Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:56

er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, ze springen geweldig! dressuren ook leuk, maar lastige karakters

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:35

Indoctros tonen meestal wel wat bloed, misschien niet de allersimpelste, maar uitgesproken lastig vind ik ze nou ook weer niet. En in de sgw kun je dat bloed meestal wel gebruiken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:46

Ik ken alleen maar brave en fijne indoctro's :) tenminste die 2 handjes vol die ik mee heb gemaakt....

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:50

Ah we zijn alweer in deel 3 beland, tijd om bij te lezen!

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:32

Hier nog een meelezer!
Ik ben nieuw hier..

Wil o zo graag mn eigen paardje maar dit is (nog) niet het juiste moment.. Rijd momenteel een paard van iemand anders die ik deze zomer moet uitbrengen op wedstrijd.

Maar stiekem ben ik toch altijd aan het zoeken naar mijn "droompaardje"... Wie weet als ik hem tegenkom..

Mijn wensen zijn:
Allrounder/Springpaard
Tussen de 160 - 175 cm
Leeftijd minimaal vanaf 6 jaar.. Dus liever niet te jong (Rijd momenteel een 4jarige en er gaat zoveel werk in zitten!)
Ongeveer B-L niveau springen met wel wat wedstrijd ervaring.
Braaf in omgang op alle fronten. Zowel met rijden als buiten in de bossen, op concour en in de trailer.
Geslacht/kleur etc maakt me niets uit. Gezondheid is belangrijker.

Tot max 2500 euro.

Ik blijf lekker doorzoeken!

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:34

Hmm wel erg lage prijsklassen als ik dat vergelijk met de rest hier :P :o
Laatst bijgewerkt door Duuk2011 op 03-02-12 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:35

Iedereen heeft zijn prijsklasse en mits prijsklasse is afgestemd op zoekcriteria is er voor iedereen een passend paard te vinden! :j

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:37

Ik ben al een tijdje vrij zeker van wat ik wil qua paard: lief en betrouwbaar, maar absoluut niet sloom. Handelbaar maar wel op mijn teken ook pittig zeg maar. Nu heb ik mijn zoektocht al kunnen verkleinen naar deze 2: een appaloosa of een Andalusier. Nu vind ik andalusiers gewoon heel erg mooi maar ik houd heel erg van wat aparts... dus een appaloosa past qua apartheid meer bij mij. Maar! Ik heb sinds mijn kinderjaren al gezegd dat ik een hengst wilde. Nu is het heel vaak zo dat je bij andalusiers hengsten niet hoeft te castreren, zo goedaardig karakter hebben ze. Dat spreekt me dus heel erg aan. Feit is wel.. veel andalusiers hebben veel potentie en weet ik veel wat allemaal, daardoor zijn ze vaak al duur.. terwijl ik gewoon een paard zoek om lekker buiten mee te rijden en andere leuke dingen te doen! Ik ben niet zo van de wedstrijden en helemaal niet dressuurmatig.... Lastig lastig! Genoeg tijd om er nog over te denken trouwens, want ik ben nog niet uit huis. Laat staan een huisje met stalletje en wei erbij. Achja... dromen is altijd mooi. Weet ik straks tenminste wat ik precies wil :)

cindyst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:42

maar het zijn toch best veel eisen voor zo'n bedrag.
maar ze heeft dan ook alle tijd om te zoeken

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:47

Een leuk, gezond, fijn te rijden springpaard, iets ouder, met wat ervaring, ruime maat.
Dat vind ik niet zo'n hele grote eisenlijst hoor.
Zeker wanneer je de leeftijd op wil schroeven naar bijvoorbeeld een jaartje of 10, moet er vast iets passends te vinden zijn.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:03

Ik lees ook mee!

Mijn wensenlijstje:
Pony 150-155
Ruin
Recreatief/allround
Vanaf ongeveer 8 jaar
Bomproof, braaf (ook buiten)

Welk budget zou ik hier voor nodig hebben?

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:17

Pion schreef:
Een leuk, gezond, fijn te rijden springpaard, iets ouder, met wat ervaring, ruime maat.
Zeker wanneer je de leeftijd op wil schroeven naar bijvoorbeeld een jaartje of 10, moet er vast iets passends te vinden zijn.

