Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:21

Zo zie ik heel vaak in advertenties staan: mag gekeurd worden (al dan niet kosten koper). Dan krijg meteen zoiets van...nou, da's aardig zeg, dat dat zomaar mag. Sorry hoor, maar je hebt als koper toch altijd het recht om te laten keuren??

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:21

Je hoeft niet op me te hameren, en de andere ook niet want daar hebben ze alles behalve een reden voor. My life, my choice. En niemand hoeft zich daar mee te moeien denk ik dan...

Ik zeg ook niet dat elk paard enkel maar 1tjes moet hebben, ik vraag gewoon of een cijfer 2 veel is. Ik ken er niet zoveel van...En [***] is best wel net in mijn budget. :')

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:23

Een 2 is niet veel hoor arabiertje. Met 1 en 2 worden ze gewoon goedgekeurd! En zelfs 3 betekend niet dat het over is, je hebt dan allee een verhoogd risico. En zelfs daar heb je niks aan, want met een 3 kan er wel nooit wat aan de hand zijn. Ik zou me niet blind staren op die foto's. CD even aan je eigen DA laten zien en als hij dezelfde conclusie heeft is het goed.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:23

Je bent niet haar moeder ofzo dus hou gewoon op Nathe. Op andere mensen hier hamer je ook
niet zo. Ze zal heus wel weten waar ze mee bezig is hoor!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:25

dorothea schreef:
Zo zie ik heel vaak in advertenties staan: mag gekeurd worden (al dan niet kosten koper). Dan krijg meteen zoiets van...nou, da's aardig zeg, dat dat zomaar mag. Sorry hoor, maar je hebt als koper toch altijd het recht om te laten keuren??

Tuurlijk, maar je hebt als eigenaar ook het recht om te zeggen dat je dat niet wil... en ja dan gaat de koop gewoon niet door.

Hoe vaak ik niet eigenaars aan de telefoon heb gehad dat ze niet willen dat het paard op de foto komt, want ja als hij dan afgekeurd wordt zitten zij er mee.... Ja duh... waarom denk ik dat ik wil laten keuren :+

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:26

DaisNBenj schreef:
Je bent niet haar moeder ofzo dus hou gewoon op Nathe. Op andere mensen hier hamer je ook

:Y)

Heb je het andere topic ook gevolgd? ik hamer bij IEDEREEN op keuringen hoor. Dat is gewoon super belangrijk.

Een 1 is perfect en een 2tje is gewoon goed. 3 een lichte afwijking en van een 4 moet je afblijven.
Een paard met 1tjes en 2tjes is dus gewoon goed.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:26

Dat bedoel ik dus... :D

DaisNBenj

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:31

En nathe ik hoef geen pb'tjes meer van je. Raar maar waar - Ik ken Arabiertje persoonlijk en
weet echt wel waar ze mee bezig is. Jullie kennen het halve verhaal en ze hoeft zich niet ten
opzichte van jullie te verantwoorden.
Dat je zo een mening durft te hebben over het internet zegt meer over jou als over haar.
Je mag geluk hebben dat zij zo beleefd is gebleven tegen je, want dat was bij mij niet waar.
Dus hou je pb'tjes voor je - je hoeft me niet te overtuigen van het bokt.be verhaal meisje ;)
Ik beoordeel mensen vanaf het moment dat ik ze leer kennen. En niet om de fouten die ze maken,
of wat ze hebben mis gedaan. Iedereen leert ervan.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:32

kunnen jullie mischien ergens anders verder gaan? zonde van een leuk topic!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:32

ik doe dat via pb omdat dit helemaal offtopic is... daarvoor dient pb ;)

verder ontopic danku :)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:33

Ja dit gaat al via pb maar heb ik geen behoefte aan.
Moest zich schamen hoe ze andere probeert te overtuigen van het bokt.be verhaal.
Zal ik je eens wat zeggen: Dat intereseert me geen klote.

Sommige vinden meteen hun eerste paard - sommige doen er wat langer over.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:34

Keuren is ook niet heilig.... Ligt ook wel een beetje aan de prijs en het doel. Mijn huidige pony's zijn niet gekeurd, mijn vorige wel

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:35

on topic, DaisNBenj ,anders zal ik moeten temmen.

