Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:54

juline schreef:
Leedebee schreef:
@juline
Alleen al het feit dat je het nog zo erg vind zegt al genoeg. In de tussentijd ben je een stuk wijzer geworden toch!?
Je was nog kind! Dan is het ook niet goed, maar ik vind het vele malen erger als een volwassene zich zo zou gedragen. (wat ook regelmatig nog gebeurd).
Als je zo jong bent dan kan je vaak de gevolgen van je acties nog niet zo goed inschatten.

Wat mij betreft is het je vergeven hoor :D

Dank je wel.

Heb het er nog regelmatig met de betreffende vriendin over. Zou zo graag de tijd terug draaien en het allemaal anders doen. Ook niet dracht waar we niks van af wisten en 2 dagen van te voren zijn gaan springen met de merrie is eigenlijk niet goed te praten.

Nee nu zou ik het heel anders doen en zeker niet met een paard en eten gaan lopen :o

Dat is best goed te praten... je wist er niks van af, dat zeg je net :(:)
Joh, je zou hier op stal de merries eens moeten zien, aan het eind van hun dracht een sprint door de wei, nou dan houd ik ook mijn hart vast... maarja, ze zullen het zelf wel weten...

kim345

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:11

Haha ts was wel echt erg :=

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:18

Ffortuna schreef:
Zelf was ik een mietje denk ik, ik ging alleen af en toe pony's aaien en een plukje gras geven. :')
Alleen mijn moeder was een terror-penny-moeder, die trok mij op een middag 2 weilanden in waar paarden stonden, dan zei ze 'ga maar poetsen, dan vraag ik in tussentijd even of je die mag verzorgen'. En daar stond ik dan, ging gauw buiten het hek van de wei staan als ze naar het huis toeliep :+ want 'dat mag niet'. Heb er dan ook geen verzorgpony aan overgehouden en ik geloof dat ik van pure stress daarna zo hard heb gehuild dat ze dat niet meer mocht doen, dat m'n moeder dat nooit meer geprobeerd heeft :') hahahahaha.

Oohh vreselijk, ik zie het echt voor me dat mijn moeder precies hetzelfde zou kunnen doen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:22

ik was een lieve penny volgens mij, heb nooit dingen gedaan bij andermans paarden in elk geval.
Wel ben ik bij mijn eerste eigen pony toen hij 3 werd -en toen was ik al bijna 21 :P - gewoon in de wei erop gaan zitten, helemaal niets om zelfs geen halstertouw om de nek en geen cap op. dmv een emmertje opgestapt, "stap" gezegd en hop hij liep keurig een rondje door de wei. Weer afgestapt en beloond, beest heeft toen gelukkig geen stap verkeerd gezet!

Ook nam ik als 16jarige onze verzorgshet mee als handpaard op buitenrit en in het bos deden we haar altijd los. Kwamen een keer iemand anders tegen die ook een losse shet bij zich had, ze gingen er samen vandoor, wij vielen er onderweg vanaf en de paarden zijn over een 80km weg naar huis gerend, gelukkig geen ongelukken gebeurd!

als niet-paarden-ouders heb je al helemaal geen weet van wat je kind doet en dat je zulke jonge kinderen niet alleen op pad moet laten gaan te paard...
Ik weet wel dat ik zelf hierdoor een strenger oogje in het zeil zou houden bij eigen kids!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:38

Goh, ben ik blij dat ik pas later ben begonnen met paardrijden (11,12 jaar)

Maar god, ik heb hier op bokt dingen gezegd waarvan ik denk; JEETJE, was ik dat? En dat waren dan van die adviezen van 'Ja misschien moet je eens een Join-up proberen?'
Ik was te verslaafd aan de Heartland boeken :')

Nee, verder ben ik altijd heel braaf geweest en ben ik ook nog nooit in een weiland gekropen om op een pony te klimmen.

