Ik was best Penny maar ook heel erg verlegen. Ik was op mijn 12e nog helemaal

toen een pensionklant mij haar paard liet uitstappen (brede kloof tussen eigenaars en manegeruiters

)
Heb een aantal beschamende dingen gedaan:
* Mijn zus (tien jaar ouder, woonde al op zichzelf) had met haar toenmalige vriend een aantal pony's waar ik met eentje en later met twee van haar les mee kreeg. Op een dag zou ze me lesgeven, dus ik naar haar toe, maar ze was niet thuis. Ik heb nog een tijd staan wachten maar ze leek niet te komen.
Toen ben ik (scháám!) via de achterkant door het openstaande raam geklommen en heb gewoon zadel, hoofdstel en poetsspullen meegenomen, en ben naar daar gefietst, gepoetst, gereden, terug gefietst en ondertussen was mijn zus natuurlijk wel thuis. En woest!
Niet alleen omdat ik zonder toestemming was gaan rijden, maar die weitjes waren nogal afgelegen en er waren recent nogal wat hevige aanrandingen gedaan door de een of andere pedofiel en daarnaast stond de pony waar ik mee reed samen met een andere pony die nogal jaloers was aangelegd en heb ik geluk gehad dat ze niet is komen aanvallen.
* Later wou ik zelf een verzorgpony en omdat ik samen met haar wel eens met de jonge hengst mocht rijden wou ik die natuurlijk. Ik was alleen veel te schijterig om te vragen en heb toen (omg!

) bij mijn eigen zus een briefje in de bus gegooid met de vraag of ik hem mocht verzorgen. Ze hoorde de brievenbus en kwam naar buiten en toen zei ik dat ik snel met een vriendin mee moest. Zus dacht toen ook dat het blijkbaar niet zo nodig was voor me natuurlijk
* Als rechtgeaarde Penny is het niet alleen leuk om te rijden maar ook les te geven. Alleen is dat een beetje lastig als je zo jong bent, manegeruitertje en geen eigen pony hebt. Dus besloot ik dat ik wel een eigen ponyclub op kon richting a la Club Penny en heb ook nog serieus een nabij gelegen stal opgebeld met de vraag of de pony's van daar te huren waren voor mijn ponyclub. Nee dus

Wat zullen die mensen om me gelachen hebben zodra ze opgehangen hadden! Die mevrouw was gelukkig wel zo beleefd om het telefoongesprek professioneel en serieus af te handelen zodat mijn Penny-ego niet totaal gekrenkt was
(paar maanden later mocht ik wel een leuke pony uit de buurt rijden mits ik de dochters een beetje les gaf, het effect van het aloude 'ik stop gewoon overal in een woonwijk briefjes in de bus, wie weet kennen ze nog iemand met paarden.' Dus toen had ik het wel heel goed voor elkaar vond ik en ik heb tranen met tuiten gehuild toen ik aankwam midden in een verkoop zonder dat ik van iets wist.)