Ging dit over mijn lijstje? Want ik vond mezelf eerlijk gezegd ook niet zo veeleisend! :p
Het staat er misschien uitgebreid beschreven maar idd, wat jij zegt klopt als een bus. En leuk, fijn vooral gezond paard dat kan springen met wat ervaring. En leeftijd, lengte, geslacht etc is gewoon heel varierend.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:46

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:19

Duuk2011 schreef:
Pion schreef:

Ging dit over mijn lijstje? Want ik vond mezelf eerlijk gezegd ook niet zo veeleisend! :p
Het staat er misschien uitgebreid beschreven maar idd, wat jij zegt klopt als een bus. En leuk, fijn vooral gezond paard dat kan springen met wat ervaring. En leeftijd, lengte, geslacht etc is gewoon heel varierend.

ik vind het ook niet zo veeleisend hoor! vooral omdat in deze tijden de paarden al een stuk goedkoper zijn.
Wij hebben wel een paard van 8 die officieel het L springt en M (HC) springt en heel braaf is,
maar die is een stukje duurder helaas!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:27

Fijne braaf te rijden paarden die ook nog eens gezond en geklasseerd zijn, zeker in de leeftijd 4 tot 10 jaar, kosten nog steeds geld...

Die heb je echt niet voor 2500 euro...

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:37

oh ik zie er genoeg die te koop staan voor 2500 euro. Maar deze paarden worden vaak mond op mond verkocht en worden niet op internet gezet! Want hier in de buurt zie ik vaak paarden van deze prijsklasse.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:37

voor de gene die nog een merrie zoeken ;)

ik heb een plaatje van een rousseau x royal-dance merrie ,4 jr oud kleur vos :D . Kan erg apart lopen. is 1.61 groot.
En een bijna 2 jr. spring merrie van zambesi x argus die ook erg goed kan bewegen, kleur donkerbruin en 166 groot.

Beide zijn in de hogere prijsklasse. Tja talent is nu eenmaal zeldzaam :o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:38

dan neem ik aan dat het niet de knapste zijn, de L van levenslang hebben of sowieso niet echt fijn te sturen zijn, anders kosten ze wel meer....

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:48

dat is niet waar, mensen hebben gewoon snel geld nodig.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:49

dat is wat anders, gezien de omstandigheden :+ een kat in het nauw maakt altijd rare sprongen ;)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:51

dat zeg ik toch ook? lees mijn eerste reactie nog maar eens dan.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:57

ik snap toch niet waarom iemand zijn duur opgefokte veulen voor een prijs weggaat doen die niet in verhouding staan tot de kosten. Of inderdaad je paard moet van alles mankeren of het is enkel geschikt om er een rondje door de polder mee te rijden omdat het geen kaas heeft gegeten van springen/dresuur.
Wij hebben ook wel eens paarden weggedaan voor de lagere prijs (3500 euro)omdat er bv een chip inzat. Toevallig een stravinsky die we zelf gefokt hadden.Die zat in een plek waar je hem niet kon verwijderen(knie).Paard heeft tot nu toe nooit wat gehad en is Z dressuur en wordt nog volop mee gesport. Die mensen zijn er stik gelukkig mee, en wij omdat ze toch goed terecht is gekomen.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:00

meredith mensen hebben nou eenmaal crisis. Je kan hier verder geen mening over hebben. Het is gewoon een feit dat mensen hier in de buurt goede paarden gewoon voor een veel te lage prijs verkopen omdat ze gewoonweg geld nodig hebben.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:01

maar als je gewoon niet meer de +200 euro kosten die paard meebrengt elke maand kan opbrengen... tja dan moet iemand er gewoon snel vanaf.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:37

listiglistje schreef:
dan neem ik aan dat het niet de knapste zijn, de L van levenslang hebben of sowieso niet echt fijn te sturen zijn, anders kosten ze wel meer....

Het zullen inderdaad niet de grootste talenten zijn, maar een leuk 'beginpaard' zit er misschien wel tussen.
Zeker wanneer je het niet erg vind de leeftijd wat op te schroeven (10-14).

Wij hebben hier op stal een tijdje een leuke merrie gehad van 14.
Eerder L2 uitgebracht en hierna gewoon op B/L1 niveau gehouden.
Kon fijn springen, na 2 jaar ging ze zonder te kijken gewoon weer over de hindernis.
Ook op vreemd terrein sprong ze zo een parcoursje. Niet officieel uitgebracht in springen maar wel het karakter ervoor.
Was ook +/- 2500,- moest weer wat op conditie gereden worden maar verder fijn paard.
Daar moet je met zo'n budget een beetje naar zoeken denk ik.
Het zal goed zoeken zijn, maar er is vast wel iets te vinden (inderdaad vaak via-via).
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 03-02-12 19:00, in het totaal 2 keer bewerkt