Vreemd eigenlijk hoe je in 3 jaar of minder gigantisch kan veranderen qua gedachtegang, ben nu namelijk 14 _O-

Edit: typefoutje.
Laatst bijgewerkt door Werecat op 30-10-11 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:42

Enyaa schreef:
Goh, ben ik blij dat ik pas later ben begonnen met paardrijden (11,12 jaar)

Maar god, ik heb hier op bokt dingen gezegd waarvan ik denk; JEETJE, was ik dat? En dat waren dan van die adviezen van 'Ja misschien moet je eens een Join-up proberen?'
Ik was te verslaafd aan de Heartland boeken :')

Nee, verder ben ik altijd heel braaf geweest en ben ik ook nog nooit in een weiland gekropen of op een pony te klimmen.

Vreemd eigenlijk hoe je in 3 jaar of minder gigantisch kan veranderen qua gedachtegang, ben nu namelijk 14 _O-

Dat heb ik ook, toen ik 11 was dacht ik er vaag aan om een join up met mijn bange verzorgShet te doen, nooit gedaan gelukkig...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:43

ja dat van Heartland vind ik ook een beetje jammer. Ik heb de hele serie gelezen en ik vind het zeker interessant, maar ik hoor tegenwoordig inderdaad keiveel kinderen over dat ze wel even een join-up zullen doen met paardlief want dan is hij makkelijker te temmen en weet ik het

hoewel ik nog liever kinderen zie die het op de heartland-manier willen aanpakken dan kinderen die op een tweejarige stappen en 'm in de krul trekken en kapotrijden voor z'n vijfde jaar natuurlijk

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:44

Inderdaad :j

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:54

peacehorses schreef:
ja dat van Heartland vind ik ook een beetje jammer. Ik heb de hele serie gelezen en ik vind het zeker interessant, maar ik hoor tegenwoordig inderdaad keiveel kinderen over dat ze wel even een join-up zullen doen met paardlief want dan is hij makkelijker te temmen en weet ik het

hoewel ik nog liever kinderen zie die het op de heartland-manier willen aanpakken dan kinderen die op een tweejarige stappen en 'm in de krul trekken en kapotrijden voor z'n vijfde jaar natuurlijk

Klopt, ik zou maar al te graag willen dat ze erbij zouden zetten dat je dat soort dingen écht niet zelf moet gaan proberen...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:08

owh ik ging met 2 andere jongens we zaten in groep 6 of 7.. ook altijd na zon weiland eerst leipen we meer daar in het bos enzo.. maar later was er een meisje die ik kende.. we mochten er zonder zadel een rondje opstappen..

tijden later gingen we een keer met een andere buurtgenootje erheen.. die niet kon rijden.. zonder ook maar iets op of om.. gingen ze erop rijden. dar beest dus bokken.. en hij viel er af.. wij vonden dat prachtig..
verder hebben we erniet gereden maar zaten altijd in het hooi enzo. maar de eigenaren praten we zelfs wel eens als ze het water bijvulden.. maar nooit verteld van die ene rodeo keer dat die jongen die niet kon rijden ermeteen weer aflag..

verder durfde ik echt geen weilanden in te lopen.. die ene keer was meer met het hele groepje.. stoerdoenerij..\
maar zonder paarden mwah.. kattekwaad wasme hobby alser geen volwassenen in de buurt waren//
o.a. het bij tuinen van andere mensen bomen schommelen, deurtje bellen. containers om gooien overal over daken garage's klimmen ect ect ect

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:11

Mijn Penny-activiteiten bestonden voornamelijk uit paardje spelen met vriendinnetjes voor en na de paardrijles :D

Weet ook nog heel goed dat ze bij een klasgenootje thuis 3 shetjes hadden, die stonden op een kale wei bij ons in de buurt. Ik ging daar vroeger heel vaak wandelen met m'n ouders of oma en ik vond het toch zo zielig dat die beestjes geen gras hadden, dat ik aan de overkant van de weg gras voor ze ging plukken. Konden ze dat lekker opeten := Heb dat nooit tegen mijn klasgenootje verteld (dat ik ze zo zielig vond zonder eten), anders had zij me misschien kunnen vertellen dat die beestjes om een hele goede reden op een kaal stuk stonden.
Mijn ouders waren/zijn geen paardenmensen, dus die wisten ook niet beter dan dat het sneu was om die beestjes zo zonder eten te laten staan :+
Nu heb ik zelf een merrie die met een Green Guard staat en waarbij ik moet opletten dat ze niet te vet wordt, misschien mijn straf voor mijn Penny-daden destijds? :')

