Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:28

Yelly: stal opstap :P

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:31

Je vorige paard was ook een leukerd, Christel!

Ik vind het zeker leuk om wat van haar geschiedenis te weten :j

Als veulen met haar moeder:
Afbeelding

Als 2,5 jarige (geloof ik, ze kan ook 3 zijn hier):
Afbeelding

:)

KSB

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:31

Owww als veulen zo lief! :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:32

Kaitlin schreef:
Yelly: stal opstap :P

Bedoel je niet doorstap :D?

KSB

ja die!! whahahahahahha

Yelly

Ja, met die staart van mama over haar heen <3 Ik vind het écht leuk dat ik die foto's heb gehad :j

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:33

Daar gaan ook heel wat verhalen over rond.. :o

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:35

jaa ik woon daar vrij dichbij dus hoo idd nog eens wat!
Heb trouwens vandaag de rekening gehad van de overschrijving en naamswijziging van het kwpn... hopla 45 euries, kost waars. 20 tikken op de computer maargoed! :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:40

Haha :D

Zijn jullie ook van plan met jullie (aanstaande) paarden te gaan springen?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:41

hahahhahaha en die felgekleurde setjes met zeer slordig gebandageerde bandages :D

Kan je fotos ff niet zien yelly, vanaf mobiel.. :Y)

Ik heb fotos van 2 jaar, 3 jaar en 3,5 denk ik. :)

Hij is wel mooi opgeknapt iig! :D

Wil het springen wel gaan proberen, maar eerst goed de basis onder de knie krijgen op de ouwe trouwe merrie. :)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:42

aggemenooitnie! :')

Nee wieweet een keer voor de fun..

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:44

Haha :D

Ach, een laag sprongetje zo heel af en toe vind ik wel leuk, maar voorlopig gaat dat onder het zadel nog niet gebeuren hoor :)

Ik heb haar laatst wel een paar cavaletti's laten 'springen', ze vond het wel leuk geloof ik :D Ik heb er ook een foto van.. Even zoeken :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:51

Ik had voor Courage 2 balken in de bak gelegd toen hij nog alleen los stond in de bak. Maar dat was niet interessant. Liep me zo achterna eroverheen :Y)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:58

baby Ferro met zijn mama
Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:10

Ohh wat een dropje die ferro!

Vrijspringen vind ik leuk als het paard t leuk vind. Ben zelf niet zo goed meer in springen, t gevoel ervoor ben ik verloren. Dus als ik mn paard niet goed erop kan begeleiden krijgen we waars ongelukken. Dus op balkjes na en vrijspringen verder niet.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:12

Zou ik nu al met hem kunnen beginnen met los wat balkjes te lopen en misschien een klein kruisje of kan ik daar beter nog even mee wachten?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:27

@Iedereen zo priveinstructeur is geregeld! (heb volgende week een proefles, dus ben heel benieuwd! is wel absoluut niet goedkoop 30 euro voor 30 min thus he better be good! ) weet ik iig waarvoor ik werk in de zomer vakantie.

@Christel82, ik zou foto's/filmpjes maken met een kleinere ruiter dan toont ze hopelijk ook wat groter (ik zie nu sorry dat ik het zeg :o een overpriced pony met ook wel pony gangen). Is het diertje overigens ooit gekeurd? (indien je haar voor dit bedrag wil aanbieden zou ik haar eerst zelf op de foto zetten...dan weet je wat je hebt..)
Mensen laten een paard toch keuren (en ze zullen waarschijnlijk alleen maar willen kopen als de keurings kosten bij afkeur voor de verkoper zijn).

Misschien kun je ook een fimpje maken als ze los in de bak loopt(draaft) en dat je haar een beetje opjut zodat ze zich wat extra laat zien (zodat je kunt laten zien dat haar gangen los wat beter zijn dan onder de man en dat er eventueel wat meer potentie in zit).

PS ik heb een hekel aan de zin potentie voor de hogere dressuursport (dat zet namelijk iedereen in de advertentie.....)

Ik zou ook graag willen weten hoe lang het aangeboden paard al zadelmak is (dat geeft een beter beeld, want een paard wat 6 maanden zadelmak is zal zich anders tonen dan 1tje die net 1 maand onder het zadel is)

Kwa foto's ik denk toch dat voor heel veel mensen die witte bandages/ingevlochten net dat tikkie extra geven.

(dat ik zo'n koper ben die zegt als ik het paard wil bezichtigen, dat ik geen witte bandages en vlechten hoef is dan wat anders maar soms wil het oog ook wat). Een professioneler voorgesteld paard toont toch al anders. Indien het paard echt heel leuk loopt dan zou ik ook wel bij een paard gaan kijken die er bijwijze van spreken als een voddebaal uitziet dus het zegt niet alles.

