Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:47

Nee woensdag, maar ze kon daar niet langer staan en anders ging ze eerst helemaal richting de polder (almere die kant op) Dat vond ik ook weer een beetje onzin. In overleg met de eigenaar (een vriend van mijn ouders) hebben we ervoor gekozen dat ze gewoon al naar mij toe kwam. Ik verwacht ook niet veel bijzonders op de keuring ik wil dit ook vooral vanwege (dat je niet in een paard kan kijken met blote ogen en ) het verzekeren dat niet zonder keuring kan!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:48

Oo zo! Nou succes alvast dan maar! En geniet er morgen maar van! :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:50

Morgen krijg ik al mijn collega's (alle 20) op bezoek, grote barbecue. Had niet verwacht haar morgen te krijgen. Laat staan nu eindelijk een paard te vinden! Maar oke, heel druk morgen. Dus als ze komt ga ik even lekker naar stal. Even los in de paddock en dan weer op stal. Zondag ochtend op tijd naar stal om haar weer lekker buiten te zetten en dan misschien even rijden. Maar vind ik nu even geen must. Zadel passen (hoop zo dat mijn zadel haar past) en daarna nog lekker op de wei!
Zal zondag dan ook gelijk even wat mooie foto's maken hahaha!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:53

Das wel druk ja! :=
Idd hopen dat je zadel dan past!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:54

Oooooh wat leuk zeg! Zal duimen dat ze door de keuring komt!!! Dat is zo'n spannend moment.

Als mijn zadel niet past eet ik het op, ik bedoel boomloos op een stevig paard dat moet gewoon wel goed gaan. :+

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 00:00

Ja zeker boomloos komt meestal wel goed. als het maar goed ruggengraatvrij is.
Nee ik heb een boomzadel, boomloos verkocht aan iemand hier op bokt! Dressuurzadel met een verstelbare boom maar heb er nog nooit een andere boom ingezet geen idee hoe dat moet. En natuurlijk kan ik dan ook pas volgende week kopen want zondag en maandag zit alles dicht!
Het zadel lag op een fries goed dus moet wel goed komen, ze is vrij breed in de schouders en schoft.

op eten vind ik trouwens wel een beetje zonde Gypsy

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 00:04

Oh hopen dat het goedkomt dan, en natuurlijk liefst zonder de boom te hoeven verwisselen. Is wel een mooie tussenoplossing vind ik, tussen een boomzadel en boomloos.

Ja mischien wel zonde. Maar wat moet ik met een boomloos zadel dat tot nu toe op een trekpaard een welsh een kwpner een fjord etc etc goed lag maar niet op mij eigen paard. Nee als het niet past eet ik het op. :+
(Ik bedoel, zoals je zegt, de kans is zo klein dat dat gebeurd, dat ik zo'n statement durf te maken. XD)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 00:17

Ik wil wel graag foto's van het eten mocht het hoe onwaarschijnlijk ook niet passen :D
Heb je trouwens al foto's van je grote liefde, gypsy??

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 00:27

Er zijn zelfs al rijfoto's van toen ik haar uit ging proberen, maar deze heb ik helaas nog niet gekregen. :P
Nu mams lief aan het vragen of ze ze wil mailen van dat ze vanaaf aankwam.

Haha ja als ik het opeet maak ik foto's hoor. :')

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 00:35

Foto foto!!!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 00:47

Helaas mama smst net dat ze toch echt gaat slapen.... Morgen beter dus.
Vooruit ik heb hier wel een helmcamera liggen. Zal even batterijtjes opladen wie weet valt er dan morgen een filmpje te maken. Kwaliteit is bagger maarja. Tis iets. :P

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 02:33

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 08:29

gypsy ooh ja ze is mooi had haar ook gezien maar ik rijdt niet goed genoeg voor haar had ik zo ingeschat.
fijn dat je haar hebt kunnen kopen. daar heb je vast een leuk paardje aan.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 09:06

Thx, ben idd megaverliefd op haar knappe koppie, ja stuur etc moet nog wat bevestigd worden, maar dat geeft niet ik heb alle tijd. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 09:28

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:24

Wat een leuke foto's komen er voorbij van knappe paardjes! Ik ben blij voor jullie dat jullie zoektocht op zo'n fijne manier is volbracht :D

Ik zal eens met de eigenaar gaan overleggen wanneer we Anouk gaan dekken, de goede tijd komt er tenslotte weer aan *\o/*

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:02

@ Gypsy ; Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Nu heb ik een vraag voor jullie.
Vorige week vrijdag heb ik een paard laten keuren, maar liep LV dus onregelmatig. Dus afgekeurd voor dat moment.