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:17

Uhhm telt een schaap-verhaal ook? :P

Mijn stiefvader had een shetlandhengst, die stond aan een stick. In hetzelfde land liepen ook schapen rond.
Samen met een vriendinnetje heb ik toen het schaap Mormie (afgeleid van Mormel, om de een of andere reden mochten we dit schaap niet....!) in de cirkel gedreven van de shet.
De shet kreeg het schaap te pakken en heeft daar een gigantische hap wol uit gebeten.... en wij maar lachen.... _O-

De schapen die wel wel mochten, lieten we springen. Balkje over emmer (dus zo'n 50 centimeter hoog) en dan voor het schaap uitrennen met paardenbrokjes :D Ze konden echt goed springen moet ik zeggen!

De shetlandhengt hebben we nog ingereden (we waren toen een jaar of 11). Dat is wel altijd goed gegaan :):)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:17

haha 't is karma Vankje :+
mijn moeder zou het volgens mij ook doen hoor. Paarden (en andere beesten) zijn in haar ogen altijd zielig. Moeten ze van die zware mensen dragen, moeten ze met zo'n huifkar lopen, krijgen ze veel te weinig te eten. Mijn moeder is ook een soort penny, maar omdat we geen paard hebben leeft ze het uit op de hond. Hondlief krijgt dus ook restjes van ons avondeten (en ja, we moeten ook echt overlaten voor de hond), ze mag op de bank liggen, krijgt stukjes appel, koekjes, weet ik het allemaal. En ik kan m'n moeder ook maar niet wijs maken dat het me niet zo verstandig lijkt 8)7

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:27

Haha, ja karma is a bitch :')
Mijn vader heeft dat nu ook nog steeds. Die vindt het ook zielig dat mijn merrie met de Green Guard moet staan. "Laat d'r toch lekker eten", zegt ie dan :+ Uhmja, ga niet nog een keer uitleggen dat het pas zielig is als ze bevangen raakt ómdat ze lekker heeft gegeten :Y)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:40

Haha wat een verhalen :P

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:26

Vankje schreef:
Haha, ja karma is a bitch :')
Mijn vader heeft dat nu ook nog steeds. Die vindt het ook zielig dat mijn merrie met de Green Guard moet staan. "Laat d'r toch lekker eten", zegt ie dan :+ Uhmja, ga niet nog een keer uitleggen dat het pas zielig is als ze bevangen raakt ómdat ze lekker heeft gegeten :Y)

Haha, mijn ouders vinden het ook zielig dat Val zo'n ding omheeft... maar toen mams hoorde dat het hielp om af te vallen, vroeg ze of ik haar ook niet zo'n ding om kon hangen... 't wil namelijk nog niet zo lukken met dr dieet :D

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:13

blingpiggy schreef:
Uhhm telt een schaap-verhaal ook? :P

Mijn stiefvader had een shetlandhengst, die stond aan een stick. In hetzelfde land liepen ook schapen rond.
Samen met een vriendinnetje heb ik toen het schaap Mormie (afgeleid van Mormel, om de een of andere reden mochten we dit schaap niet....!) in de cirkel gedreven van de shet.
De shet kreeg het schaap te pakken en heeft daar een gigantische hap wol uit gebeten.... en wij maar lachen.... _O-

De schapen die wel wel mochten, lieten we springen. Balkje over emmer (dus zo'n 50 centimeter hoog) en dan voor het schaap uitrennen met paardenbrokjes :D Ze konden echt goed springen moet ik zeggen!

De shetlandhengt hebben we nog ingereden (we waren toen een jaar of 11). Dat is wel altijd goed gegaan :):)

Arme mormie :( Ik moet er nog wel eens aan denken met schaamrood op mn kaken :(.. Och ja, Malle inrijden.. Op een plat shetland zadel _/-\o_ .. hij was echt superbraaf eigenlijk.. :P

Eigenlijk was het ook wel sieluugh :P dat we te pas en te onpas op Vlekje gingen zitten in het land zodat ze naar de waterbak ging rennen met haar houterige galopje :')..