Mijn peerd moet ik duidelijk nog wat meer massa erbij krijgen ze is nog een beetje puppy (vind ik) maar het valt vooralsnog niet tegen. Ze is ook pas midden mei 3 geworden dus nog pieppie jong.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 00:53

Jotoma schreef:
Nou dat klinkt allemaal erg goed toch? Wat is je grootste onzekerheid?
Dat ik een stukje ervaring mis om zo'n jong dier te rijden.
Maar eigenlijk moet ik me daar niet onzeker over voelen, daar groei je ook in en ik heb supergoede begeleiding die het paard zelf al 4 jaar kent.
Dus er kan gewoon niets mis gaan en ik leer er ook wel ontzettend veel van. Meer dan van een 10jarige die alles al kan.

Oh gaaf dat je misschien naar Aken gaat LETS! Ik wilde het ook online volgen, maar de site deed het bij mij helaas niet.

Romanoff, ik denk dat je een beetje verkeerd beeld krijgt van dat ze snel gaan..
Hij is op 3.5 jarige leeftijd ingereden, toen een hele poos stilgestaan en sinds 10 weken weer in training.
Eigenlijk is het enige wat hij kan de basis en een klein beetje wijken, precies genoeg voor de L1 dus.
Maar dat hij tot nu toe altijd nog eerste is geworden komt echt vooral door zijn ontzettende uitstraling. :j
Dus eigenlijk doen ze het heel rustig aan hoor! En ze wilde hem eind 2011 L2+1 hebben, was even in de war met de M1.

Welkom Christel! :) Ik ben wel bereid op buiten mijn eisen te kijken, in enige mate natuurlijk.
Ik zoek voornamelijk gewoon binnen mijn eisen, maar als ik er een tegenkom die heel iets afwijkt maar me wel ontzettend aanspreekt wil ik de moeite wel nemen om hem/haar te bekijken.
Jeetje, wat erg dat je je paard vorig jaar hebt moeten laten inslapen, lijkt me echt ontzettend heftig en moeilijk..

Haha Tootje, daar herken ik Courage echt niet van joh! Echt superleuk dat je zulke foto's hebt kunnen krijgen!
Ik heb ook een aantal veulenfoto's van Comique, ook op keuring met de moeder. Echt superleuk is dat. :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:50

zo, ik was jullie even kwijt en eigenlijk mag ik hier niet meer zijn, maar vind het wel leuk om te lezen over al die zoektochten! Dus hier ben ik weer ;)

Heb nog gelezen over paarden kijken zonder foto.. 3 van de 6 die ik ging kijken had ik geen foto van gezien omdat het via via ging. Een was een complete ramp, veel te klein, ielig en ik heb er maar 2 rondjes opgezeten, daarna vond ik ze al heel erg stom. De andere 2 vielen wel mee gelukkig, had er ook een heel eind voor gereden, maar die zijn het toen toch niet geworden.Waren een merrie van Flemmingh en een ruin van Gribaldi. Bij de merrie zou ik nog een 2de keer kijken, maar toen zag ik Brandy en kon ik die eerder nog proberen, en daar was ik meteen overtuigd dat hij het werd of een ander paard, maar niet die merrie. Moest schijnbaar door een ander paard tot dat besef komen :)

De rest heb ik ook nog wel gelezen, maar een beetje schuin ;) ik probeer nu weer flink te volgen!

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:23

alles weer bij gelezen, jullie kletsen gezellig door. En leuke fotos van paardjes als baby's.

email terug gehad over de ijslander, nu maar hopen dat ze nog een keer antwoord.
onder tussen verder kijken weer. Als jullie stevige leuke ponys zien, stuur maar pb ^^

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:10

Ja ik ben vanplan om met mijn volgend paard te gaan springen, sterker nog ik wil in de richting van Eventing gaan rijden.

Ben ik met mijn vorige paard mee begonnen en vond het geweldig, was me alleen niet gegund om er mee verder te gaan.
Hopenlijk dit keer wel.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 12:15

Safire, ik ken een heel leuke stevige pony, echt een superleuk dier. Maar de ruiter is verschrikkelijk, roept om de maand dat hij verkocht moet worden. Pony heeft ze gekregen toen pony 3/4 was (volgens mij is hij nu 5/6), maar de ruiter is veelste ongeduldig om hem alles te leren. Ze slaat hem werkelijk om alles, echt zielig gewoon voor die pony, want die doet niets fout. Ik zou echt supergraag zien dat die pony bij een andere ruiter terecht komt, maarja..

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 12:22

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:29

ah wat leuk dat je 'm als veulen terugvindt!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:33

Haha, grappig Lauste! Wat heb je zelf aan ervaring? Denk dat je met goede begeleiding best aan een 4jarige kunt beginnen hoor, niet te onzeker over jezelf zijn!
Christel82, welkom! Heb je advertentie even bekeken en ga wel met de rest mee. Te duur voor de graad van africhting. Geeft niks als het paard nog weinig kent, maar de basis zou er wel beter in mogen zitten. Ik zou nog even doorrijden als ik jou was, en er dan voor de foto een klein grietje op zetten. Toont toch mooier.