Ik denk dat als je de zweep in het algemeen nutteloos vind, je niet weet waar de zweep voor gebruik dient te worden.
dat je hem zelf niet nodig hebt, prima. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

dat je hem zelf niet nodig hebt, prima. Judith_ schreef:vuurneon schreef:Zweep is ook ideaal om de steek beesten weg te vegen tijdens het rijden: met de zweep kom ik verder dan met mijn arm
Precies, of om opjagende honden een tik te geven.

Zirano schreef:dit bedoel ik dus he http://www.twinkleglitter.com/Prod-TOES.html
maar in Engeland hebben ze dus ook echt negellak voor hoeven
musiqolog schreef:JJane schreef:Pag 8 en ik heb hem nog niet gezien. Voor mij is het meest nutteloze product een zweep. Longerzweep oké maar een gewone zweep zwaar overbodig.
Voor ervaren ruiters misschien, maar niet voor een beginnende klungel als ik. Mijn door de wol geverfde (en luie) manegepaard krijg ik met beenhulp alleen echt niet in draf. Bovendien is de zweep voor een paard misschien nog wel minder irritant dan een beenhulp, omdat de flanken veel gevoeliger zijn dan de schouder of de billen.
Roxxiejj schreef:Apochewinta schreef:Leuk onderwerp! Ik zag deze week een advertentie voor een 'Furminator'.
Dat is een kam die 90% van de losse haren verwijderd. Alsof het ruien daarmee in 1 poetsbeurt is opgelost.....![]()
Kosten: € 79,95 .......
Ik heb een nieuwe voor een 10tje te koop voor je om te proberen en WEDDEN dat je het dan de meest geweldige uitvinding vind? Mijn nieuwe paard zit mega slecht in zijn vacht en verhaard heel slecht. Met die Furminator is dat zo over, kan er per dag wel een kussen afhalen!Ik wil nooit meer anders.
Heel dingen die ik hier hoor zijn er absoluut met een reden. Is alleen een kwestie van smaak, maar dat heeft dus niets met waardeloos/nutteloos te maken
Zoals:
- Slofteugels waardeloos? Nee, goed gebruikt heeft ie zeker waarde, dan is het gewoon nutteloos voor die persoon.
- Paardensnoepjes, tja, vooral de pennymeisjes zijn er gek op. Zijn ook erg geliefd als prijzen bij wedstrijden. Zeker niet waardeloos, wederom weer nutteloos voor die persoon.
- Bandages, heb ik ook niets mee, maar wel eens leuk voor een shoot en prettig om als stalbandage te gebruiken (met bijvoorbeeld koelende klei eronder).
Wat ik kan bedenken wat mij waardeloos en/of nutteloos lijkt zijn de niet-zelf reinigende kalkoenen. Zelf tap en zelf reinigend is zo ideaal en snel, waarom dan nog die omslachtige gebruiken waar je met een borsteltje ieder korreltje zand eruit moet halen?
Persoonlijk vind ik een bitloos hoofdstel nogal nutteloos. Waarom ga je, als je niet met een bit wilt rijden, niet gewoon met een halster rijden? Als je persé leer wil, neem dan een leren halster?