Op welke pony leerde je rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anketje01

Re: Op welke pony leerde je rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:30

ik heb op de manege leren rijden op een pony mistral koppig beestje =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:46

Ik heb op Saffier leren rijden. Ik weet nog dat ik met ponykamp hem een koekje in de trailer gaf... En toen was ie weg.. ;(

yellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:02

Op een witte pony genaamd Skippy :D bij Manege Thea Koopman
heb er zelfs nog foto's van in een fotoalbum :o :D

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:05

Mijn liefde voor pony's is ontstaan bij shetlander Polly, ik zat daar wel op, maar echt rijden kun je 't niet noemen. :') Toen ik oud genoeg was ging ik naar manege de Bergerhoeve en daar leerde ik rijden op Speedy :9 een witte pony die er een spelletje van maakte zijn voorganger in z'n kont te bijten.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:09

Op manege Hengelo Zuid heb ik mijn eerste echte lessen gehad.
Ik reed op Alfons, een witte pony, die je nooit uit de wei kreeg ;) .
Hij overleed na een half jaartje.

Eerder spaarde ik mijn zakgeld voor een lesje op een andere manege, in Zenderen. Daar reed ik op Daisy.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:12

20 jaar geleden had ik mijn eerste les op Speedy.. Speedy staat inmiddels nog steeds bij ons op de manege en geniet van haar pensioen.. Inmiddels 37 jaar..

Afbeelding

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:38

ik ben begonnen met rijden op Leila, een europese ezel :+ . vaak stond ze dan gewoon een uur stil in de bak :')
pas een jaar later mocht ik op de fjord die daar ook stond rijden.
En nu rijd ik op m'n lease haflinger.

AfbeeldingAfbeelding

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:42

Op Felix, geweldige Vos met 4 witte benen en mooie witte bles, een super paard van 1.70 ongeveer! Super braaf, schrok nergens van.
zag je mij als mini op een paard van 1.70 zitten.. haha ..
maar wat een heerlijk dier is dat.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:28

voordat ik op de manege mocht gaan rijden, ben ik begonnen op Myrtle. een hele lieve haflingermerrie.
Ik mocht erop, en mn vader of moeder hield haar vast. Dan gezellig stappen door het bos. Ik was een jaar of 6 denk ik.

Het leuke is dat ik nu, 22 jaar later, ik weer op deze merrie rijd. Ze is nog steeds erg voorwaarts en kan zich lekker druk maken, ondanks haar 33 jaar!

Afbeelding

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:38

Ik heb leren rijden op Ramona van manege Nijhuis. :+:
Dat was een super lief klein vosje, echt een ideale kinderpony. Met de wedstrijden deed zij het meeste werk voor je omdat ze de proefjes na een aantal keer gelopen te hebben al uit haar hoofd kende en ze dus precies wist wat ze moest doen.
Bij het springen hoefde je alleen maar te blijven zitten want zodra ze de bel hoorde galoppeerde ze prompt aan en sprong het parcourtje helemaal uit zichzelf! En foutloos. :')
Fantastische pony was het... <3

belle_boefJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:40

Mijn eerste manege les was op Dinky. Een hele oude pony.

Maar waar ik echt op heb leren rijden was Dora, een grote stevige vos merrie die een tikkeltje eigenwijs was.

Tamaraa18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:02

Ik heb leren rijden op een kleine manegepony. Het was echt een schatje!
Voor het eerst aan de longeerlijn werken aan mijn zit.
Inmiddels rij ik alweer 11 jaartjes :D

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:53

Mijn eerste les was op Labelle, een welsh pony, super lief. daarna zat er 2 jaar tussen voordat ik weer op haar reed ofzo.
eigenlijk verdienen al die lieve pony's waarop ik heb leren rijden een plekje:
Ciska, Sundance, Ligthbeam, Lola, Lizzy, Isabelle, Bleu-eyes, Dodo
En natuurlijk de allerbeste, die 3jaar mijn verzorgpony heeft mogen zijn: Joelle! nog geen dag uit mijn gedachten geweest die lieve schat!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:49

Dat waren Max en Moritz, 2 shetlanders die op manege de Bronckhorst stonden. De ene week reed ik op Max en de andere op Moritz. Tot ik op een grotere pony in de groepsles mocht en daar ben ik gelijk de eerste les af gekukeld, die kleine shetjes moest je behoorlijk je best doen om ze in draf te krijgen maar toen ik Wendo een schop(je) gaf ging hij er in vliegende vaart vandoor :+ .

