Drachtig of gewoon Hollands Welvaren? [Filmpje op pag. 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Drachtig of gewoon Hollands Welvaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:33

Ik heb alles gelezen en ga dit topic zeker volgen.
Zelf denk ik niet dat ze drachtig is.
Succes verder! Ze ziet er echt heel goed uit. Complimenten daarvoor.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:47

Ik hou het op niet drachtig: gewoon de met ruwvoer gevulde buik van een oudere merrie.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 01:11

Ik, heb vandaag een filmpje gemaakt met de bewegingen die je ziet in haar buik.Sommige zijn heel duidelijk te zien.Ze trapt soms ook naar haar buik en slaat met haar staart,net of ze vliegen weg slaat,maar die zijn er nu niet met de vorst.Zal morgen proberen het filmpje hierop te zetten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 17:53

Hier het filmpje van gister,hoop dat die het doet.
Ik zie duidelijk bewegingen,dat is toch niet de ademhaling?
View My Video

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:00

nou echt niet :D mijn schatje krijgt gewooon een veulentje ik weet het nu zekker <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:19

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:30

die is wel drachtig volgens mij hoor !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 18:32

Volgens mij ook hoor,ze zwiept ook met haar staart en slaat met haar been als er zo'n harde [schop] beweging komt.
Het geluid op de achtergrond: ze was biks met muesly aan het eten.
5min. voor ze kwam eten had ze hard gegalopeerd naar mij toe,miss. dat het "veulen" daardoor goed wakker was?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:39

Zier er wel heel drachtig uit hoor, succes.

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:37

Ik ben er zeker van dat daar een veulen in zit. Die bewegingen in die buik dat zijn precies dezelfde bewegingen die ik zag toen de mijne drachtig was. Ik wist het toen ook niet, dus heb ook in onzekerheid gezeten net als jij en heel vaak naar de buik gestaard. Ook die foto's, kan er wel eens een plaatsen van mijne toen ze hoogdrachtig was, als je wil.
Wat je kan proberen is zachtjes op de buik kloppen, op de flank of voor de uiers, is wel grappig want soms krijg je reactie van zo'n veulen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 20:59

JoyceA schreef:
Ik ben er zeker van dat daar een veulen in zit. Die bewegingen in die buik dat zijn precies dezelfde bewegingen die ik zag toen de mijne drachtig was. Ik wist het toen ook niet, dus heb ook in onzekerheid gezeten net als jij en heel vaak naar de buik gestaard. Ook die foto's, kan er wel eens een plaatsen van mijne toen ze hoogdrachtig was, als je wil.
Wat je kan proberen is zachtjes op de buik kloppen, op de flank of voor de uiers, is wel grappig want soms krijg je reactie van zo'n veulen.

Als je een foto wil plaatsen?graag.Kunnen andere bokkers miss. ook verschillen of vergelijkingen zien.
Ik klop wel eens op de buik of flank,maar ik hoor nooit iets terug hahaha.Ik voel wel wat maar denk dan,das vast een spier trekking of eigen beweging van fyanne.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:49

Ik heb dit nooit bij een paard gezien maar wel bij mezlef! haha, bij beiden dochters ging mijn buik zo op en neer!

Succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 21:53

Cozey schreef:
Ik heb dit nooit bij een paard gezien maar wel bij mezlef! haha, bij beiden dochters ging mijn buik zo op en neer!

Succes!

Hahahaha,dus áls er een veulen in zit word het een meisje! [merrie].

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:54

Als dat geen veulen in de buik is wat beweegt, dan zou ik me ernstig zorgen gaan maken om wat het dan wel is!! haha

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:55

Elmyh schreef:
Als dat geen veulen in de buik is wat beweegt, dan zou ik me ernstig zorgen gaan maken om wat het dan wel is!! haha

Hier dezelfde gedachten!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:56

mang schreef:
die is wel drachtig volgens mij hoor !

dat was mijn eerste reactie ook toen ik het filmpje zag.
Ik zie precies hetzelfde als bij mijn merrie bij dracht

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:59

Ok, hier de foto's van mijn drachtige, ik weet niet precies hoever ze hier is, maar denk voorbij de 10 maanden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ook zij had dat de buik elke keer ongelijk was.
Het is jammer dat ik geen filmpjes kan plaatsen, maar op Youtube kan je veel soortgelijke filpmjes zien!

