mijn vader is een penny

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:29

Hier hetzelfde met vader EN oma . haha
zit er net 2 sec op. begind oma al te gillen laat hem nu eens rennen (galloperen). als hij er vandoor gaat is ze dolgelukkig want dat ziet leuk uit.

en mijn vader gaat af en toe mee naar de lessen en de volgende keer als ik rij gaat hij alles wat hij daar heeft gehoord roepen. ook al heeft hij geen id wat het betekend :P

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:30

Dreamable schreef:
Hahaha, dit vind ik dus COOL :Y) Die moeders allemaal tips geven (meiden denken ondertussen waarschijnlijk "jahaaaa") en jouw vader gewoon zo lekker droog van "blijf er wel op zitten". Dat is ook het belangrijkste, toch ;)

Hahahah! Idd! _O- Mijn vader doet dat ook altijd, elke ouder maar zeggen van, doe dit doe dat! Mijn vader zegt altijd: "Pak dr aan! Jij bent de baas!"
:')

skins

Re: mijn vader is een penny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:57

Haha dit topic is zo grappig :') jammer zijn mijn ouders niet zo. Ze zijn niet zo voor heel dat paardengedoe :(

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:14

Euh, het enige wat mij vader roept,als ik echt moe ben na een dag: Je paard doet toch het werk? Jij zit er alleen maar op ! :\ :\

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:11

bij mijn vader is het nogal irritand eigenlijk, hij bemoeit zich er altijd mee als ie me ziet rijden en dan denkt hij het allemaal beter te weten echt heel vervelend! :(
en ohja, we zagen edward gal op tv rijden en toen vroeg ie: dat kan jij ook toch?
ik:neen nu nog niet pap (in mijn hoofd: natuurlijk niet sukkel da's toch topsport hallo ik rijd L!! :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:13

mimeslosydy schreef:
bij mijn vader is het nogal irritand eigenlijk, hij bemoeit zich er altijd mee als ie me ziet rijden en dan denkt hij het allemaal beter te weten echt heel vervelend! :(
en ohja, we zagen edward gal op tv rijden en toen vroeg ie: dat kan jij ook toch?
ik:neen nu nog niet pap (in mijn hoofd: natuurlijk niet sukkel da's toch topsport hallo ik rijd L!! :+ )

Zo is mijn vader ook. Alles beter weten. Hij groomt mij op de wedstrijden en rijdt zelf sinds een half jaar wekelijks manege les. Nu vertelde hij vanmiddag dat hij wel een wedstrijd op mijn paard wou rijden, en mijn pony wel even ging betuigen en dan daar wedstrijden mee wou rijden. Ging nog net niet van mijn stokje. :=

Het halster omdoen en wandelen met ze onder mijn begeleiding is ongeveer de grens wat hij met mijn paarden mag.

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:35

Haha vroeger haalde m'n vader m'n shetlandertje op van de manege
en ging met hem naast de fiets naar huis en zette hem in de tuin haha echt geweldig !
Dat was altijd wel lachen !

Laatst hadtie alle paardjes in stal een peen gegeven en op
het moment dat ze het lekker aan het oppeuzelen waren klapte
hij in z'n handen; 'klap klap klap alles is op !' :D
alle paarden stonden gelijk achter in stal ! :+

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:46

Yffiejj schreef:
Ik heb het niet met me vader maar wel met mijn moeder :')

5x per jaar gaat ze mee naar mijn pony, en mijn pony hinnikt altijd als ik aankom.
Dus dit keer ook begint hij te hinniken.. me moeder: "aah hij heeft me gemist is dat niet lief?"

