Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:38

Onze pony heet op haar paspoort Vlekje... ja ok, ze is gevlekt dus. Bij de vorige eigenaar hebben ze haar nooit zo genoemd, daar werd het al snel tante Catootje, want zo'n tuttebel is het wel. Voor onze dochter vonden wij het een wat lange naam en daarom hebben wij het veranderd naar...

Kato. Klinkt iets krachtiger, ze luistert er perfect naar :) en het betekend "de Wijze"
En dat past OOK weer bij haar.

Mijn fries heette al Jippe en dat is zo gebleven. Past gewoonweg bij hem.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:40

Mijn eerste pony heet officieel Trutje, daar heeft mn opa toen Lady van gemaakt.
Pony die ik nu heb heet Desteny, vind ik ook niet mooi, maar heb het maar bij Des gehouden.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:41

De vorige pony van mijn zus heette Jogy :+ Van dat drinken.
Dus we noemden hem maar gewoon Jordie *\o/*

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:42

toppa frá árfit, ik maak er gewoon topje van !

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:44

Mijn Fjord heet TATJANA. Eeh, ja. Heb over andere namen nagedacht maar ach, het is maar een naam en ze heette al 13 jaar zo toen ik 'r kocht, zo is ze ingeschreven in het stamboek etc. Maar ik vertik het om heel hard haar naam te gaan roepen als ze de wei uit moet :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:48

TessJS schreef:
amyz schreef:
Mn vorige pony heette officieel Peter Pan, vond ik echt vreselijk := Heb m toen Biscuit genoemd (naar Seabiscuit). Maar moet zeggen... Inmiddels is ie verkocht en ben ik de naam toch wel gaan waarderen... :D

Huidige paard heet Umoyax, was enórm wennen in het begin. Kocht eindelijk mn Arabier en verwachtte zo'n schitterende Arabische naam...koop je een Umoyax :') Mn vader heeft nog geprobeerd om ''Umo'' te introduceren maar daar heb ik mooi een stokje voor gestoken. Zelf noem ik hem meestal Malle of Uk (voor een jaarling van inmiddels 1,51, wat voor Arabierenbegrippen dus min of meer een reus is :') ).

Echt lelijk vind ik een naam zelden, hoogstens apart :+ Ben inmiddels wel helemaal gewend aan Umoyax en het past gewoon bij hem. Beetje aparte naam maar wel een krachtige naam :)

Haha damn, Umoyax is niet bepaald een makkelijke roepnaam. Klinkt eigenlijk ook wel een beetje naar een medicijn :P

Dat heeft met de naam van zijn vader te maken :+
AF Umoyo
De meeste nakomelingen hebben papa s zijn naam er in verwerkt.

Ik heb namelijk een broer van Umoyax.
Ik moest ook even nadenken met uitspreken.

Mijn Arabische volbloed heet AF Montoyo
Afgekort tot Mo of rooie :+

Mijn AV Merrie heet Lady Mirka die noem ik gewoon Mirka.aka Tante truus of Truus de mier(heeft mijn vriend verzonnen)

Mijn vorige AV heette Z.A Barcelano dat werd makkelijk Barc of Bas :D
Laatst bijgewerkt door Barcelano op 01-11-12 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:49

ophet paspoort very fine,

bijandere eigenaren : spiderman, stuart ho en storm

en ik noem hem nu nog steeds storm

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:50

Op onze manege staan best veel paardjes met een vreemde naam, Otto de fjord, dan heb je Joep nog, Takkie hebben we ook gehad, Nou en dan de DIVA!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:52

Mijn paard heet Bazinetty II,....er was er dus al eens een die zo heet. Ik noem haar Bella of Baas B of gewoon Baasje.

Ik heb een jaarling en die heet Geronimo maar ik noem hem Guus.

Mijn vorige paard ging als Tolstoj door het leven. Zelf verzonnen dus ja ik voind het mooi.