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:00

zo daar zit een lekker actieve inhoud in die buik. Als dat geen veulen is heb je inderdaad pas reden om je zorgen te maken ;)

suusje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:21

Ik denk ook dat ze drachtig is.
Suc6 ik zal het blijven volgen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:48

Hihi dat filmpje 8-) precies zoals ik het zag :j Echt wel veulie :))

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 01:03

Misschien je "ik denk dat ze niet drachtig is"- dierenarst ook dit filmpje maar even laten zien? Want dit ziet er wel serieus drachtig uit!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 10:06

Ik kan dit filmpje wel laten zien aan mijn veearts,maar dat vind ik sneu voor hem dan.Kijk een veearts is ook maar een mens en kan er ook naast zitten toch?Ik bedoel er zijn wel meer veeartsen geweest die zeiden niet drachtig en 11 mnd. later is er een veulen geboren,ik las het hier op bokt.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:16

gohya schreef:
Ik kan dit filmpje wel laten zien aan mijn veearts,maar dat vind ik sneu voor hem dan.Kijk een veearts is ook maar een mens en kan er ook naast zitten toch?Ik bedoel er zijn wel meer veeartsen geweest die zeiden niet drachtig en 11 mnd. later is er een veulen geboren,ik las het hier op bokt.

Je zou het hem toch kunnen laten weten.Niet in de trant van je zat er dus mooi langs en m dat kwalijk te nemen... Maar om hem op de hoogte te stellen, en zijn twijfel te bevestigen. Hij had toch gezegd dat hij er niet helemaal zeker van was? Daar had ie dan in ieder geval gelijk in. Misschien heeft hij er bij een volgende keer wat aan.

Als ik het goed heb, betasten ze bij opvoelen voor dracht de omvang van de baarmoeder. En dat gaat via de endeldarm. Je kan je hand uiteraard niet in een drachtige baarmoeder stoppen. Als er een veulen in zit, zakt die baarmoeder later in de dracht door de zwaartekracht naar onder. En dan kan je er nou eenmaal niet altijd goed bij dus is het lastig vast te stellen. Als het veulen eenmaal zo groot is datj e er niet meer om heen kan is het weer wel op die manier te voelen.

Maar met geduld en goed kijken heb je nu ook een bevestiging gekregen ;)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:32

Wat een leuk topic! Ik ga het even volgen :j

Mijn 1e reactie zou ook zijn dat ze drachtig is. Kan begrijpen dat je er in deze tijd (dec/jan) niet echt op zit te wachten, zeker als je geen stal hebt. Maar daar is vast een oplossing voor te vinden als ze wel drachtig mocht zijn. Hopelijk heb je je dingen snel op orde en kun je de tijd en rust vinden om de veearts te vragen om een scan. :)

Maar meid, wat heb je deze pony prachtig opgelapt! Ze ziet er echt stukken beter uit nu!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:39

gohya schreef:

Als jij het sneu voor hem vind, moet jij het niet doen... MAAR ik zou wel alvast wat voorbereidingen doen voor jouw veulen. Hoe is deze veearts altijd? Deed hij bij vorige consulten zijn best? Heeft hij jouw paard goed geholpen? klantvriendelijk?

ALs jij niet tevreden bent over hem dan zou ik telefoonnummers zoeken van een andere veearts, puur uit noodzaak. En anders bij deze houden.

Wanneer was de veearts er om te kijken en hoeveel tijd zat er tussen met deze film?
Deze film laat overduidelijk zin dat er een veulen in zit en andere heb jij een groot probleem? Een buik vol met wormen of dergelijks....

Hoe zien haar uiers eruit?

Dit is een foto, week voor geboorte van mijn veulen.
Afbeelding
Afbeelding