wat mag de ziekte van je paard kosten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:52

jamiroquai schreef:
Ragdollcat, mijn paard heeft geen gewone droes gehad, maar naar binnen geslagen droes..... dat is helaas niet te verhelpen met 1 keer dierenarts en goed schoonhouden.
Uiteindelijk is hij klinisch onderzocht en behandeld en heeft hij het gered.

Een binnengeslagen droes is erg naar en gevaarlijk, jij hebt wel pech zeg, nu snap ik het.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 22:06

Het is meer het paard met pech.. -O- ... maar hij heeft zich goed gehouden +:)+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:45

Hier geen spaarpotje, maar wel een spaarrekening die hier eventueel voor gebruikt zal worden.
Wij hebben als motto, als je dieren hebt zijn we er goed voor, en mits realistisch (en met realistisch doel ik op kans van slagen, pijnvrij blijven) maakt het voor ons momenteel niet uit wat het bedrag is. Wij zijn 2-verdieners met beiden een zeer goede baan en salaris, waardoor we in de luxe-positie zitten dat we nu niet naar geld hoeven te kijken.
Mocht dit anders worden wordt het wel kosten-baten afwegen, in het verleden was dit ook het geval.

Eind juli heeft mijn merrie met koliek gestaan, bij het laatste bezoek is me ook gevraagd of er de optie opereren was. Mijn antwoord was ook direct dat het alleen een optie was als er een redelijke kans was.
Nu we het over kosten hebben, de rekening van de DA was 290 euro. 1 keer spoedbezoek overdag, 1 keer gewoon bezoek. 2 keer 2 liter parafine, 2 keer Buscopan en 2 keer pijnstilling.
Op de rekening mis ik het spoedbezoek van 's avonds, waar ook buscopan en pijnstilling gegeven is.

Mirandax__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:49

Dat ligt aan me vader en moeder.
Maar ik zelf heb heel veel voor me paardje over natuurlijk.
Zou dr ook heel veel aan doen.

jamiroquai

Re: wat mag de ziekte van je paard kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 11:39

Neonigt, misschien zijn ze het we vergeten, dan heb je mooi mazzel!!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:52

Nou nee, ik heb nog een rekening van 130 euro onder mijn neus gekregen. :+ De DA die 's avonds was geweest was een andere. Hoewel die wel mijn gegevens op de goede plaats had genoteerd is de rekening naar de visite-locatie gegaan. Staleigenaar kwam dus met de rekening aan zetten. :D Dat was dus avondvisite, onderzoek, buscopan en pijnstilling. :)