Nu wil de eigenaar/verkoper het paard wel op de foto's zetten en opnieuw keuren..
Als dit allemaal in orde is qua foto's en ook vlekkeloos door de keuring komt.. zouden jullie het paard dat kopen of zouden jullie dan gaan twijvelen (ZOALS Ik dus!) waarom hij de vorige keer dan kreupel liep?
Maar het kan ook zijn dat vorige week vrijdag dus de DA hem kreupel/gevoelig heeft gemaakt met de buigproef, de eerste voet LV dus, was wel wat lang gebogen.. maar liep op het rechte wel vloeiend weg.. maar toen hij dus op het harde op de volte moest liep hij dus echt niet goed #)

Ik zit met artrose,spat ed in mn hoofd, maar dat kun je zien op de foto.
Pezen,spieren en weefsel weer niet.. ben ik nu te voorzichtig of!?

Het paard is wel precies wat ik zoek, een lieve leuke allrounder van 7 jaar.. och ik twijvel zo.. want er zijn zoveel paardjes op de wereld.. mja bij deze had ik echt meteen "het" gevoel.. van DIT is em!
Toen ie werd afgekeurd was echt een enorme klap in mn gezicht...

Wat zouden jullie doen?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 14:43

Hoh moeilijk.. ik zou ook twijfelen, en gezien ik toch al wel wat medische pech gehad heb met paarden, zou ik het waarschijnlijk niet doen.. Wat zei je DA er zelf over?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:47

Ik ga maandag bij een paard kijken! :):)

Hmm lastige situatie Romanoff! Aan de ene kant: op de foto moet je eigenlijk alles wel kunnen zien lijkt me. Een paard kan zich ook verstappen of gevoelig zijn tijdens een klinische keuring. Aan de andere kant: als jouw gevoel zegt dat het niet goed is, raad ik je aan om daar op af te gaan. Zoals je zegt, er zijn nog genoeg anderen. En ik ben er van overtuigd dat je zelfs nog wel een paard zult vinden waarvan je ook zoiets hebt: "ja, dit is HET". :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 14:48

Welk soort paard ga je kijken Rianne?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:50

Bij een 6-jarige haflingermerrie. :) T is alleen nog even afwachten want ook al vind ik haar leuk, er is nog een geïnteresseerde. Die komt terug zodra het veulen bij de merrie vandaan is.. Dus ja, die heeft eerste keus.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:23

@ Julie : Bij de DA waar hij dus afgelopen vrijdag is gekeurd had het ook niet verwacht, hele keuring ging super, totdat hij op het harde op de volte moest en toen viel linksvoor gewoon op dat hij daar niet goed op liep.. en dat het net zogoed een spierkwestie kan zijn, dat hij die dag zich verstapt heeft.. of in de trailer.
Toen ikbij hun was te kijken liep hij wel goed, ook met het rijden ohz.
In Emmeloord zei DA ook al, als paard die dagen darvoor gewoon actief is getraind(dressuur,springen en dus mss niet heelmaal lekker is neergekomen) is het niet heel gek dat hij dus gevoelig is op 't harde op de volte.. dus dat zijn allemaal dingen die dan weer tegen elkaar inwerken zeg maar..
Ook hadden verkoper en ik naderhand bij het nagaan van de keuring dat de buigproef langer duurt als normaal (30 sec is lang genoeg) Lv is zo ie zo minstes een min gebogen gehouden en met welke kracht!?

Maar goed, denk ik ook dat meer dan de helft van de paarden op het harde de volte niet zuiver lopen, aangezien het wel een ontzettend pittige test is.. en sommige paarden die daarop niet zuiver lopen toch wel in de Z lopen...

