Maggot schreef:hutch84 schreef:heb een jong paard gezien die mijn hoefsmit aan zijn rug vel op tilde
Dat is niet grappig!
* proest het uit*

Sorry, vind het een weinig zinvolle bijdrage als eerste post

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anoeska schreef:Precies! De gemiddelde smid zit de hele dag door in de paarden, terwijl de meeste eigenaren na tig jaar manege eens een paard hebben gekocht. Die ze dan behandelen als een porseleinen pop.
Ik ben helemaal niet voor het in elkaar trappen van een bang paard. Maar ook voor een bang paard is duidelijkheid heel belangrijk. 1 welgemikte skup op het juiste moment geeft duidelijkheid. Paard weet wat wel en niet kan. Klaar!
Twiggy2008 schreef:Maar ja, daar heeft men het geduld niet voor blijkbaar. Wat ben ik toch blij met mijn NBer, dat realiseer ik me des te meer eigenlijk.
Anoeska schreef:Eigenlijk zou de hoefsmid die (bijna) getrapt wordt door een paard natuurlijk de eigenaar een schop onder de billen moeten verkopen. Die had het paard beter moeten opvoeden
bijdehandje1 schreef:Twiggy er zijn andere karaktertjes dan jouw paard![]()
Ook onopgevoede of gewoon lastige duvels zullen moeten worden bekapt.
bijdehandje1 schreef:"Lieve Black Beauty van me, zou je alsjeblieft al je voetjes weer op de grond willen zetten?"![]()
Klinkt lief, maar ik denk niet, dat het werkt
Twiggy, een paard die geen voeten wil geven, is toch iets anders dan een paard, wat de smid blauw slaat.
Ik denk, dat de meesten hier wel met meerdere paarden te maken hebben, of hebben gehad
bijdehandje1 schreef:Karin 1976, het gaat allang niet meer over jouw paard in het bijzonder, maar het topic heeft toch meer een algemene wending genomen.
Ik vind dus niet, dat je kunt zeggen dat de mensen niet lezen.
Sees schreef:SannexRebel, andere manieren om het op te lossen oftewel dat gedrag af te leren/voorkomen had JIJ als eigenaar al veel eerder moeten doen. Dan had het paard het namelijk niet in z'n hoofd gehaald om uit te halen naar de smid.
En als eigenaar straffen ipv de smid werkt niet zoals ik aanhaalde in mijn eerdere post.