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:10

Ik heb leren rijden op Macho, typische naam voor zo'n brave knol trouwens. (': Dat was op de vorige manege waar ik reed. In mijn herinnering is het een bruine d-pony, maar het zou ook een e geweest kunnen zijn.

FellowH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:38

ik heb een half jaartje op een manege gereden waar ik niet veel leerde ens, toen ben ik naar een andere manege gegaan, daar mocht je elke week op een andere pony dus ik heb toen niet echt specifiek op een pony leren rijden, toen die manege stopte, ben ik naar een spring/fok/handelstal gegaan. daar hadden ze een wit welshje en daar reed ik elke week op, ik heb echt gewoon (bijna) alles op hem geleerd, vooral goed blijven zitten, want hij was nogal een bokker, en hij kon soms ineens er vandoor schieten, maar altijd bleef ik zitten, ik viel er elke keer bijna af of dan hing ik in zijn nek ofzo, maar ik bleef altijd zitten, en nu ik voortaan op grotere pony's/paarden rijdt, kan ik veel beter blijven zitten. :)

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:41

Ik begon met rijden op manegepony's. Heb eerst veel op Fleur gereden, een oude vliegenschimmel waar alle beginners op hebben leren rijden :P En daarna Black Boy, mijn lievelingetje :) Hij beet altijd iedereen in stal en sprong buiten over de hekjes, maar ik vond hem geweldig :P En daarna ben ik Polly gaan leasen, een kruising quarter-arabier. Heb veel met haar meegemaakt en heb op haar wel beter leren rijden. Ze kon echt hard racen, dat deden we dan ook vaak in de grote buitenbak van de manege :P

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:47

Mijn eerste les was op Solstice, en hij was verkouden, niet zo praktisch. :P Mijn eerste galop weet ik ook nog goed, op Okidoki. Wat had hij toch altijd een fijne galop! <3 Mijn eerste val was van My Lady, maar zij is nog wel steeds mijn lievelingspaard op de manege. :D
Dit alles trouwens op H.C. de Haerst. :)

AngieEnKiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:56

Ik heb al vanaf ik klein was op paarden gezeten maar dan ook alleen gezeten en de eerste was bobby XD

Nu rijd ik op lola, superlief paardje!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:58

Mijn huidige pony Chiem. Heb wel eens gehobbeld op andere paarden/pony's. Maar het échte rijden, leer ik met en door hem.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:58

De eerste keer dat ik echt een manegeles had zat ik op Touché. Een super lieve bruine pony met zwarte manen. Was echt zo ongeveer verliefd op die pony <3

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:00

anketje01 schreef:
ik heb op de manege leren rijden op een pony mistral koppig beestje =)

mistral van manege hippisch centrum bommelewaard daar staat ook een mistral die koopig is

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:31

Ik leerde rijden op mijn verzorg shetje rossy.
Die heb ik 3 a 4 jaar verzorgt, met nog 2 andere meiden :)
Het was heel gezellig, en rossy was een perfecte leer pony voor ons!

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:48

Ik op de manege, op een shetlander. Heerlijk dier was dat!

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:42

Op mijn shetlander Joris! :D
En op onze oude fokmerrie Iduna.
Ik was altijd 'verplicht' om eerst 10 minuten zonder zadel te rijden en daarna mocht ik met zadel. Zo leerde ik het beter aanvoelen, zitten en gewoon het 'contact met het paard'

(werd natuurlijk niet gedwongen)