Of als ze meegaat en ik dan een halster omdoe "aah dat is toch zielig, kan die niet gewoon zonder dat ding achter je aan lopen?"
eeeeuh nee mam dan rent die weg :')

Precies hetzelfde hier! :D

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:48

_Lonneke schreef:
Hier hetzelfde met vader EN oma . haha
zit er net 2 sec op. begind oma al te gillen laat hem nu eens rennen (galloperen). als hij er vandoor gaat is ze dolgelukkig want dat ziet leuk uit.

en mijn vader gaat af en toe mee naar de lessen en de volgende keer als ik rij gaat hij alles wat hij daar heeft gehoord roepen. ook al heeft hij geen id wat het betekend :P

Mijn oma komt niet eens kijken ze is als de dood dat ik eraf val haha

Terwijl ik eigenlijk noit meer val al heb ik de 100 inmiddels wel berijkt vroeger lag ik er 3 keer in een uur af ofzo

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:49

xxjamiexx schreef:
Haha vroeger haalde m'n vader m'n shetlandertje op van de manege
en ging met hem naast de fiets naar huis en zette hem in de tuin haha echt geweldig !
Dat was altijd wel lachen !

Laatst hadtie alle paardjes in stal een peen gegeven en op
het moment dat ze het lekker aan het oppeuzelen waren klapte
hij in z'n handen; 'klap klap klap alles is op !' :D
alle paarden stonden gelijk achter in stal ! :+

Hahaha super mooi

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:56

maras schreef:
Toen ik 15 werd ( jaren geleden :-) ) kreeg ik een pony, door mijn vader zelf uitgezocht en gekocht zonder dat ik het wist ( was een pony van mensen uit het dorp, paardje deed het leuk in de sport en vader had geinformeerd of dit paardje voor mij een leuk beestje zou zijn, verder had hij er totaal geen verstand van) afijn die pony die mijn vader had gekocht was een vos. Hij kwam een keer kijken naar een wedstrijd en ik heb toevallig de schimmel van een clubgenootje vast omdat zij even weg moest. Komt mijn vader eraan, bekijkt heel triomfantelijk en goedkeurend de schimmel en zegt blij: wat een mooi paardje heb ik toch voor je gekocht ! ". Ik heb nooit durven te zeggen dat dit niet de pony was die hij gekocht had.........

:oo geweldig!!

Mijn vader weet, imo, veel van paarden en pony's af.
Ik heb enorm veel van hem geleerd, maar ook leert hij nu meer bij van mij.
Wat ik wel altijd grappig vond.. mijn vader ging altijd mee naar les of rijden met mijn pony.
"Geef 'm eens een lel" of "Tempo!!!!"

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:38

Zo is mijn vader ook. Alles beter weten. Hij groomt mij op de wedstrijden en rijdt zelf sinds een half jaar wekelijks manege les. Nu vertelde hij vanmiddag dat hij wel een wedstrijd op mijn paard wou rijden, en mijn pony wel even ging betuigen en dan daar wedstrijden mee wou rijden. Ging nog net niet van mijn stokje. :=

Het halster omdoen en wandelen met ze onder mijn begeleiding is ongeveer de grens wat hij met mijn paarden mag.[/quote]

ja en op wedstrijd vraagt ie altijd of ie erop mag...
hij probeerde er een keertje stiekem op te stappen maar toen ben ik heel boos geworden, ik was echt laaiend :(
mijn pony is niet zomaar zo'n ding waar je iedereen op kan zetten, is nogal een nerveus paardje dus hij was er zeker weten afgevallen en mijn pony zou helemaal van de rel zijn :(:)

Rooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:01

Hm... Mijn vader interesseerd zich voor veel hobby's van mij, maar niet bepaald voor paarden! Haha, hij noemt de namen van pony's die ik jaren geleden heb ontmoet, omdat hij de nieuwe maar niet kan onthouden. Hij vind het leuk dat ik van paarden hou, maar daar blijft het ook bij.