Misdadigers zijn we idd.. het is verschrikkelijk!! Gelukkig heb ik het nooit in mijn botte hoofd gehaald om zomaar op andermans paard te gaan zitten ofzo. En verder waren we lief voor de paarden, ze kregen lekkernijen en werden gewoon keurig losgereden en niet 'afgeragd'.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:04

Ik was best Penny maar ook heel erg verlegen. Ik was op mijn 12e nog helemaal :# toen een pensionklant mij haar paard liet uitstappen (brede kloof tussen eigenaars en manegeruiters :)) )

Heb een aantal beschamende dingen gedaan:
* Mijn zus (tien jaar ouder, woonde al op zichzelf) had met haar toenmalige vriend een aantal pony's waar ik met eentje en later met twee van haar les mee kreeg. Op een dag zou ze me lesgeven, dus ik naar haar toe, maar ze was niet thuis. Ik heb nog een tijd staan wachten maar ze leek niet te komen.
Toen ben ik (scháám!) via de achterkant door het openstaande raam geklommen en heb gewoon zadel, hoofdstel en poetsspullen meegenomen, en ben naar daar gefietst, gepoetst, gereden, terug gefietst en ondertussen was mijn zus natuurlijk wel thuis. En woest!
Niet alleen omdat ik zonder toestemming was gaan rijden, maar die weitjes waren nogal afgelegen en er waren recent nogal wat hevige aanrandingen gedaan door de een of andere pedofiel en daarnaast stond de pony waar ik mee reed samen met een andere pony die nogal jaloers was aangelegd en heb ik geluk gehad dat ze niet is komen aanvallen.

* Later wou ik zelf een verzorgpony en omdat ik samen met haar wel eens met de jonge hengst mocht rijden wou ik die natuurlijk. Ik was alleen veel te schijterig om te vragen en heb toen (omg! :o ) bij mijn eigen zus een briefje in de bus gegooid met de vraag of ik hem mocht verzorgen. Ze hoorde de brievenbus en kwam naar buiten en toen zei ik dat ik snel met een vriendin mee moest. Zus dacht toen ook dat het blijkbaar niet zo nodig was voor me natuurlijk :D

* Als rechtgeaarde Penny is het niet alleen leuk om te rijden maar ook les te geven. Alleen is dat een beetje lastig als je zo jong bent, manegeruitertje en geen eigen pony hebt. Dus besloot ik dat ik wel een eigen ponyclub op kon richting a la Club Penny en heb ook nog serieus een nabij gelegen stal opgebeld met de vraag of de pony's van daar te huren waren voor mijn ponyclub. Nee dus :+ Wat zullen die mensen om me gelachen hebben zodra ze opgehangen hadden! Die mevrouw was gelukkig wel zo beleefd om het telefoongesprek professioneel en serieus af te handelen zodat mijn Penny-ego niet totaal gekrenkt was :(:)
(paar maanden later mocht ik wel een leuke pony uit de buurt rijden mits ik de dochters een beetje les gaf, het effect van het aloude 'ik stop gewoon overal in een woonwijk briefjes in de bus, wie weet kennen ze nog iemand met paarden.' Dus toen had ik het wel heel goed voor elkaar vond ik en ik heb tranen met tuiten gehuild toen ik aankwam midden in een verkoop zonder dat ik van iets wist.)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:16

o ja, en in de vakantie mocht ik ergens shetlanders verzorgen, bij mijn oma, dus ik was daar elke vakantie. Een oud ponietje maar de jonge Shet mocht wel gereden. Het beest bokte alleen onwijs, maar dat was vooral lollig, zelfs als ik er weer afvloog.
Maar die man had de pony's in een potstal staan en ik vond dat die gemest moest worden. Dat mocht. Na het mesten moest er ook gevoerd vond ik. Mocht ook. Maar ik kon niks vinden wat er uit zag als paardenbrok. Dus terug naar die man en die zei: gewoon onderin de kast! Daar vond ik alleen een witte zak met raadselachtig spul wat ik gevoerd heb met grote twijfels, en ik wist ook niet hoeveel ze moesten krijgen, maar ik durfde niet nog een keer terug dus ik deed maar wat. Achteraf heb ik nog geen idee wat het was, ik denk iets voor de kippen ofzo, maar paardenvoer was het in elk geval zeker niet. Nou ja, de shets aten het wel :+

xxloois

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:42

hahaha wat geweldig allemaal! Zelf was ik toch wel heel braaf, wel eens op de pony's gaan zitten in de stal maar daar hield het ook mee op :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:40

