Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:33

tijdje geleden ging ik rijden en een vriendin ging mee. Op een gegeven moment:
vriendin: HUH?! waarom staat er een koe in die stal?! (bloed serieus)
ik: waar zie jij een koe?
vriendin: daar *wijst*
ik: heb jij ooit eerder een hinnekende koe met zo'n staart gezien? :') dat is een paard hoor meid! :D
vriendin: maar paarden hebben toch geen vlekken?!
_O-

Saartje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:36

toen mijn paardje (schimmel) een jaar of 2 was, en dus nog redelijk 'donker' was zei men toenmalige vriend: 'Hij is dus de oudste van de 2 veronderstel ik? want hij is al grijs die andere nog niet'.

Mijn vader is er ook zeker van dat mijn paard het haat om te rijden want hij laat atijd zo zielig zijn hoofd hangen..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:48

ik heb een Dalmatier *\o/* (appaloosa :D ) of rijst met krenten-paard :j

mijn man noemt appaloosa-shetlanders krentenbollen

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:51

Vaak als ik met Evie door het bos rij krijg ik de opmerking:
"Ooh, kijk! Die heeft leuk gekleurde schoenen aan ook!"

(Evie draagt springschoentjes..)

RusselNuwell

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:02

Ik laat mijn paard in gesloten ruimtes altijd los staan, en hij schenkt op zo'n moment ook aan niemand aandacht en blijft duf voor zich uitkijken tot ik terug ben.
In het winterseizoen rijd ik regelmatig oefenparcoursen bij de vereniging mee. Aangezien er nog niemand was, had ik paardlief even los laten staan in de gang. Toen ik terug kwam stond er een groejep mensen om hem heen, lokkend met voer om hem tot leven te wekken en te discussiëren wat voor muntje of brandstof erin moest...

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:08

Paarden en pony's worden zonder hoeven geboren,
die komen er later pas aan :j

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:12

Haha, ja, zo kon mijn oma ook haar oren niet geloven toen ze hoorde dat mijn paard geen hoefijzers onder hoefde... waar liep ze dan in vredesnaam op?? Het arme dier! :(
Nou, oma... op haar hoeven?
Nee, daar had ze echt nog nóóit van gehoord, een paard zonder hoefijzers... je had dr gezicht moeten zien :+

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:49

spatter schreef:
ik heb een Dalmatier *\o/* (appaloosa :D ) of rijst met krenten-paard :j

mijn man noemt appaloosa-shetlanders krentenbollen

krentenbollen....geniaal _/-\o_

heb er zelf eigenlijk niet echt een...behalve dan de welbekende 'oh kijk het paard van sinterklaas' _-:(

en die ene opmerking van mn moeder jaren geleden. Was pony aan het longeren. Zegt mn moeder dat ik nu onmiddelijk moest ophouden die pony zo te tergen. :roll: Eh nee ma dit hoort zo: dat heet longeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:53

Begin van het jaar moest mijn vorige paard verkocht worden. Een collega van m'n vader wilde spontaan een paard kopen en had wel interesse. Maar, hij zei, er zijn zoveel vragen die je jezelf moet stellen bij het kopen van zo'n dier. Waarop mijn vader vroeg 'zoals?'
De collega antwoordde 'Is het een hengst? Is het een merrie? Is het een ruin?'. Dat waren zijn grote vragen.

:')

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:07

Wanneer er ijzer onder de hoeven van een paard begint te groeien :=

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:53

"Huh, een 5 voor effect van de hulpen? Heeft je voorlezer dan niet goed gelezen?".

Mijn vader, over een dressuurprotocol. Dacht dat de voorlezer "hulpen" gaf door aan te geven wat je moest doen!

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:57

Laatst wilde een meisje wel helpen mijn verzorgfries borstelen.. ja hoor dat mag (hij is 1.72 ongeveer) maarre.. deze was niet zo groot.. want vorige x had ze een fries geborsteld die ongeveer 2 meter 20 was ;)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:07

xxCYNNxx schreef:
heb er zelf eigenlijk niet echt een...behalve dan de welbekende 'oh kijk het paard van sinterklaas' _-:(

Oeh, dat ken ik! Het is óf het paard van Pipi Langkous óf, zo tegen het einde van het jaar, het paard van Sinterklaas :(

Jaren geleden ging tijdens het longeren van een paard voor iemand anders deze onderuit en beschadigde mijn zadel. De verzekering ingeschakeld en hele verhaal op papier gezet. Kreeg later antwoord terug dat ik een schadeclaim had ingediend omdat mijn zadel was beschadigd tijdens het lanceren van het paard(!) :=

Een collega van me, die helemaal niets met paarden heeft, had me een paar keer horen vertellen dat ik de bak had gesleept met de trekker. Hij reageerde er nooit op tot hij schijnbaar zijn nieuwsgierigheid op een dag niet meer kon bedwingen toen hij me weer hoorde zeggen dat ik de bak had gesleept. Hij zat even stil na te denken en vroeg me toen met geïntresseerde blik waar ik de bak dan naar toe sleep en waarom? :D

