hoe is het mogelijk!!heb DE beslissing zelf kunnen doen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: hoe is het mogelijk!!heb DE beslissing zelf kunnen doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:15

Nee maar dat wil niet zeggen dat je niks kunt doen.
Ik vind de TS niet verantwoordelijk, misschien wel een beetje eh naief? Ik weet niet.
Maar de gang van zaken op zich vind ik schandalig en eigenlijk snap ik niet dat omstanders het óók maar laten gebeuren.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:04

Is het niet verstandiger om de paarden eerst wat rust te geven en ze op te knappen voordat je er weer mee gaat rijden? :=

en is het niet verstandiger om het geld voor de trailer uit te geven aan medicatie en verzorging voor de paarden? Waarom nu ineens zo'n grote uitgave doen als jullie kort geleden nog geen geld hadden om voor de paarden te zorgen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:24

Calanddra schreef:
Is het niet verstandiger om de paarden eerst wat rust te geven en ze op te knappen voordat je er weer mee gaat rijden? :=

en is het niet verstandiger om het geld voor de trailer uit te geven aan medicatie en verzorging voor de paarden? Waarom nu ineens zo'n grote uitgave doen als jullie kort geleden nog geen geld hadden om voor de paarden te zorgen?

De paarden hebben geen medicatie nodig! Ze zijn gezond, en moeten alleen bekapt worden (wordt komende zaterdag gedaan). En blijkbaar heeft vader wel geld maar wou hij het er niet aan uit geven. Feit is dat er veel is/gaat veranderen. Vroeger heeft vader altijd veel plezier van zijn dieren gehad en ze goed verzorgt, wegens omstandigheden (die ik wel weet maar hier niet zomaar ga neerzetten) is hij de drive ervoor kwijt geraakt. Dat is fout ben ik volledig met jullie eens! Maar hij is wakker geworden en realiseert zich dat het zo niet langer gaat.
Iedereen maakt fouten, maar je moet ook de kans krijgen om het goed te maken. Dat is de vader van Ts nu aan het doen. Ik heb bewondering voor die man dat hij inziet dat hij fout was en toegeeft stom te zijn geweest. Er zijn genoeg mensen die dat niet doen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:31

Mwah wel heel makkelijk. Geld hebben maar het niet er aan willen uitgeven? Nou ja dat is helemáál de limit! Dan heeft die man dus doelbewsut dat paard laten uithongeren, zijn dochter ervoor op laten draaien en nu roepen dat alles anders wordt?
Ongelofelijk.

Ja van fouten moet je leren maar als het ten koste gaat van levens vind ik de prijs wel erg hoog. Zeker ook voor de TS.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:35

Nou TS jij kan trots op jezelf zijn nu, dapper en goed gedaan dat je met je vader gepraat hebt, en je mag chocobroodje wel erg dankbaar zijn voor steun en dat ze meehelpt in dit topic.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:57

chocobroodje: hoe kan het dan dat het andere paard er zo danig aan toe was dat hij moest worden ingeslapen? Hoe kan het dat de andere paarden dan wel gezond zijn?

TS zegt zelf dat de anderen er ook niet goed uit zien, kortom ze zijn niet gezond, wie weet wat de onder de leden hebben. Is het dan slim om er meteen op te stappen? Ze zijn hoogstwaarschijnlijk (net zoals het andere paard) ondervoed, geen spieren meer, dan moet ze er niet direct weer opstappen :n

Iedereen hoort idd een tweede kans te krijgen. Maar ik dacht te lezen dat er niet voor een behandeling werd gekozen omdat ze het geld niet hadden. Dus waarom dan nu ineens een trailer kopen?