Urielle schreef:
Ik was best Penny maar ook heel erg verlegen. Ik was op mijn 12e nog helemaal :# toen een pensionklant mij haar paard liet uitstappen (brede kloof tussen eigenaars en manegeruiters :)) )

Heb een aantal beschamende dingen gedaan:
* Mijn zus (tien jaar ouder, woonde al op zichzelf) had met haar toenmalige vriend een aantal pony's waar ik met eentje en later met twee van haar les mee kreeg. Op een dag zou ze me lesgeven, dus ik naar haar toe, maar ze was niet thuis. Ik heb nog een tijd staan wachten maar ze leek niet te komen.
Toen ben ik (scháám!) via de achterkant door het openstaande raam geklommen en heb gewoon zadel, hoofdstel en poetsspullen meegenomen, en ben naar daar gefietst, gepoetst, gereden, terug gefietst en ondertussen was mijn zus natuurlijk wel thuis. En woest!
Niet alleen omdat ik zonder toestemming was gaan rijden, maar die weitjes waren nogal afgelegen en er waren recent nogal wat hevige aanrandingen gedaan door de een of andere pedofiel en daarnaast stond de pony waar ik mee reed samen met een andere pony die nogal jaloers was aangelegd en heb ik geluk gehad dat ze niet is komen aanvallen.

* Later wou ik zelf een verzorgpony en omdat ik samen met haar wel eens met de jonge hengst mocht rijden wou ik die natuurlijk. Ik was alleen veel te schijterig om te vragen en heb toen (omg! :o ) bij mijn eigen zus een briefje in de bus gegooid met de vraag of ik hem mocht verzorgen. Ze hoorde de brievenbus en kwam naar buiten en toen zei ik dat ik snel met een vriendin mee moest. Zus dacht toen ook dat het blijkbaar niet zo nodig was voor me natuurlijk :D

* Als rechtgeaarde Penny is het niet alleen leuk om te rijden maar ook les te geven. Alleen is dat een beetje lastig als je zo jong bent, manegeruitertje en geen eigen pony hebt. Dus besloot ik dat ik wel een eigen ponyclub op kon richting a la Club Penny en heb ook nog serieus een nabij gelegen stal opgebeld met de vraag of de pony's van daar te huren waren voor mijn ponyclub. Nee dus :+ Wat zullen die mensen om me gelachen hebben zodra ze opgehangen hadden! Die mevrouw was gelukkig wel zo beleefd om het telefoongesprek professioneel en serieus af te handelen zodat mijn Penny-ego niet totaal gekrenkt was :(:)
(paar maanden later mocht ik wel een leuke pony uit de buurt rijden mits ik de dochters een beetje les gaf, het effect van het aloude 'ik stop gewoon overal in een woonwijk briefjes in de bus, wie weet kennen ze nog iemand met paarden.' Dus toen had ik het wel heel goed voor elkaar vond ik en ik heb tranen met tuiten gehuild toen ik aankwam midden in een verkoop zonder dat ik van iets wist.)

bang zijn voor je eigen zus :(:)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:40

jeetje , het verhaal van TS vind ik heftig hoor, nee ik was brááf, heb niet veel meer gedaan dan poetsen , knuffelen en vlechtjes maken, en wat later toen ik een jaar of 12 was kreeg ik samen met mijn vriendin een welsh A merrie te verzorgen, daar reden we ook wel op, maar die was nogal pittig en toen op een gegeven moment zijn we niet meer gegaan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:48

Ik was echt zoet, lees ik nu wel. :D

Ben een keer op een shet gaan zitten, ik zal een jaar of 10 geweest zijn. Helaas ging hij ervandoor, en omdat ik nog geen rijlessen had gehad, viel ik er gelijk vanaf. Dat heeft me toen ook gelijk genezen :j

Nog nooit opgebiecht, maar het moest er eens van komen :+

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:51

@ Peacehorses: ik hoop dat het bit en de neusriem inmiddels ook beter zitten...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:55

Whahaha, peacehorses, ik ging helemaal stuk om die eenhoorn _O- :')