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:09

Een veulen, dat wordt eerst een pony en dan een paard :+

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:26

Citaat:
Een collega van me, die helemaal niets met paarden heeft, had me een paar keer horen vertellen dat ik de bak had gesleept met de trekker. Hij reageerde er nooit op tot hij schijnbaar zijn nieuwsgierigheid op een dag niet meer kon bedwingen toen hij me weer hoorde zeggen dat ik de bak had gesleept. Hij zat even stil na te denken en vroeg me toen met geïntresseerde blik waar ik de bak dan naar toe sleep en waarom?
:')

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:35

er schiet me er nog een te binnen.
ik werk op een manege, en een pensionklant (westernruiter) heeft een apaloosa
de pennypoownmeisjes zijn het er altijd over eens dat het toch echt een dalmatiër is, of het paard van pipi langkous maar dan met grotere stippen natuurlijk :j

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:36

Nu het weer kouder wordt en de Sint volgend weekend aankomt kan ik er weer op wachten dat iemand dit weekend tegen mij begint over het paard van Sinterklaas. Heb een witte anda! Dit gaat door tot februari!

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:43

"heeft je paard geen last van ding?"
"van welk ding meneer?"
"nou die staaf ijzer in zijn mond"
"nee daar is hij aan gewend heeft hij geen last van"
"o, maar hij past niet zo goed"
"huh? jewel hoor, past goed"
"nou dan zit hij verkeerd, kijk maar want die rondjes (bitringen dus) komen uit de mond"
"o.... dat hoort zo meneer."
"die horen toch in de mond te zitten want die zitten toch aan dat ijzer? :')

_/-\o_ Wij kwamen niet meer bij!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:43

Ik was laatst op een oefencross samen met een stalgenoot en haar grote KWPNer. Twee té schattige meisjes liepen voorbij. Zegt de ene tegen de andere: "Kijk, dat is een Andalusiër (wijzend naar de grote KWPNer van mijn stalgenootje). Dat kun je namelijk zien aan zijn bolle neus". :=

Paard heeft inderdaad een beetje een ramshoofd...

@TinePine: Zo herkenbaar. Ik heb een vliegenschimmel en vaak komen er kuddes kinderen achteraan. PAARD VAN SINTERKLAAS!!! Ik moet toegeven, als ik nu een rondje wijk doe, dat ik met een rood fluwelen zadeldekje rijd... :j

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:44

Leuke onderwerp.

Mijn schoonzus vraagt mij en mijn man of we naar arabieren willen gaan kijken. Natuurlijk zei ik ja, en met veel enthousiasme mijn man ook. En daar stond we dan, open dag bij de Kossack Stud. Ineens stond mijn man zo rare rond te kijken en zei waar zijn al die arabieren dan?

Sukel <3

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:44

Mijn schoonfamilie heeft het altijd over "paardenmanege"... alsof er ook koeienmaneges bestaan! }:0

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:45

Freggle_Edge schreef:
Mijn schoonfamilie heeft het altijd over "paardenmanege"... alsof er ook koeienmaneges bestaan! }:0

Komen je schoonouders uit drenthe???

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:46

Hilarisch dit!

De enige die ik heb is een briljante uitspraak van mijn vriend (die er overigens nog steeds van overtuigd is dat mijn paard hem elk moment kan aanvallen, want ja zo zijn dieren..)
Ik had les en hij kwam eventjes langswaaien en even kijken. Na m'n les, instructeur weg, niemand meer in de buurt: Waarom zegt Arthur dat jou paard uit elkaar valt? Hij had het 'hij valt uit elkaar' iets te letterlijk geïnterpreteerd..

annemiekje40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:47

Erg leuk topic!!

Wij doen aan strookbegrazing om overeten te voorkomen. Passanten heb ik al vaker horen zeggen: AH wat zielig die ponys mogen niet in het hoge gras..

De voor velen bekenden:
Wat zielig die kan niks zien (met vliegenmasker)
Dat paard is niet goed!!! (hij is aan het rollen)
Oh gossie het is veel te warm voor een dek (vliegendeken in de zomer)

Verder als je mensen vertelt dat je op een pony rijdt dan denken ze allemaal dat deze 'pony' maximaal 1.20 is.

Of paardenmensen over haflingers:
- Maar die schrikken toch nergens van (iemand die tijdens wedstrijd foto wilde maken met flits en die dat niet mocht van mij, en tijdens de proef gewoon toch eigenwijs proberen...)
- Mevrouw wilt u die dekens van de bakrand afhalen (Mijn haflinger ging er dus niet langs, mevrouw kijkt echt van maar je rijdt op een haflinger)
- Witte hekje van bak werd klein stukje opengezet bij clubkampioenschappen, ik vraag of hij verder open mag, maar daar gaat hij toch wel door? Gevolg mijn haflinger springt met een grote boog de bak in over het stukje ruimte waar het hekje stond ....
- Toen ik nog met mijn haflinger meereed in de manegeles en we buiten gingen rijden, wat doe je pony nou? (Hij sprong over de witte strepen op de weg, snappen ze niet dat die kunnen bijten (net als haaientanden??))

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:48

Amandaa_ schreef:
Vaak als ik met Evie door het bos rij krijg ik de opmerking:
"Ooh, kijk! Die heeft leuk gekleurde schoenen aan ook!"

(Evie draagt springschoentjes..)

_O- Ik rijd mijn paard in de zomer met een vliegennetje / oornetje als ik de bossen onveilig ga maken. Voorbijganger: Ah! Een paard met een petje! Wat leuk!