Ik begin het zo moe te worden!! SORRY, SORRY, SORRY!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doemaar

Re: Ik begin het zo moe te worden!! SORRY, SORRY, SORRY!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:02

Er zijn natuurlijk vragen op bokt waarbij je denkt van bel als de sodemieter je dierenarts of zoek een instructrice inplaats van bokt! Als er echt een medische vraag dwars zit bel ik gewoon altijd mijn dierenarts :).. Ik heb weleens een stakend paard gehad onder het zadel en tuurlijk wist ik dat er wat lichamelijk niet in orde was... Het was vakantie tijd dus osteopaten waren slecht te bereiken en ook wilde ik mijn zadel laten na kijken maar die man was ook met vakantie. Had ik gewoon mijn paard vakantie gegeven en ook naar verdere info gezocht gewoon omdat ik nieuwschierig was want het kan veel oorzaken hebben waarom een paard staakt de 1 heeft last van het zadel, de ander blokkades of is zo scheef als een hoepel etc..

Maar ik snap TS ook wel wat ze er mee bedoel hoor :)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:58

setteke schreef:
Die was al eerder geplaatst Maartje1990 :D
Zit net een heel stuk te typen en uiteindelijk denk ik laat maar, het heeft toch geen zin.
Het is een openbaar forum, dus iedereen kan lid worden en zijn of haar vragen stellen. Soms heb je zin om te reageren en soms niet.

klopt helemaal.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:03

Joolien schreef:
s0173957 schreef:
Als ik een b-ruiter 'tips' zie geven aan mensen die Z rijden én goed begeleid worden, dan schud ik meewarig m'n hoofd...

Je kan van iedereen iets leren, maar een goed begeleide M- of Z-ruiter moet van een b-ruiter niet leren op een website nota bene, hoe je bv een paard op z'n eigen benen moet laten lopen...

Wat als deze tips wel goed zijn? Maar lees jij ze dan gewoon niet omdat iemand dat niveau niet heeft? Misschien kun je er wat aan hebben, maar ben jij dan zo eigenwijs door die tips overboord te gooien? Dat lijkt me eerder dat je je aangevallen voelt, je kunt ook je 'trots' opzij zetten en er wat mee doen.

je hebt niks aan tips als er niemand bij staat om te kijken of je tip ook goed uitgevoerd word.
als je wilt leren paardrijden of rijtechnische problemen hebt moet je gewoon les nemen en geen info op bokt vragen.
wij kunnen niet zien uit een verhaal hoe de ruiter rijd hoe het zadel ligt of wat dan ook.
dus hele verhalen met tips heeft helemaal geen nut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:05

Als ik een Z ruiter zie die alleen met handen rijdt en sporen er in....dan maar weer slof, zie ik niet in waarom een B ruiter geen adviezen mag geven....sommige paarden hebben veel beweging, zijn goede rijpaarden, maar verdienen een nog betere ruiter om echt tot presteren te komen....met zulke paarden wordt je ook Z...zegt niets over ruiter kwaliteiten in zijn algemeenheid.

Goed voorwaarts rijden met zachte hand en over de rug, moet je leren en dat is B....helaas slaan veel ruiters dat over als ze een goed paard hebben...en denken dat die schijnaanleuning het helemaal is, als die nek maar buigt en paard bezwijkt onder de harde ruiterhand.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:11

Ik denk dat we iedereen maar gewoon in zijn waarde moeten laten, je doet er toch niks aan.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:14

precies maar dan zeg je dat ze voorzichtig moeten doen. dan geef je geen tips.
maar dat zou iedere leek zien lijkt mij.
inderdaad kan je met een goed paard makkelijk z worden, persoonlijk heb ik meer respect voor mensen die iets verder doorrijden dan 10 winstpunten.
helaas krijg je dan gauw de stempel dat je een prijzenrijder bent.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:15

Ik vind dat je gelijk hebt..

Al vraag ik soms ook advies op bokt.
Bij voorbeeld voor mijn 17 jarige. hij is nu in de winter enorm traag.
Dieren arts heeft zijn bloed etc etc bekeken niks mis mee.

Dus vroeg ik advies over bepaalden soorten voer.
Je hebt zo veel soorten dat ik benieuwd was naar de meningen..

Dus ik vind niet dat alles wat een hulp vraag is negatief is.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:22

Waar ik mij voornamelijk aan irriteer en de reden is dat ik er nog weinig ben is dat bij ieder probleem een waslijst van goede mensen bij moet komen zoals:

Zadelmaker, dierenarts, orstheopaat, fysio, kraker, tandarts, goed les en nog een afzetter....enz...

maar mensen waar is jullie gezond VERSTAND????. Kopen we tegenwoordig allemaal een paard zonder enige basis kennis?. Vind het niet gek dat ze straks een papiertje gaan eissen als je een paard wil kopen.

Ik heb de afgelopen jaren ook nodige problemen gehad maar geen waslijst aan afzetters bij gehad nee gewoon mijn goede instructeur en toen DA/Fysio. EN voornamelijk je eigen tekortkomingen opzoeken en aan werken (oplossen is lastiger).

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:25

russel schreef:
Als ik een Z ruiter zie die alleen met handen rijdt en sporen er in....dan maar weer slof, zie ik niet in waarom een B ruiter geen adviezen mag geven....sommige paarden hebben veel beweging, zijn goede rijpaarden, maar verdienen een nog betere ruiter om echt tot presteren te komen....met zulke paarden wordt je ook Z...zegt niets over ruiter kwaliteiten in zijn algemeenheid.

Goed voorwaarts rijden met zachte hand en over de rug, moet je leren en dat is B....helaas slaan veel ruiters dat over als ze een goed paard hebben...en denken dat die schijnaanleuning het helemaal is, als die nek maar buigt en paard bezwijkt onder de harde ruiterhand.

Helemaal mee eens.

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:24

je hebt gewoon gelijk.. op bokt heb je genoeg penny meisjes die er niks van weten :P informatie van bokt heb je niks aan :P

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 18:14

russel schreef:

Spijker op z'n kop!! Helemaal mee eens!
Paard gaat dan in verzet en ze weten niet hoe dat nu kan, want ze rijden toch al Z???
Terug naar de basis is not done, want ze moeten verder natuurlijk!
Maar de basis is ten alle tijden je vlucht route als het even niet mee zit en die moet je ten alle tijden terug kunnen pakken en tijdens je trainen steeds weer bevestigen.

xxcait3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:48

Ik heb zo'n stalgenoot, verteld me dat er van alles mis is met haar paard en weet niet hoe ze t moet oplossen. En als ik haar dan advies geef doet ze er geen flikker mee maar gaat ze hier op bokt kijken wat de bokkers vinden wat ze moet doen.. Heel handig hoor, maar begin er dan niet over op stal.