Nog iemand die een paard gevonden heeft trouwens? Of die naar een paard is gaan zien en haar ervaringen wilt delen.

nathe

nathe schreef:
DaisNBenj schreef:

:Y)

Heb je het andere topic ook gevolgd? ik hamer bij IEDEREEN op keuringen hoor. Dat is gewoon super belangrijk.

Een 1 is perfect en een 2tje is gewoon goed. 3 een lichte afwijking en van een 4 moet je afblijven.
Een paard met 1tjes en 2tjes is dus gewoon goed.

hier bedoelde ik het vorige zoektocht topic, heeft niets met arabiertje te maken.
En ik ga dus verder, 1tjes en 2tjes zijn goed! 3tje kan je over twijfelen, hangt van het deel van het been af en een 4tje is dus slecht.

Voor iedereen handig in dit topic dus :)

listiglistje

Ik heb zoveel doms gedaan in mijn leven }:0 gelukkig leer je ervan als het goed is ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:39

stef schreef:
Keuren is ook niet heilig.... Ligt ook wel een beetje aan de prijs en het doel. Mijn huidige pony's zijn niet gekeurd, mijn vorige wel

Keuren is altijd een momentopname, daarbij kan er 1 met een 2 katskreupel lopen en 1 met een 3/4 tien jaar zonder problemen in de sport lopen.

Ligt ook aan de hatrdheid van het paard voor zichzelf, ik ken er zelfs met 4-tjes die jaren succesvol internationaal in de springsport meedraaien :D

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:41

jep maar het is altijd leuk als je paard gewoon in orde is op foto's.
Ook de verkoopwaarde hangt hier aan vast. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar als je toch wat geld uitgeeft heb je toch graag wat zekerheid he :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:47

nathe schreef:
jep maar het is altijd leuk als je paard gewoon in orde is op foto's.
Ook de verkoopwaarde hangt hier aan vast. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar als je toch wat geld uitgeeft heb je toch graag wat zekerheid he :)

zekerheid heb je maar tot aan de uitgang van de deur van de kliniek ;)

Voor hetzelfde geld krijgt je paard morgen een dodelijke koliek of ligt vast in de stal of breekt zijn been in de wei of krijgt een of ander virus...

Ik heb al zoveel 100% gezonde paarden zien vertrekken door de meest vreemde aandoeningen en ongevallen...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:47

Weet iemand trouwens in welke prijsklasse de paarden bij BK horses liggen? Op SH staat altijd in overleg nl.

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:49

Ik vind het zo moeilijk met die keuringen, helemaal omdat ik een jaarling zoek, ik had er laatst nog over met mijn baas, die springpaarden fokt, vanaf welke leeftijd je foto's laat maken. Zij vond vanaf 2,5 jaar, wat ik ook vind, hoeveel kun je er eerder over zeggen? Maar een jaarling wel klinisch laten keuren? Iemand ervaring?

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:49

Adin schreef:
kunnen jullie mischien ergens anders verder gaan? zonde van een leuk topic!

Ben ik helemaal met je eens Adin.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:50

@ snoekiej,

staat op hun site:

Onderstaand ziet u ons actuele aanbod. Alle paarden zijn volledig gekeurd, gezond en vrij van (stal)gebreken.
Op het moment bieden we paarden aan in verschillende prijsklassen, beginnend bij € 8.000,- .

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:51

Ik vind dat klinisch de basis is, dus ik zou een jaarling ook klinisch laten onderzoeken, maar dit is mijn mening maar.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:53

ik heb mijn veulen vorig jaar niet laten keuren (ook zinloos natuurlijk)

Vind dat behoorlijk stresserend na al die afgekeurde paarden die ik gezien heb ;)
Nooit een garantie op succes natuurlijk.
Ik denk dat ze al vanaf 2 jaar keuren?

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:54

Ben het ook wel met je eens hoor Chanel. Vind het wel allemaal heel spannend zo'n eerste paardje