En weet je, dat vind ik niet zo erg want mijn moeder is juist helemaal van de paarden! :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:05

mijn vader vond het vervelend als ik het halster van mijn pony af deed in de stal (hij kon ergens achter blijven hangen) ook de dekens vond hij vervelend..

toen mijn pony verkocht was, en ik een verzorgpaard had vond hij mijn pony mooier als de vz pony (ik had een NRPSje en mijn vz pony was een FJORD) Rosa was een mooie fjord, maar volgens mijn vader was het een karrepaard..
de halve ponyclub zat op friezen.. die sokken vond ie nog wel mooi, maar alleen als ze voor de kar stonden :')

verder heeft hij Zina nog niet gezien (rijd daar een jaar, maar het ligt niet echt in de buurt) ik denk dat hij bang is dat het weer een 'boerenknol' is.

ik zit ooit wel eens te twijfelen op een haf te gaan daar, maar dat zal ik maar verzwijgen :')

ach zolang ik gelukkig ben vind hij het prima, maar een fjord vind hij niet mooi om te zien, wel die dun dinge (nrps, ararbier ofzo)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:09

Haha, ik lig echt dubbel om sommige vaders.
Mijn vader doet niet zulke grappige dingen.
Hij heeft zelf een paar jaar paardgereden met mijn moeder samen op de manege en heeft daar veel geleerd, waardoor echt gekke uitspraken er niet meer uitkomen.
Toen we (alweer bijna 10 jaar geleden) onze pony kochten heeft hij daar nog wel eens op gereden in het weekend.
Dan moest ik mee om aanwijzingen te geven. Alleen wilde hij alleen maar om 8 uur sochtends omdat er dan nog niemand was die het kon zien, lekker uitslapen was er dus niet meer bij :P.
Verder heeft hij veel meegereden op de fiets met buitenritten en heeft hij me jarenlang begelijd naar wedstrijden.
Daar wilde hij nooit hard de proeven rondschreeuwen omdat hij dat ordinair en niet netjes vond, met als gevolg dat ik de helft van de tijd niet wist wat ik moest doen omdat ik er niets van verstond :).
Op een gegeven moment werd hij fanatieker over mijn eigen wedstrijden dan ikzelf. Helaas ging de lol er voor mij toen een beetje af, hoe goedbedoeld het ook was.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:28

Penny niet maar mijn vader en moeder hebben hele ruzies als ik springwedstrijd heb. Mijn moeder zegt, stuur hem maar netjes rond en zorg dat het veilig gebeurd en mijn vader staat te gillen niet luisteren naar je moeder, gas erop :+

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:10

Hahaha geweldig al deze verhalen.

Mijn vader is wel helemaal gek van de paarden, als ik weinig tijd heb gaat hij ook met veel plezier voeren, mesten en rondje met ze wandelen enzo. En als hij een vrije middag heeft, gaat hij ook altijd even kijken hoe ze erbij staan.

Maar een beetje penny is die wel. Mijn vader heeft ooit eens gelezen dat een dressuurpaard te vergelijken is met een een topturnster dus volgens hem, loopt ons jongste (2 jaar) paard binnen twee jaar grand prix, dit omdat hij zo lekker lenig is, als die zo staat de bokken in de wei :+ .

En het verhaal van echte penny's die dromen van zwarte arabierische hengsten, dat heeft mijn pa ook van friese hengsten. Hij heeft echt nul ervaring met mennen, maar hij zou eigenlijk toch wel dolgraag een vierspan Friezen willen hebben. Jammer dat die er geen tijd voor heeft......uhum :Z

Oo en ik las hierboven een verhaal over een vader die strijklappen, spatlappen noemt. Heel herkenbaar; Mijn vader denkt soms dat de poetsplaats een kleedkamer van de voetbal is: hij noemt peesbeschermers, scheenbeschermers. En ik krijg het er echt niet uit! "Lauu zou ik zn scheenbeschermers even afdoen" ...
"We zitten hier niet bij de voetbal pap :Y) "
"ooja dat weet ik wel"

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:23

Mijn pa zit wel altijd 'op te scheppen' over Amber, vroeger op de ponyclub deed ie dat. "Onze pony is goud waard, komt van de markt, maar is zo betrouwbaar. Blablabla enz" Drie seconde later begint Amber een bitchfight met een andere pony te houden :Y)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:25