En het spijt me, maar ik heb absoluut geen bewondering voor deze man. Ontzettend fijn dat hij eindelijk inziet dat hij fout is. Maar het is al te laat, 2 paarden hebben dit met hun leven mogen bekopen :n

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:25

Ik vind deze situatie zo ontzettend dubbel.
Ik ben blij voor de TS dat ze met haar vader heeft kunnen praten en dat er aan gewerkt gaat worden, om alles beter te krijgen.
Ben boos op TS omdat zij zelf (ongeacht eigenaar of niet) niet de zorg over de dieren heeft overgenomen.
Als niemand hiervan wist, blijjkt dat er maar heel weinig tot niet omgekeken werd naar de paarden.

Ben blij dat de vader heeft ingezien dat dit absoluut niet kan, maar ben zeker niet trots op hem omdat hij zijn fout inziet.
Het gaat hier wel om dieren hoor. Bij aankoop moet je je beseffen dat dieren, tijd en geld kosten.
Heb je geen tijd of geld meer, moet je aan een andere oplossing denken. Hetzij een bijrijder, hetzij verkopen.
Het is geen auto, die je zat bent, dat je hem een half jaar weg kan zetten en er niet meer naar om hoeft te kijken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 00:22

Ik ben ook bang dat het nu voor even weer een leuk speeltje is...... maar wàt op de lange termijn.... en wat moet iemand die geen sjoege van paarden heeft met 3 paarden? Je kunt er maar eentje rijden....

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:34

Ik ben heel blij voor je! hopen dat het goed blijft gaan

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:50

Ik snap trouwens even niet het puntje...
We gaan een trailer kopen....
Waarom?
Een trailer is in mijn ogen, niet noodzakelijk, maar weet de reden van aanschaf natuurlijk niet.
Imo is wel belangrijk:
goed voer, goed tuig, goede dekens, hoefsmid, entingen, wormenkuren ed

Dus zou je mij misschien het nut van de trailer willen uitleggen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:17

Ik word er langzamerhand een beetje flauw van.
TS moet alles maar uitleggen, verdedigen terwijl zij niet de veroorzaker van het paardenleed is. Integendeel, ze doet wat ze kan om de situatie zo goed mogelijk te houden.
Nu heeft ze vader 'om' zodat die zich weer om de paarden zal bekommeren.

Wat er misgegaan is, kunnen we slechts naar gissen. Tijdelijk geldgebrek? Rouwproces of overspannen? Ziekte?
Laten we niet oordelen over iets waar we niets vanaf weten. Belangrijker is dat de paarden vanaf nu weer de nodige zorg gaan krijgen. Laten we hopen dat het een blijvende verandering is.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:15

Ohhh beantsje ben het helemaal met je eens.

Mensen blijven maar kritiek over TS heen gooien bah bah.
Er zou waardering moeten zijn voor het feit dat ze het tegen haar ouders opgenomen heeft omwille van de paarden.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:54

easygoing schreef:
Ohhh beantsje ben het helemaal met je eens.

Mensen blijven maar kritiek over TS heen gooien bah bah.
Er zou waardering moeten zijn voor het feit dat ze het tegen haar ouders opgenomen heeft omwille van de paarden.

Hier ben ik het wel mee eens en dat heb ik al vaker gezegt, maar ik snap gewoon niet dat als de vader van TS paarden heeft, dat zij de toestand van de paarden niet kent.
En er dus veel telaat achter komt dat er iets vreselijk mis is daar. De gezondheid van die paarden is niet in een week tijd zo achteruit gegaan.
Als ik het zo lees, gaan hier al weken en misschien zelfs maanden overheen om het zover te laten komen.
DAT is wat is niet snap

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:08

Misschien is TS er dan ook al weken of maanden mee bezig of misschien is er een heel andere reden hiervoor die wij niet weten.
Feit blijft dat TS niet verantwoordelijk is voor de Toestand van de paarden en zou daar dus ook niet op aangesproken mogen worden.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:39

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:20

zodiacje schreef:
Ben ik de enige die overeenkomsten ziet:
[MD] kudde verwaarloosde paardden

Dit is idd ook een heel erg topic. Die foto's :o
Maar volgens mij gaat dit niet om deze man. Ik ga ff verder zoeken

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:23

*Edit*
Denk dat dit een andere is, aangezien TS zelf de hengst al heb laten inslapen.
Bij 'jou' topic is de hengst nog in goede conditie

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:32

zodiacje schreef:
Ben ik de enige die overeenkomsten ziet:
[MD] kudde verwaarloosde paardden

Ja jij bent de enige die de overeenkomsten ziet! Echt heel onfatsoendelijk van je sorry hoor.

