Welke kruising jouw interesse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: Welke kruising jouw interesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 13:01

Jouw Marieke ziet er leuk uit, inderdaad een mooi paardje voor de kar!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:03

Dankje! Het was helemaal een gok wat ze ging worden, heb ze gekocht met 7 maanden oud, maar dacht dat zo'n kruising alleen maar leuker kon worden. Ik vond de 2 ouders ook al zo leuk, dus dan ga je gemakkelijk de gok aan.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:18

Kruisen is niet altijd verkeerd, ik ben zeker voorstander van kruisen als het maar bewust gedaan wordt en ook echt met het doel van 'verbeteren' en niet 'omdat je toevallig die henst en die merrie hebt staan'.

Ik heb zelf een draver x kwpn, waarvan het draversbloed duidelijk de draf verbeterd heeft en een stukje uithoudingsvermogen heeft toegevoegd. Niet zo'n hele duidelijke foto, maar voor het beeld:
Afbeelding
Er is echter qua bouw ook veel mis met dit paard. Of dit door de kruising komt, durf ik niet te zeggen, maar het zou kunnen.

Daarnaast hebben we een Lusitano x Barock Pinto merrieveulen. Een foutje, maar wel een hele leuke:
Afbeelding

In dit veulen zie ik duidelijk de trotse houding van de Fries terug. Het behang aan de benen valt wel mee, dat heeft paps (Barock Pinto) ook niet echt. Wel heeft ze voor haar leeftijd nu al veel manen. Haar hoofdje is door het Lusitano (Veiga) bloed iets veredeld, wat ik persoonlijk een stuk mooier vind om te zien.

Ik wil in de toekomst graag nog eens fokken met de moeder van dit veulen, maar dat zal zeker geen Lusitano hengst worden. Ik vermoed te gaan voor een KWPN, waarmee ik een fijn sportpaard wil fokken die de balans, lenigheid en nuchterheid van de Lusitano mee krijgt.
Laatst bijgewerkt door Bijinn op 08-01-13 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 13:20

Isobel! ik heb het toentertijd helemaal gevolgd in KS-ITP en ik vind haar echt prachtig! De draver-kruising is ook mooi gebouwd zeg.
Heb je al een recentere foto van Isobel? :)

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:23

Wat leuk dat je d'r herkent! Ze groeit erg leuk uit, is nu bijna 3 maanden oud. Ik heb recentere foto's (van 29 dec), maar die zijn te groot om hier te plaatsen. Daarop is ze echt een bolletje wol met een enorme dikke vacht en zie je het Fries heel duidelijk op terug <3

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:26

Ik hou van kruisingen, fantastisch. Altijd benieuwd wat eruit komt ;)

Ik ben van de week de meest fantastische tegengekomen. Als ik toch ooit nog een plekje vrij krijg...
Dit is Timmi, een shetlander X fjord
Isn't he cute !? <3

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 13:27

@Jose22, oh jammer dat ze te groot zijn! Leuk om haar hier tegen te komen, ik herken haar meteen inderdaad. Zo'n lief snoetje. En een prachtige kleur. Ga je haar houden? Ook leuk om ooit weer met haar te kruisen :+

@jenn0dv, schattig inderdaad, ik heb ook op zo'n kruising gereden op ponykamp vroeger :)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:27

het paard van een vriendin van me is echt super gaaf dat is een haflingerxpaintxfries

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:48

set_elkol schreef:
@Jose22, oh jammer dat ze te groot zijn! Leuk om haar hier tegen te komen, ik herken haar meteen inderdaad. Zo'n lief snoetje. En een prachtige kleur. Ga je haar houden? Ook leuk om ooit weer met haar te kruisen :+

