Weinig jongens rijden paard waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:21

_maaikie_ schreef:
nl_t schreef:
ik ben een jongen en ik heb 2 paarden, en ik ken eigelijk geen 1 jonge [iig niet van mij leeftijd[15]] en dat vind ik wel jammer.
sommige mensen die vooroordelen hebben over dat iedere jonge diepaardrijd homo is ,die is niet helemaal 100%.
ik ben hetero en ik vind dat iedereen mag/moet kunnen doen wat ie wilt en ik wi ltegen iedere jongen zeggen dat je zelf je leven moet leiden ,en niet door de rest moet stoppen met dingen die je leuk vind.
uit mijn klas/school weet bijna niemand dat ik paardrij hoor ,maar 10 mensen ofzo? waarvan 3 uit me klas? en dat is gewoon omdat sommige mensen heel raar reageren en ik verzwijg niets. maar zo lang niemand iets vraagt vertel ik ook niets.
iig wel gezzelig :D nu ken ik iig wel jongens van me leeftijd op bokt ;)
[dus rij paard, 15 jaar en bengewoon hetero ]welsingle[/b] :(

haha, ik ook 15jaar jongen en single ook hetero Y;( verder weet ook bijna niemand dat ik op paardrijden zit :7

oke :0

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:36

In m'n beginners lesje heb ik nu 4 jongens en 4 meisjes! *\o/* Bij elkaar heb ik nu 5 jongens in m'n lessen.
Je ziet een groot verschil tussen jongens en meiden. De meiden vinden paardjes zooo lief en schattig en de jongens vinden ze gewoon gaaf, hoe groter hoe beter :D Ze durven over het algemeen ook veel meer en ze gillen niet als het paardje 's een sprintje trekt ;)

Ik vind die jongetjes echt onwijs leuk, heerlijk verfrissend zijn ze :)

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:21

zou het helemaal niet erg vinden als er meer jongens gaan paardrijden,
als het dan je vriendje wordt heb je dat gezeur ook niet van: je ruikt naar paard. :o
of je bent altijd op stal en nooit bij mij, dan ga je gewoon samen rijden en heb je 2 vliegen in 1 klap :+

anouck10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:25

manen menen meer en springen volgens mij

stalknecht15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:22

hey allemaal,

ik ben een jongen van 15 jaar en ik rij nu al 11 jaar paard.. sinds een jaar of 2 werk ik nu ook op de manege waar ik ook rij en het bevalt me erg goed!!! ik geef ook lessen aan beginners (waar hier en daar ook jongens tussen zitten) en ook dat vind ik erg leuk! de jongens in mn lessen zorgen een beetje voor afwisseling en gillen tenminste niet bij elke beweging. mijn vriendin vind het prima dat ik paardrijd, want ze doet het zelf ook :P we gaan ook vaak samen door het bos scheurenen daarna picknicken <3 op mijn school weet bijna iedereen (die ik ken) dat ik paardrijd en zeggen altijd dat ze het niet hadden verwacht maar dat ze het wel stoer vinden dat ik gewoon schijt heb aan dat het een meisjessport is. maar ik wordt niet uitgemaakt voor homo ofzo.. ik werk ook samen met een salknecht, die ook hoefsmid is, oftewel alles behalve homo. persoonlijk vind ik het juist altijd wel tof, sigaretje roken terwijl je leunend op het hek een beetje naar de paarden staat te kijken.. :D

groetjes

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:24

in dit topic komen er steeds meer jongens mee praten :9

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:35

hey,

Ik ben ook jongen, bij ons op de manege rijden toch verschillende jongens, maar natuurlijk meer meisjes.
Maar voor veel jongens wordt paard rijden als meisjes sport gezien. Jammer want ook voor jongens is dit een hele leuke sport.

krijg ook wel eens te horen, dat jongens die doen paard rijden homo zijn, maar ik negeer dit meestal gewoon....

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:39

Het zal wel tussen hun oren zitten denk,

Sommige mannen, en veel jongens denken nog steeds dat paardrijden niet echt een sport is dat je veel bezig bent.
Ze zien het meer als 'zitten' en het bees voor je laten lopen..

Gelukkig zijn er nog mensen die niet zo denken..

Maar het zal je denk best wel verbazen hoeveel jongens er verder paardrijden hoor. ;)

Ga maar is langs op het concours in hoofddorp in juni, kan je zien hoeveel jongens daar zijn, veele buitenlands maarja het zijn wel jongens..

Unseen

Re: Weinig jongens rijden paard waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 01:07

Hier in Australie is dat wel anders hoor. :Y) Ik speel Polocrosse en hier zijn mannen in overvloed. :D

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:18

mijn broer vind paardrijden wel leuk maar hij denkt dan eerder aan buitenwandelingen maken en door de bossen crossen wat natuurlijk niet alleen dat inhoud.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:57

X_Biekeh_X schreef:
mijn broer vind paardrijden wel leuk maar hij denkt dan eerder aan buitenwandelingen maken en door de bossen crossen wat natuurlijk niet alleen dat inhoud.

