Ik vind lange manen mooi, maar je kunt het ook overdrijven. Als de manen in het voer of de waterbak hangen knip ik er een stukkie af en bij de staart gaat de schaar erin zodra deze de grond raakt. Een van mijn pony's had zo'n extreme voorpluk dat ik af en toe ook de manen voor z'n ogen wegknipte omdat hij anders volgens mij echt weinig meer zag.
CoonArt
Geplaatst: 04-08-11 14:41
Uhhh, de schaar erin? Geen gezicht die lange manen, paarden kunnen zelfs hun benen breken erover!
Lowara
Geplaatst: 04-08-11 15:45
HorseyDude schreef:
Uhhh, de schaar erin? Geen gezicht die lange manen, paarden kunnen zelfs hun benen breken erover!
dat zijn dan wel HELE sterke manen. als eerste zullen toch echt de manen afbreken
nerina_97
Geplaatst: 07-08-11 18:34
Ik zou zeggen gewoon tot de schouders en dan afknipppen Dan heeft het paard er (weinig) hinder aan en dan kan het dikker worden. Behalve als je paard van dat dunne haar heeft, dat staat volgens mij niet..
Amiigo
Geplaatst: 07-08-11 19:39
Bij friezen, tinkers en haflingers vind ik het prachtig. KWPN, NRPS en al die andere warmbloedjes vind ik het spuug lelijk Waarom? nou vind dat het bij halfingers etc. gewoon 'hoort' en bij warmbloedjes hebben ze altijd van die dunne maantjes..
Dribbelkont
Geplaatst: 07-08-11 19:52
10 maart
6 juli
knip het om de 6 maand 1 cm af en voorpluk ook want gaat anders over de neus hangen en vindt ze vervelend met eten.
Chay_Flame
Geplaatst: 07-08-11 20:03
Ik zou mijn tinkers manen never nooit afknippen! En bij kwpners, zulke manen van ongeveer 40 cm, prachtig! veel mooier dan die korte maantjes!
Dribbelkont
Geplaatst: 07-08-11 20:04
ik punt het wel bij om het voller te maken dat dunne van onderen vindt ik verschrikkelijk.
Mijn Lusitano met korte manen zou er vreemd uitzien (foto is met mijn moeder)
Ik vind bij Chitembo lange manen geweldig, maar veel langer dan dit hoeft van mij niet. Bij mijn KWPNertje staan de manen rechtop en die zijn dus héél kort. Of lange manen mooi zijn vind ik heel afhankelijk van het ras en dan ook nog van de dikte van de manen.
ja korter en dunner ik knip liever en dan is het wel even recht maar 1 maand verder zie je er niks meer van en bevorder je de haargroei. en natuurlijk 2 keer per week leovet magic erin niet te veel uitborstelen werk veel met mijn vingers
zo'n lange staart vind ik niks maar van die lange volle manen vind ik prachtig!
Dribbelkont
Geplaatst: 07-08-11 20:42
mijn merrie heeft hele dikke manen en verdeel de manen denk ik in 10 plukken en dan cm eraf hoe je het toch wat natuurlijker als je de manen gewoon los laat hangen en gewoon de schaar er in zet. en een krappe cm dan
staart hou ik ook kort want mogen er niet op gaan staan.
Ik hou niet zo van lange manen, vind het koppie en de hals met korte manen veel mooier uitkomen. Bij friezen, shetlanders etc staan lange manen opzich wel gaaf.
Baily12
Geplaatst: 08-08-11 18:29
Dribbelkont schreef:
10 maart
6 juli
knip het om de 6 maand 1 cm af en voorpluk ook want gaat anders over de neus hangen en vindt ze vervelend met eten.
Dit vind ik écht niet mooi zo onnatuurlijk knip het dan met puntjes en niet rond maar iedereen zo zn smaak als de manen van de mijne te lang worden snij ik er een stukje af (met een speciaal snij kammetje) dan vallen ze natuurlijker