Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ralphtdw schreef:tuigpaarden kun je prima mee rijden.
en zijn zeer geschikt voor de dressuur.
wij hebben er al een aantal gehad voor de dressuur en er zijn afgelopen jaar 2 verkocht aan een ruiter die zz zwaar rijd.
een tuigpaard is een werklustig paard.
en hij maakt vaak overal een spelletjes van,
en zijn van karakter dus heel vaak grappig.
als jij een paard heb gekocht die alleen beleerd was voor de wagen.
en nu dus als rijpaard word gebruikt dan is hij nog erg braaf.
(ik heb niet heel het topic gelezen dus sorry als ik wat gemist heb).
en groen met groen gaat niet samen he.
en mag ik vragen wat voor bloed er achter je tuigpaard zit? (sommige willen wij ook niet eens)
laurenuptown schreef:Ik heb t niet zo op gelderse paarden. Heb liever een groote pony eigenlijk
NatasjavE schreef:laurenuptown schreef:Ik heb t niet zo op gelderse paarden. Heb liever een groote pony eigenlijk
Wat heb je er niet zo op?
Kijk als je moeder er ook op moet rijden dan is een paard toch wel wat handiger. En als ik lees, moet en onder het zadel en voor de wagen dan denk ik aan een Gelderse.
Kan je moeder dan nog op een pony? En zo ja waarom zijn jullie dan niet gelijk voor een grote pony gegaan? Er staat zat te koop.
,maar heb je al geprobeerd hem oogkleppen op te doen met rijden?Misschien is hij daar zo aan gewend,dat hij nu 'teveel' ziet.... laurenuptown schreef:@betadine : ik heb meebataald dus daar zou jij sowieso niks over moeten zeggen. ik krijg hulp met bijna alles omdat we gewoon willen dat het goed gaat, ze iserbij mey het wandelen in de bak, het longeren en het rijden.
Hij staat 5 tot 6 uur per dag buiten dus niks 1 uur meid. Een sport pony hoef ik niet waar je dat uit baseert weet ij ook niet. maargoed denk maar wat je wilt.
) lady62 schreef:Ik vind sommige opmerkingen over tuig paarden die niet geschikt zouden zijn als rijpaard echt onzin
vroeger had je van die lompe boere knollen
Maar de tuigers van tegenwoordig zijn erg luxe met mooi voorbeen
Ze worden niet voor niets met dressuur paarden gekruist tegenwoordig
Vanwege het voorbeen werklust intelligentie en kracht prima paardjes