@ Rianne : Nou je begint er later gewoon over na te denken.. maja wat als hij die vrijdag wel door de keuring heen was en hij nu kreupel liep..
Ik ben zelf ontzettend nuchter wat dat betreft, ben niet snel verkocht eerder heel kritisch en eigenwijs! maar toen ik bij hem was en erop zat.. voelde het gewoon zo vertrouwd! Alsof ik hem al jaren had!
En ik denk dat ik dat gevoel ook moet bijnemen.. ik ben gewoon heel bang dat hij wel iets heeft.. en dat maakt het zo eng. Wel wil verkoper dus het paard rondom op de foto zetten + klinische keuring, waari k natuurlijk bij ben + evt zelfs de osteo er nog bijhalen!

Spannend weer een haffie! 't zijn leuke paarden altijd hafjes! Hoe groot is ze?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 15:31

Ah echt moeilijk Romanoff.. Het paard dat ik ga/wil kopen wordt maandag gekeurd en heb mezelf voorgenomen om bij de minste twijfel het niet te doen, gewoon omdat ik echt geen risico's meer wil nemen. Maar goed, dat is voor iedereen anders natuurlijk..
Maar inderdaad, buigproeven kunnen snel 'slecht' zijn door een kleine overbelasting de dag voordien.. Ik durf je niet echt raad te geven!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:57

Romanoff schreef:
@ Julie : Bij de DA waar hij dus afgelopen vrijdag is gekeurd had het ook niet verwacht, hele keuring ging super, totdat hij op het harde op de volte moest en toen viel linksvoor gewoon op dat hij daar niet goed op liep.. en dat het net zogoed een spierkwestie kan zijn, dat hij die dag zich verstapt heeft.. of in de trailer.
Toen ikbij hun was te kijken liep hij wel goed, ook met het rijden ohz.
In Emmeloord zei DA ook al, als paard die dagen darvoor gewoon actief is getraind(dressuur,springen en dus mss niet heelmaal lekker is neergekomen) is het niet heel gek dat hij dus gevoelig is op 't harde op de volte.. dus dat zijn allemaal dingen die dan weer tegen elkaar inwerken zeg maar..
Ook hadden verkoper en ik naderhand bij het nagaan van de keuring dat de buigproef langer duurt als normaal (30 sec is lang genoeg) Lv is zo ie zo minstes een min gebogen gehouden en met welke kracht!?

Maar goed, denk ik ook dat meer dan de helft van de paarden op het harde de volte niet zuiver lopen, aangezien het wel een ontzettend pittige test is.. en sommige paarden die daarop niet zuiver lopen toch wel in de Z lopen...

@ Rianne : Nou je begint er later gewoon over na te denken.. maja wat als hij die vrijdag wel door de keuring heen was en hij nu kreupel liep..
Ik ben zelf ontzettend nuchter wat dat betreft, ben niet snel verkocht eerder heel kritisch en eigenwijs! maar toen ik bij hem was en erop zat.. voelde het gewoon zo vertrouwd! Alsof ik hem al jaren had!
En ik denk dat ik dat gevoel ook moet bijnemen.. ik ben gewoon heel bang dat hij wel iets heeft.. en dat maakt het zo eng. Wel wil verkoper dus het paard rondom op de foto zetten + klinische keuring, waari k natuurlijk bij ben + evt zelfs de osteo er nog bijhalen!

Spannend weer een haffie! 't zijn leuke paarden altijd hafjes! Hoe groot is ze?

Ik ga je even een pb'tje sturen! :j

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:58

Spannend die keuringen!
Die vrijdag was ik echt hondsberoerd gewoon.. zo zenuwachtig was ik.

@ Julie : ik twijvel niet aan het paard eigenlijk.. ik haal gewoon de engste senario's in mijn hoofd! :D
Dus ik wacht de volgende keuring maar af.. moeten nog even afspraak maken.
Als hij rontgen+klinisch er dan vlekkeloos doorheen komt.. dan zie ik geen reden om hem niet te nemen eigenlijk. Mja het blijft eng..
Zo kan een goed gekeurd paard over 2 maanden stokkreupel lopen of overlijden aan koliek.
Succes maandag! Laat je paard bij je eigen DA keuren of staat het paard erg ver weg?