Geweldige verhalen hier, raap me op _O-

Nou, ik heb geen penny papa... Hij wilt liever niets weten van m'n pony. Mijn mama vraagt wel vaak hoe het met haar is en steunt me ook. Ze heeft zelf jaren gereden, maar is moeten stoppen toen ze ziek werd. In december moest Viola naar het ziekenhuis en is mamalief met mij meegegaan en heel de nacht opgebleven. Moet je weten dat mijn moeder zwaar slechtziend is en hierdoor vaak snel vermoeid is Vond ik echt super :j

Mijn oma en bompa zijn pas schattig := Mijn opa is als dood voor paarden, maar hij durfde haar toch een aaitje en klopje te geven. Die pretlichtjes in zijn ogen zijn super, zo'n stoere man... Mijn oma hing alvast rond haar nek :')

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:53

Geweldig, sommige reacties hier _O-!
Mijn vader durft ponylief nog geen wortel te voeren :D

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:35

Hahaha!

Mijn vader heeft me ooit uit de bak gesleept toen ik onder een vechtend paard terecht kwam, telt dat ook? :)

Arme paps, bij weer en wind zat hij hoor, elke zaterdagochtend bij de ponyclub. Lief!!!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:52

Hier ook een.
Mijn vader ook !!
Aan de bakrand staat hij dan te zeggen :
Schouders recht op !
Doe is een verzamelde galop !
En zegt alles wat instructeurs zeggen :o.

Eigelijk is het ook wel best grappig :P

Armany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:46

Geweldig al die vaders! Ik heb in mijn pony tijd mn hele familie aangestoken. Vooral op concour waren ze erg penny: broertje en vader verzorgden de hoeven en voor de stollen (hier hadden ze een hele studie van gemaakt: welke je het best kon gebruiken onder welke omstandigheden enz.), moeders hield de pony vast (en dat is tot op heden de enige pony ever waar ze níet met een enorme boog omheen ging) en natuurlijk mijn zusje, beste groom ever: pony was vaker eerder bij het losrijden dan ik _/-\o_ . En na de proef stapte mijn pa op om uit te stappen. Hij vond het geweldig!

ooit hebben mijn zus en ik hem voor vaderdag een bosritje cadeau gedaan, samen met ons op een manegepaard. Erg veel lol vooraf, maar :wow: ....hij kon zowaar rijden (had hij nooit eerder gedaan, maar stap, halt, draf, sturen, goed lichtrijden etc ging zomaar...)

ach ja, mijn 'nieuwe' paard (heb m 2,5 jr. maar blijft nieuw) is toch een beetje te eng voor ze......(op zus na dan)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:49

Ik moet trouwens nu nog horen dat mijn pa eens wel durfde te galoperen en ik niet :') Op vakantie gingen we samen mee op buitenrit. Ik had een pony die ik eng vond, hij luisterde helemaal niet naar de hulpen. Ik ging dus mee met de groep die niet wilde galoperen en mijn pa ging op zijn fjord wel met de galopgroep mee. uiteindelijk kon hij het dier niet inhouden, ze rende zo de leiding voorbij. Pap trots dat hij de snelste was :')

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:17

capopjekop schreef:
Ik moet trouwens nu nog horen dat mijn pa eens wel durfde te galoperen en ik niet :') Op vakantie gingen we samen mee op buitenrit. Ik had een pony die ik eng vond, hij luisterde helemaal niet naar de hulpen. Ik ging dus mee met de groep die niet wilde galoperen en mijn pa ging op zijn fjord wel met de galopgroep mee. uiteindelijk kon hij het dier niet inhouden, ze rende zo de leiding voorbij. Pap trots dat hij de snelste was :')

whaha van fouten, iets goeds maken.
Mijn opa poetsten mijn paard te hard ( vlak bij zn liezen onder zn buik ) echt hrd rossen, dus mn paard gaat stampen,
mijn opa : Kijk hij vind het lekker :P
maar dat vond ie helemaal niet lekker natuurlijk