Gelukkig zijn er meer mensen die de moeilijkheid van het probleem inzien dan mensen die maar wat roepen. Ik heb zelf ts ook al een paar dagen niet gesproken maar ik ga er vanuit dat alles prima gaat.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:37

Moderatoropmerking:
Mensen, willen jullie je aub bij het onderwerp houden en niet gaan speculeren?? Bedankt.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:38

TS: Nogmaals de vraag hoe het nu gaat met de paarden van jullie

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:49

Ik denk ook dat de TS in dit topic eerder ergens in Limburg (in de buurt van Hasselt) woont en niet in Antwerpen. Ze gaf immers in de openingspost (geloof ik) aan dat haar moeder in Hasselt wilde gaan shoppen. Bovendien wordt hier niets van veulens vermeld.

@ TS: gaat het nog steeds goed bij jullie?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:10

Gaat mij er niet om of het echt dezelfde paarden zijn,
bij het topic wat ik neerzette staan foto's (pag 2).
Dit is wat ik mij ook voorstel bij het verhaal van TS met niet voeren enz.
Misschien een wake-up call dat als haar paarden er nog niet zo aan toe zijn dat het wel zo ver kan komen....

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:19

Waarom gaat dat te ver? Je gaat na weken naar je paarden kijken en ondervoed en w tref je ze aan. Een overlijdt. Dan mag je geen vergelijk trekken met anderen? Misschien omdat die foto's van dat topic v zodiacje te confronterend zijn?
Ik hoop nog steeds oprecht dat het niet weer zover komt maar de ts is niet zo zielig als door sommigen wordt gepretendeerd in mijn ogen. Ik vind het knap dat ze nu dingen bereikt maar de waarheid mag best gezegd worden.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:59

ik vind het alleen jammer dat TS al 10 dagen niet heeft gereageert, terwijl ze wel online komt.

TS, niet alles is een aanval, er zitten ook vragen tussen

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 19:24

hallo allemaal hier ben ik weer,
sorry dat ik niet heb gereageerd maar ik heb niet elke dag tijd om hele uren achter men laptop te zitten.heb ook nog huiswerk.
ik heb al lang niet meer gereageerd omdat ik er geen zin meer in heb.SOMMIGEN ik zeg sommigen breken mij alleen maar af,hoe moet ik mij dan voelen?ik weet dat ik fout ben en ik weet dat men vader fout is!sommigen de andere groep steunen mij en daar heb ik veel meer aan!ik vind het van mezelf een hele prestatie dat ik met men ouders heb gesproken(en nu zullen jullie denken dat is toch niet zo moeilijk)maar jullie weten mijn thuissituatie niet!en de DB bellen voor mijn eigen vader?!ik zou jullie eens willen zien als puntje bij paaltje komt!?voor je eigen vader!!!!????nee hoor!alles gaat prima met de paarden nu.ze worden elke dag gevoerd:DOOR MIJ!!!!!!(oke niet door men vader door mij goed!?)ze krijgen hooi een ganse pak zoveel ze willen.en ze hebben water.en 12juni worden ze gekapt.
bedankt allemaal diegene die mij steunen.diegene die alleen maar slecht over mij praten hoeven voor mij niks meer te antwoorden want zij moeten zwijgen want zij weten niet hoe mijn situatie is en als ze het zelf beter weten wil ik hun wel is zien in mijn situatie!
dank u wel!