Mijn vorige merrie heete Epilinde dat vond ik niet mooi dus heb haar Esprit gedoopt.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:54

Oja en maartje ook nog

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:57

Men fries heet Hielkje, ik zou het nooit bedenken:) K noem haar altijd hielk, niet dat dat beter is, en als ze zich dom gedraagd noem ik haar ezel:D

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:13

Vriendin kocht ooit een paard met de naam satanboy , die werd gelijk omgedoopt tot loverboy :))

PinkHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:15

Een Shetlander heette op papier Nico maar tegen mij zeiden ze sjimmie dus ik noem hem nogsteeds zo vind hem ook helemaal geen Nico want het is echt zon overbouwde kleine shet
Andere wisten ze naam niet van dus iedereen noemde hem "de vos" op papier heette hij quinten := maar ik bleef hem gwn de vos noemen is makkelijker ( de vos is verkocht )

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:16

Mijn Amore heette eerst Mora (naar de curryworsten :+)
Mijn Zyta heet op papier Relinde, vind ik geen lelijke naam, maar de vorige eigenaars hadden haar 'Zyta' al gewoon gemaakt.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:16

De haf hier heet op papier Willempie, hoe erg wil je het hebben. :') Het is niet veel beter geworden maar het is nu Jim(pie).

byloulou

Re: Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:18

mijne heet Botox :) & noem hem nog steeds zo. ook wel een Bo of Bo'tje...

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:23

Mijn paard heet eigenlijk Splendesco maar haar roepnaam is Splendid. :)

sophie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:29

Een paard bij ons op stal heette Cola... :') Nee hoor, geen bruin paard ofzo, gewoon een witte. We hebben hem omgedoopt tot Apollo, wat ik wel een hele verbetering vind :j

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:30

Mijn verzorgpaard heet Griffel.
Vond het in het begin niet zoo een mooie naam maar ben hem ondertussen al gewend en het past wel bij hem :)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:31

Het kan ook omgekeerd..
Woestein (vorige Haflinger) was zo benoemd door zijn fokker, reden: vader Wallenstein en geboren op een woensdag.
Dus ik vond het helemaal top!
Totdat ik heb verkocht..
Zijn nieuwe baasje paste gewoon super bij hem en ze was gelijk gek op hem, alleen die naam...
Nee dat werd dus gewoon Jannes..
Moest mezelf even achter mijn oren krabbelen maar vooruit om hem daarom niet het juiste plaatsje te gunnen....

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:45

mijn oudste heette al milliaan vind het nog steeds een mooie naam, al zeg ik meestal mil.En mildred (ja van george en mildred)) als hij zich misdraagt.

Mijn ander heet Aramisch oftewel arty. Hij had nog geen naam toen ik hem kocht en ik vond het een naam die bij hem paste van de 3 musketiers.

TOen ik ze een aantal jaar terug ging laten chippen heb ik ze allebei met kabouter Milliaan en Kabouter Aramisch op hen paspoort laten zetten :+ Aangezien ze ook wel het kabouterteam werden genoemd

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:56

Ik heb de luxe dat de meeste van mijn paarden hun namen van mij gekregen hebben, omdat ik ze gefokt heb. Czorna's Royal Caprice en Furry's Black Folly zijn daar twee voorbeelden van.

Ik heb één gekochte merrie een nieuwe naam gegeven: oude naam was Furno Femina (Furno was de stalnaam van een nogal louche fokker, en doet me wat denken aan 'furnace', kachel, of 'inferno', hel), en Femina past zo ontzettend niet bij haar. Ik wilde haar Femani noemen, maar dat vond manlief niets, dus werd ze min of meer vanzelf Furry, als verbastering van Furno. Dat bleek een schot in de roos want ondanks dat het een Arabier is bleek ze 's winters een vacht als een IJslander te maken en was Furry dus bijzonder toepasselijk. En zo heet ze 23 jaar later nog steeds...

Een van mijn andere aankopen heet Gorino, wat een door de fokker bedacht woord is dat eigenlijk toch wel verdacht veel op het Spaanse Gorrino (varken) lijkt, en aangezien het een schimmel is... Roepnaam is dan ook Goortje :+ (en witte of schimmelmans als-ie niet baggerbont is).
En de andere niet zelf genoemde is Doma Vaquera, een prachtige naam voor een prachtig paard, dus daar hoeft niets aan te veranderen. Alleen is "Kom, Doom" roepen niet zo handig... :+

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:02

Jildo, is maar verandert naar jaimy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:03

Ulrich :=

Daarna heeft de vorige eigenaresse heb Breitling genoemd en wij hebben hem Blingh genoemd. Op wedstrijd heet ie U`blingh :D

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:03

Wij hebben 2 pony-veulens gekocht. Koos en Karel.... :')
Ze hebben nog geen andere namen gekregen, en ik weet nu niet eens meer wie wie is :o