voor mirinke:
profiel: elandsneus
wijst vaak op een sterk karakter dat ook een kuddelijder zou kunnen zijn
Karakter heeft ie wel 
kaken: groot:
intelligent en cooperatief
intelligent is ie wel, hij kan ook dondersgoed tussen draden doorkruipen
Cooperatief, dat was graag willen meewerken las ik? Nou nee meestal werkt ie niet echt makkelijk en graag mee eigenlijk 
snuit: schuin aflopend:
laat zien dat hij elke nieuwe ruiter een beetje uitprobeert om erachter te komen wie de baas is
Dat klopt heeelemaal!mond: medium tot lang:
dat vrij lange toont aan dat hij intelligent is
lippen: platte bovenlip:
onafhankelijk en vastberaden paardje, op de bovenste foto steek zn bovenlip uit, dat doen ze vaak als ze zich concentreren, of als ze nerveus of onzeker worden
Hee grappig om te weten, zo kijk ik nog eens anders naar een foto! Dat met dat ie zijn bovenlip uitsteekt
vastberaden is ie wel, onafhankelijk...mwoah, weet ik eigenlijk niet zo goed 
neusgaten: goed gedefinieerd, punten gedraaid:
denkt veel na en is cooperatief zolang de trainer eerlijk is en hij hem vertrouwt
Hij doet zeker meer voor iemand die hij kent en vertrouwt ja, en of ie veel nadenkt, dat weet ik niet 
kin: kort en rond:
kan een teken zijn van een paardje dat best wel betrouwbaar is
wat word er precies bedoelt met betrouwbaar? Hij wil nog wel eens bijten, was eerst veel meer, en bokt heel gauwde ogen: op de middelste foto zijn ze klein omdat hij staat te dutten, maar op andere foto's zijn ze mooi rond en zacht:
een gewillig paardje dat mensen vertrouwt
Gewillig is ie eigenlijk dus niet.......wel als hij het echt leuk vind wat we gaan doen
en hij vertrouwt iemand niet echt snel volgens mij, maar dat kan ik mis hebben 
oren: bovenaan breder dan onderaan:
een evenwichtig karakter
denk het wel
Ik weet eigenlijk veel dingen niet echt van Diesel, maar het komt allemaal wel in de buurt, alleen het gewillige niet, maarja dat heb je wel vaker met shetten he 
Bedankt, leuk om te lezen
kruinen zijn niet echt te zien op de foto