De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evelien1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:53

Ik ging ooit in Frankrijk zwemmen met paarden. Uiteindelijk lag ik in het water en moest ik zelf zwemmen. Het paardje had mij er na een paar stijger en boksprongen af geflikkerd :o

Rider1

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:55

Uhm... Ik wou opstappen, zat met 1 voet in de beugel, 'trek' me op, en val omdat het paard bewoog... Ik was toen wel net begonnen met rijden... :D

Het is zelfs opgenomen op video :)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:57

Aan een boom blijven hangen, maar pony liep door :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:57

Rubbie schreef:
de leukste keer vond ik toen mijn paard stijgerde en we vielen achterover en ik lag onder hem :)
en de raarste keer vondt ik toen hij wegschoot en ik eraf vloog met mijn hoofdt tegen de zijkant van de bak vloog :)

De leukste?? klinkt niet echt leuk..

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:58

Mijn eerste val was gelijk heel dom. Paard struikelde in draf en toen lag ik ernaast. :')

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:58

lrtj_ schreef:
Op de manege tig jaar geleden,
Ik reed op roza en zat in galop. Ze stopte en ik viel er voorover af en nam het hoofdstel mee.
En dan sta je daar al 8 jarige verontwaardigd met een hoofdstel in je hand.
En iedereen lachen en ik stond daar van huh.

Hahahha ik heb precies hetzelfde gehad! :+

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:00

Ik ben nog nooit echt van mijn paard "afgevallen"
Wel een paar keer ongewenst afgestapt :+

De eerste was toch wel de grappigste, ik zat niet op te letten en toen liep mijn paard onder een grote dikke tak door waar HIJ precies onderdoor kon, ik bleef echter haken :+

De tweede keer was minder grappig, ik was aan het aansingelen, maar het zadel zat zo los dat mijn zadeltassen verschoven en tegen zijn benen aan tikten, paard schrok, rent weg. Ik bleef zitten maar het zadel hing zo wat onderste boven aan zn buik, toen hij wat langzamer ging toch maar afgestapt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:01

Één van mijn eerste galopjes in de les. Iemand van buitenaf had zogenaamd mijn paard aangesingeld (was dus niet zo) Ik galopperen, paard op de volte, zadel zakt scheef en stug blijven volhouden tot het paard terug naar draf ging. Uiteindelijk deed hij dat, maar omdat hij zo terug viel, uiteindelijk toch nog zandgehapt (letterlijk).

Edit: Met scheef bedoel ik ook echt scheef. Horizontaal dus. Zadel zat op laatste gaatje..

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:08

Ik ben er na twee en een half jaar gelukkig nog niet af gevallen.

Mijn zusje is wel een keer op een grappige, maar pijnlijke manier af gevallen.
Ik was mee om eens te kijken hoe ver ze was met rijden. Op bijna het einde van de les ging haar paard in volle gallop en twee scherpe bochten ineens met vier benen stil staan. Mijn zusje(toen vrij stevig) ging voor het eerst en het laatst een salto maken. Ze maakte serieus een salto en kwam op haar kont terecht. Hierdoor drie wervels verschoven en veel pijn toch weer op het paard.

Ze is ruim een jaar bang geweest voor paarden, maar ze moest van haar zelf wel doorgaan en iedere week lessen mee rijden. Daar heb ik wel respect voor.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:09

Britt_Sisi schreef:
De leukste?? klinkt niet echt leuk..

Ik dacht juist hetzelfde... Is trouwens wel gevaarlijk volgens mij, zeker als het paard zelf omslaat...

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:17

mijn aller eerste val! paard bokte, ik maakte een salto en kwam op mijn voeten terecht :D

en vorige week ben ik nog gevallen.
paard schrok en gaf een hoge bok. ik zat dus al galloperend op half in mijn zadel en half op haar nek met mijn armen helemaal om dr nek heen gedraaid. totdat ze besloot keihard op de hoek af te rennen en om te draaien := ik viel dus op de bakrand, heb daarbij een plank eruit geslagen en zat dezelfde avond nog in het ziekenhuis :+