Hoezo niet? :D Toen ik nog op manege stond met de ponies had ik altijd mijn persoonlijke groompjes. (pennymeiden dus) Dus ik kon ze aardig in het werk stellen. Ik kon zo van de ene pony op de andere stappen :+ , en gegarandeerd dat ze proper opgestald werden.

jordyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:01

heb twee zoons een van 14 en een van 12 de oudste doet dressuur en de jongste vind springen het einde
maar krijg wel vaak te horen goh je zoons voetballen niet :+

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:08

jordyo schreef:
heb twee zoons een van 14 en een van 12 de oudste doet dressuur en de jongste vind springen het einde

Haha hier was dat ook zo!! Heb wel een tijdje voetbal gedaan, maar vond het mietjes. Altijd een heel gedoe als er eens eentje viel, met tranen en veel blabla. Terwijl ik van kleins af al op een pony zat en vallen dus 'gewoon' part of the job vond. Bij ons thuis zeiden ze altijd: Durf niet te wenen, bijt maar op je tanden. En dan beten we dus met tranen in de ogen hard op onze tanden en gingen er terug op :Y)

OP de duur had ik met voetbal ook door, dat als je iets verkeerd deed, je rondjes mocht lopen. Dus ik was meer aan het rondlopen :+
Ben daarom, maar overgestapt op atletiek naast het paardrijden.

Op school vond ik dat wel lastig, zeker in de lagere school. Dus verzweeg ik dat zoveel mogelijk (tot je dan met een grote vrachtwagen opgehaald werd voor op concours te vertrekken :D ) en vertelde dan meer over het zwemmen en de atletiek.

jordyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:54

bulck schreef:
jordyo schreef:

Haha hier was dat ook zo!! Heb wel een tijdje voetbal gedaan, maar vond het mietjes. Altijd een heel gedoe als er eens eentje viel, met tranen en veel blabla. Terwijl ik van kleins af al op een pony zat en vallen dus 'gewoon' part of the job vond. Bij ons thuis zeiden ze altijd: Durf niet te wenen, bijt maar op je tanden. En dan beten we dus met tranen in de ogen hard op onze tanden en gingen er terug op :Y)

OP de duur had ik met voetbal ook door, dat als je iets verkeerd deed, je rondjes mocht lopen. Dus ik was meer aan het rondlopen :+
Ben daarom, maar overgestapt op atletiek naast het paardrijden.

Op school vond ik dat wel lastig, zeker in de lagere school. Dus verzweeg ik dat zoveel mogelijk (tot je dan met een grote vrachtwagen opgehaald werd voor op concours te vertrekken :D ) en vertelde dan meer over het zwemmen en de atletiek.

hier vertellen ze het gewoon als er wordt gevraagd welke sport ze doen,en als er dan eens iemand zegt das geen sport joh wordt je ja niet moe van nemen ze diegene een middagje mee naar huis en mogen ze ook ff rijden 8-) de meesten piepen na zo een middag anders en hebben ze er respect voor wat mijn kids doen met een paard :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:42

Haha dat verhaal ken ik. Enkel bij ons verliep dat minder goed (kind gebroken arm en ribben :+ )
En ik: ik zei toch dat het niet voor mietjes was.

Edit was dus onze braafste pony, maar knijpen en trekken tegelijk, gepaard met gepiep van die jongen was geen goede combi.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:55

nou hier nog een van het manlijk geslacht, rij klassieke dressuur, en word binnen kort vader.

mol

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:56

Ah chique. Tot voor kort dacht ik hier bij de weinige mannen te zijn, maar het zijn er dus een pak meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:19

bulck schreef:
Ah chique. Tot voor kort dacht ik hier bij de weinige mannen te zijn, maar het zijn er dus een pak meer

We houden ons erg stil :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:24

idd dat blijkt nu wel

Brecht_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:04

Asyaa schreef:
bulck schreef:

Anders de hele horde over ons heen :+

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:52

in de paardenraces/rennen zie je ook heel veel mannen :j

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:48

Haha Brecht idd, met momenten krijg je wel eens aparte pb's idd

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:17

Brecht_ schreef:
bulck schreef:

Anders de hele horde over ons heen :+[/quote]

natuurlijk, er zijn veel te veel meiden en maar weinig jongens :P
tijd dat er meer komen }>

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:18

Toch schandalig he dat die vrouwen van die rare pb's sturen
dat zou nou helemaal niet in mij opkomen

Qucolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 00:07

Hier nog één
Bij ons op stal zijn er 2 mannen, waar ik er dus 1 van ben, met een eigen paard en dat op ruim 30 vrouwen.
Mij hoor je niet klagen ........ wel opvallend weinig meiden van mijn leeftijd :(