Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Prima toch 
Ik weet zo ongeveer wel hoe ze ergens op reageert of wat ze kan/doet.
Dat ik er ook zo bij betrokken ben en niet alleen maar een verzorgertje ben. 

Elco schreef:En wat als er wat gebeurd met jou of het paard jullie komen bv te val en jullie raken ernstig geblesseerd.??
Heeft dei eigenaar een extra verzekering voor jullie afgesloten of betaald ze alles uit eigen zak..??
Daar wordt namelijk nooit iets over geschreven, weet je wel dat je als eigenaar ten aller tijd verantwoordelijk bent voor je paard en de begeleider of persoon wat er op zit..
Nalatigheid van de berijder daar buiten gelaten..
Anne_GTI schreef:Elco schreef:En wat als er wat gebeurd met jou of het paard jullie komen bv te val en jullie raken ernstig geblesseerd.??
Heeft dei eigenaar een extra verzekering voor jullie afgesloten of betaald ze alles uit eigen zak..??
Daar wordt namelijk nooit iets over geschreven, weet je wel dat je als eigenaar ten aller tijd verantwoordelijk bent voor je paard en de begeleider of persoon wat er op zit..
Nalatigheid van de berijder daar buiten gelaten..
Leg dit eens nader uit. Want ik begrijp niet waar je het over hebt. Wat moet ze betalen denk je?
Elco schreef:Tja daar zal je met een fries nooit last van hebben, al kan daar niemand op kan je hem altijd nog voor de kar zetten..

Suus___ schreef:Naar mijn weten ben ik gewoon verzekerd op welk paard ik ook zit.. Dat risico heb je toch altijd?
GamblersCup schreef:Elco schreef:Tja daar zal je met een fries nooit last van hebben, al kan daar niemand op kan je hem altijd nog voor de kar zetten..
Beetje rare stelling. Niet iedere Fries kan voor de kar en heel veel andere rassen kunnen ook gewoon voor de kar beleerd worden. Slaat dus eigenlijk nergens op.
En wat voor ras het ook is, een getraumatiseerd paard kun je denk ik niet zo snel "omscholen" naar wat anders. Maar "iemand anders op je paard laten rijden" is iets heel anders dan een "getraumatiseerd paard".
_Nancy, waarom vind je het wel goed om niet alleen maar dezelfde ruiter op een paard te hebben? Een heleboel privépaarden hebben maar 1 ruiter en daar word het paard niet slechter door
LHS_80 schreef:Uppojono schreef:Bij anderen is het paard helemaal van slag als er een keer iemand anders op zit. Weer anderen gaan op de loop.. Misschien gaat er iets mis in de africhting??!!
Goed punt. Ik hoop mijn paard straks ook zo af te richten, dat hij normaal doet bij andere mensen. Ik vind iedereen moet erop kunnen, mits die hem met respect behandelen. Paarden die al bij voorbaat debiel doen bij alle vreemde, al rijden die gewoon goed en met respect, zijn ik eigenlijk nogal verwend (oftewel niks gewend) of overgevoelig.. en die zullen er best zijn, dat ontken ik niet. Misschien vinden dat hun baasjes het ergens stiekem ook wel leuk dat hun paard gek doet bij een ander.. voelen ze zichzelf extra bijzonder
GamblersCup schreef:Elco, iedereen die een bijrijder heeft, sluit daar een verzekering voor af. Heel simpel. Daarvoor zijn die verzekeringen

Elco schreef:GamblersCup schreef:Elco, iedereen die een bijrijder heeft, sluit daar een verzekering voor af. Heel simpel. Daarvoor zijn die verzekeringen
Wat ik hier allemaal lees, zijn daar weinig mensen van op de hoogte..Ze gaan er vanuit dat je eigen verzekering dat allemaal betaald maar dat is waar..
Daar heb je sinds kort een nieuwe verzekering voor..
Behandel haar met respect, dan zal zij (en ik!) dat ook doen!
en vinden het verstandiger dat we samen gaan....
. Nu is mijn pony ook heel rustig, en ik hang er wel een longeerlijntje aan. Pony word echt niet verpest in een kwartiertje gepluk aan de teugels en gestuiter in draf (poging tot lichtrijden).moyra schreef:een verzekering voor een bijrijder of stalhouder (valt hier ook gewoon onder, iedereen die contact heeft met het paard ) kost 30 euro per jaar
http://www.hippozorg.nl/Verzekeringen/A ... fault.aspx

jury schreef:moyra schreef:een verzekering voor een bijrijder of stalhouder (valt hier ook gewoon onder, iedereen die contact heeft met het paard ) kost 30 euro per jaar
http://www.hippozorg.nl/Verzekeringen/A ... fault.aspx
tja, wat hier mee gedekt wordt stelt ook niet zo heel veel voor. De premie is natuurlijk ook niet zo hoog.
daarnaast kan ik aantonen een normaal paard te hebben en dat de bereidster voldoende ervaris is om zelfstandig te rijden.
ik zie daar dus niet zo heel veel risico in. Heb eerlijk gezegd ook nog nooit iemand gehoord die hier daadwerkelijk problemen mee gehad heeft. Jullie?