zullen mijn paardje ook niet mooi vinden, maakt me ook geen donder uit want ik moet ermee leven en niet iemand anders haha ;)
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 05-06-13 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:36

M_D_H

Ik denk dat die persoon bedoeld dat ze de algemene tinker bouw gewoon niet mooi vind, want als ik naar jouw tinker kijk, het blijft een groot paard, sterke benen, tinkers zijn gewoon grof gebouwd, want dat is het ras, en dan zijn er nog lichtere gebouwde tinkers zoals die van jou, en ook die nog veel groffer gebouwd is.
Ik denk dat die persoon het zo bedoelde, tinkers blijven koudbloeden en die zijn nou eenmaal grof gebouwd :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:38

Juist dat ja. Ik ben niet zo goed in het formuleren wat ik bedoel.
:')