Lavender is me idd bijgebleven.. en jackpot....
(ik moet heel eerlijk bekennen dat ik voor mijn dochter van 5 (die nog niet fatsoenlijk kan lezen) wel eens de penny koop..... want die vind ze zooooooo leuk.. uhum..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Neonlight schreef:crazycactus schreef:Leuk al die oude verhalen.
Ik weet er nog eentje te herinneren over een meisje wat eigenlijk op ballet zat, maar heeeel graag wilde paardrijden. Zij gaat stiekem rijden bij een mevrouw die haar paarden in de bergen had staan. Ze kreeg commentaar over haar spieren op balletles en er was iets met een wedstrijd aan het eind van t verhaal.... Grappig dat ik me na 30 jaar zoiets nog steeds herinner.
Volgens mij zat het in een bundel met meerdere verhalen.
1 van de weinige verhalen die ik me nog kan herinneren. En nog eentje over een chique paard wat telkens maar de verkoop in ging en steeds slechter terecht kwam. Werd voor de koets gebruikt, opzet erop want moest met het koppie flink omhoog lopen. Uiteindelijk kwam ie toevallig langs zijn geboorteplek en rende daar het erf op. Geloof dat ie Rusty of Ruby heette.
Sorro schreef:Ik heb hem gevonden!!
Toevallig zegt mijn moeder gisteren ik heb nog een doos met oude boeken van je gevonden op zolder, kan die weg?
Allemaal oude penny`s en ponyclubs!
Het verhaal van de TS staat overigens niet in een penny, maar in een Debbie Pony stripboek.
De naam van het verhaal is "Vang de wind" en het paard heet inderdaad Dancer.
Ts als je het verhaal nog steeds wil dan kan ik het eventueel scannen voor je wanneer ik weer thuis ben en dan doormailen.
Seven schreef:Weet iemand het verhaal van vlam en vulcano nog ? Die namen zitten namelijk in mn hoofd maar weet het verhaal niet precies meer?
Ik weet nog wel dat ik het verhaal heel mooi vond en mn goudvissen naar ze vernoemd heb hahaha
Zo dat is een hele lijst ik ben wel benieuwd naar het ik haat paarden verhaal
franka75 schreef:Seven schreef:Weet iemand het verhaal van vlam en vulcano nog ? Die namen zitten namelijk in mn hoofd maar weet het verhaal niet precies meer?
Ik weet nog wel dat ik het verhaal heel mooi vond en mn goudvissen naar ze vernoemd heb hahaha
Zo dat is een hele lijst ik ben wel benieuwd naar het ik haat paarden verhaal
ja dat meisje maddie had vlam gekregen als veulen maar eerst zakte haar vader door het ijs en later ging de merrie dood, iemand nam toen de stallen over voor zijn dochteren wilde het veulen daar niet meer hebben , zijn dochter en maddie werden vriendinnen en zijn dochter stelde een weddenschap op dat als ze won ze alles mocht wensen wat ze maar wilde maar ze reed op vlam van maddie en maddie op vulcano haar paard. de vriendin won en eiste dat haar vader de stoeterij met haven en goed teruggaf aan maddie en haar moeder omdat hij er niet eerlijk aan was gekomen. dat is dat verhaal