Ik zal kijken of ik een dezer dagen tijd heb om de foto's te verkleinen en hier te plaatsen :j
We gaan haar (helaas) verkopen. We hebben een hele tijd getwijfeld want ze is zó leuk en gewoon heel correct gebouwd, waardoor ik denk dat het een fijn sportpaard/pony zal worden. Maar we hebben gewoon niet het geld om 3 paarden te onderhouden, dus gisteren de knoop doorgehakt dat ze toch echt verkocht zal moeten worden. Vanaf maart zal ze officieel in de verkoop komen, maar de verkoop heeft geen spoed en ze gaat alleen naar serieuze liefhebbers waar we een goed gevoel bij hebben.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 13:51

Jammer maar zo gaat het wel, ergens is een grens aan paarden houden :) leuk als je nog een foto kan plaatsen de komende tijd. Ik hoop dat jullie een leuk baasje gaan vinden, maar dat komt vast goed.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:55

@Jose22 ik ben heel benieuwd hoe groot een fjord X shetlander is :j hoe groot is Timmi ???

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:57

Ik ken een hele mooie kruising fries x andalusier.
Fries X amerikaanse paint lijkt me ook wel wat leuks

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:06

vcimmortal schreef:
Ik ken een hele mooie kruising fries x andalusier.
Fries X amerikaanse paint lijkt me ook wel wat leuks

De jouwe is toch ook geen volledige amerikaanse paint? Of wel?
Want die ziet er ook wat 'steviger' uit! (positief bedoeld hé :D )

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:12

@ Hanna, Timmi is rond de 1.10m

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:39

set_elkol schreef:
Jammer maar zo gaat het wel, ergens is een grens aan paarden houden :) leuk als je nog een foto kan plaatsen de komende tijd. Ik hoop dat jullie een leuk baasje gaan vinden, maar dat komt vast goed.

Ik hoop het wel :j

Bij deze nog een paar foto's van 29 dec:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:47

Ik zou een Welsh Cob - KWPN kruising interessant vinden. De Cob voor de rust in 't koppie, mooi rondgeribt, mooi koppie en veel behang. KWPN om wat meer maat te krijgen(ongeveer 155-160 lijkt me ideaal), en wat meer talent voor de sport. Natuurlijk, er zijn al grotere Cobs die het goed doen in de sport, en er zijn ook zeker Cobs die ik absoluut niet zou gebruiken...
Maar toch stiekem benieuwd wat er uit zou komen. Ik ga eens googlen :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:51

Rianneuhh schreef:
Ik zou een Welsh Cob - KWPN kruising interessant vinden. De Cob voor de rust in 't koppie, mooi rondgeribt, mooi koppie en veel behang. KWPN om wat meer maat te krijgen(ongeveer 155-160 lijkt me ideaal), en wat meer talent voor de sport. Natuurlijk, er zijn al grotere Cobs die het goed doen in de sport, en er zijn ook zeker Cobs die ik absoluut niet zou gebruiken...
Maar toch stiekem benieuwd wat er uit zou komen. Ik ga eens googlen :j

Ken wel Welsh Cob x Thoroughbred, zoek maar op op Google best veel foto's van (Welsh Cob x TB)

Edit even random een paar gepakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://i714.photobucket.com/albums/ww14 ... G_0026.jpg
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 09-01-13 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:57

oooh ook gaaf! Weet je ook hoe groot die ongeveer zijn?

edit; via deze link (http://www.winterlakewelsh.com/cardioffspring.html) zijn nakomelingen te zien van de Welsh Cob hengst North Forks Cardi. Daar staan ook een paar heel goed gelukte kruisingen tussen! oa met een hannoveraan en een zweedse volbloed

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:02

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:05

Mooi zijn die, Fiffill. Bedankt voor de link!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:07

Staan wel een aantal leuke tussen, zo te zien komen er vaak leuke dieren uit die kruising!

Jose22, echt een schattig veulentje <3

beautytje37

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:50

Ik zie dit topic nu pas, wat leuk om te zien welke veulens er uit de verschillende rassen komen.
Ik heb zelf een kruising New Forest X Haflinger

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 14:34

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:16

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 17:07

heb je ook recentere foto's? en heb je hem zelf gefokt?