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:33

Is inmiddels al wel een aantal jaartjes geleden, maar de val die mij nog het best is blijven hangen is: Pony vliegt er vandoor in galop, en ik val in de enige! plas water die in het hele bos te vinden was, pony zelf stond 2 meter verderop gras te eten... :Y) En mn tante (mijn instructrice toendertijd) moest er toch echt even om lachen, kon gelukkig wel even douchen voor ik naar huis ging *\o/*

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:36

Het bit brak door het midden tja en als je dan al half naast het paard hing..
Dan heb je echt niks meer... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 01:05

Mijn grappigste 'val' is trouwens: Ik reed op mijn paard en wilde er via haar kont af, dus ik zat op haar kont en toen begon ze te bokken. Ik werd in de lucht gelanceerd, paard bleef staan en ik landde op mijn voeten onder een luid applaus van mijn ouders en broertje, die dachten dat ik het haar zo geleerd had.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 09:03

Haha

xChelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 09:15

ik was aan het draven en wilde gaan galopperen en toen rende me paard bokend weg en ik viel er van af met een koprol haha

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 09:33

'Vroegah' op de manege, ik reed op Jazz (zeker 15jr geleden, misschien wel langer), paard aan de ren, ik uit evenwicht, maar ik zat nog wel. Paard ging harder en harder en de instructeur zegt: 'maak je klein en laat je maar vallen'. Zo gezegd zo gedaan. Ik laat mezelf vallen, als een soort egel, door de snelheid rol ik twee keer door en beland ik weer op m'n voeten, precies op de plek waar paard stil was gekomen, die ik gelijk weer bij de teugels grijp. :+

Iets minder 'vroegah', mijn eerste privebijrijdpaard, stond nogal bekend als een 'gevaarlijk' paard. Nu had ie bij mij nog nooit iets raars gedaan. Ik vroeg niet zoveel met rijden en vond wandelen en knuffelen leuker dus paard was eigenlijk altijd braaf. Ik zonder zadel rondje door de bak stappen, totaal niet opletten, paard schrikt en draait 180 graden om, ik stond precies omgekeerd naast het paard. Ben verder nooit van het dier afgevallen.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:59

Ik wilde met een krukje op mijn (ongezadelde) paard stappen, toen zij besloot om te gaan lopen, dus ik viel van het krukje (hier word ik nu, 3 jaar later, nog steeds om uitgelachen)

en ik viel een keer tijdens het springen van mijn paard omdat hij stopte voor de hindernis, ik landde op de een of andere manier op mijn voeten, maar iedereen is ervan overtuigd dat ik een ratslag maakte, en zo sta ik nu nog steeds bekend xD

en ik viel een keer plat op mijn gezicht, nadat ik er afgebokt was (door een ponietje van 1,10 ofzo) mijn hele gezicht was opgezwollen xD

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:00

Noblesse_ schreef:
Aan een boom blijven hangen, maar pony liep door :')

haha dit had ik ook, maar dan in de rivier :Y)

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:44

Bij mij gebeurde op één van de eerste keren dat ik ging springen..
Ik zat op mn paardje, ging in galop over een balkje van ongeveer 30 cm ;p.
Ze ging erover, maar raakte het balkje dat dus op de grond viel.
Het paard gaf een bok, waarbij ik over haar hoofd vlieg en ongeveer
2/3 meter verder lig.. Paard bleef braaf staan wachten :)

iamaunicornx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:55

Lynn_FDA schreef:
Het bit brak door het midden tja en als je dan al half naast het paard hing..
Dan heb je echt niks meer... ;)

Haha xd

sammiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:29

een paard dat ik trainde sprong omhoog met 4 benen tegelijk en sprong gelijk naar rechts maakte een soort salto over zn oren haha toen vloog ik er nogal grappig af..

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:28

Tijdens een buitenrit schrok het paard van een kruiwagen met hooi
Draait eerst naar links, ziet de sloot en draait nog verder door, waardoor ze mij in de sloot lanceerde.
Heb heel lang de bijnaam zeepaardje gehad xD

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:30

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:54

Koprol, linkerkant, ik leek een headbanger met mijn haren in de lucht en ik gilde woeee oid :') men vriendin heel bezorgt naast me en ik de slappe lach en me paardje stond een paar meter verder op te eten en vervolgens te kijken van :(:) ehhhhhh