Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
binky schreef:@ Ikke ,Dat deed ik dan ook ,ik heb geen rijbak dus ik ging zo met hem de straat op....
Roo_19 schreef:Oke..ik verstop me dan ook maar niet meer en zal toch maar eerlijk zijn te zeggen dat ik een angsthaas ben maar dan niet een hele.. nee een halve! Met mn haflinger heb ik totaal geen angst en ga ik in volle rengalop over de ruiterpaden maar owee als ik op mijn grote reus moet! Toch vertrouw ik hem door en door, heb hem al 8 jaar en nog nooit heeft hij gebokt, gesteigerd of iets anders raars gedaan. Waarom dan toch die angst, ik heb werkelijk geen idee. Van de week had ik weer les en meneer vond het nodig om te hinniken en wat harder te draven, op mijn haf had ik er een tik bij gegeven! Gewoon normaal doen! Maar nee, net doen of je gek bent en niet doordraven...nee even stappen want ik moet echt even op adem komen! Allemaal rotsmoesjes die ik op mn haflinger nooit zal hebben..pfieuw hoe kom ik er toch vanaf!?
binky schreef:Ik denk ook en misschien herkennen jullie je zelf er ook wel in dat ik vaak te "lief" ben voor mijn paard,ben er inmiddels wel achter dat ik gerust de zweep mag gebruiken {op een rustige manier voordat ik heel bokt over me heen krijg *bukt alvast*} als dat nodig is. Dat ik niet altijd zijn gedrag moet goed praten en smoes jes daarvoor verzin,ach hij heeft zijn dag niet,hij is moe of heeft last van dit of van dat enz enz. Nee soms moet je gewoon weg even strenger zijn zonder de angst dat hij juist averechts er op reageren gaat....bij mij helpt het wel degelijk.Na al die jaren ben ik weer de leider,niet hij.