Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alexandra_ schreef:Bizzybijtje schreef:Nou mensen, de paarden die daar komen zijn doorgaans al op een gewone manier zadelmak gemaakt maar dat liep dan compleet mis. Als Gert er niet was had Jeroen Dubbeldam ook geen goud gewonnen op de OS.
Dat weet je niet zeker. Kan je ook niet over oordelen.
documentaire van De Sjiem, niet gezien? Zowel Gert als Jeroen vertellen erover in de documentaire. 

minimelona schreef:ik snap eigenlijk de opmerking van zoute nootjes niet helemaal, wat dat ererondje betreft? Nu heb ik wel een vermoeden, maar wou dat maar effe niet hier gaan neerzetten eigenlijk...

Cassidy schreef:@ jannepauli: nu is de paardenkennis bij de gemiddele Amerikaanse eigenaar naar mogelijkheid nog minder dan wat er hier in Nederland rondloopt dus daar kon je weleens gelijk in hebben.
Ik vraag me af wat de reden is dat je het begrijpelijk vindt dat Jeroen Dubbeldam, die geld met paarden verdient, zijn lijf niet waagt aan een lastiger paard, maar je dat bij een amateur, voor wie de hobby LOL moet betekenen en alleen maar geld kost en dat ook niet wil, niet accepteerd?

Jannepauli schreef:Ik denk dat je je vergist wat betreft de kennis die gemiddelde Amerikaanse paardeneigenaren hebben - vooral op wetenschappelijk gebied (onderzoek, voeding, onderhoud, training etc.) is er heel wat meer kennis beschikbaar dan hier.

Myca schreef:Ik vind het overigens een rare redenatie dat een topsporter minder snel geneigd zijn risico's te nemen dan een ander.
Het maakt in mijn ogen helemaal niet uit wat je doet, in principe zou niemand zijn gezondheid in de waagschaal moeten gooien voor zijn hobby of werk.
Als je gewoon een ouder bent of de kostwinner, dan heb je ook verantwoordelijkheden die je niet aan de kant kan schuiven.
Cassidy schreef:Myca schreef:Ik vind het overigens een rare redenatie dat een topsporter minder snel geneigd zijn risico's te nemen dan een ander.
Het maakt in mijn ogen helemaal niet uit wat je doet, in principe zou niemand zijn gezondheid in de waagschaal moeten gooien voor zijn hobby of werk.
Als je gewoon een ouder bent of de kostwinner, dan heb je ook verantwoordelijkheden die je niet aan de kant kan schuiven.
Helemaal mee eens. Of het je hobby is of je werk, geen enkele baan en geen enkel hobby is het waard om voor in een rolstoel, of erger nog, een meter onder de graszoden voor te belanden!