Verslag Zadelmarkt: uit de 'winkel' gegooid!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:40

Sugarmiss schreef:
Er is niks mis met eigen-wijs-heid Haha! Die komt met de jaren en wordt gevormd door omstandigheden, ervaring en 'horen van'. Plus dat je hem aanvult met je eigen ogen, oren, gevoel etc.
Wij (oudjes Haha! ) hebben wat dat betreft een voordeel op de jeugd, vandaar dat wij onze ervaringen graag delen, zodat zij de misstappen van onze voetsporen kunnen overslaan Schijnheilig

Daar heb je helemaal gelijk in..

Maar er kunnen mensen zijn met een paardje met een rugje waarop de zadels van zadelmarkt percies passen mensen die gelukkig zijn met de kwaliteit en met de prijs..lekker laten doen dan..

Sommige mensen rijden niet iedere dag en of hebben verschillende zadels en gebruiken dus het zadel niet extreem veel en of vaak maar onderhouden hem wel goed..
Ik wissel dus ook af..ik heb nu een western en een dressuur die ik op maat heb laten maken en voor geen meter past overgrens..
Dinsdag komt er een andere zadelmaker en ruil ik hem in, heb hem net 1 jaar!..Tja chips en dan heb je het over andere prijzen.....ook dan nog kun je geen geluk hebben he!
Maar ik MOET een goed zadel hebben voor wat ik er mee doe, als ik hem laat liggen en dan zitten terwijl ik er op blijf zitten moet ik geen geschuif hebben......hij schuift ook wel zonder dat ik rare dingen doe hoor, ligt na een half uur rijden 10 cm achter de schoft en of plaats waar hij eigenlijk moet liggen.. en ik kan me benen niet stil houden me onder benen klapperen hoe ik mijn best ook doe en dat heb ik nooit gehad bij andere zadels..

Maar ik wil voor mijn shows ook een spaanse en een ditje en een datje..
dat zijn spullen die je niet regelmatig gebruikt en of soms even de kast uit komen..
Nu heb ik een klein hengstje die nog breed en fors moet worden en dus lijkt me zo'n goedkoop western zadeltje om er een jaartje mee rond te hobbelen zeer geschikt en pas een kwaliteits zadel kopen zodra mijn hengst is volgroeit..
Als tussen zadeltje lijkt me zo'n western zadeltje van zadel markt zeer geschikt...(hij heeft dus ook nog een dressur zadel he dus het western is voor de leuke buiten ritjes) (en mijn zoon rijd hem trouwens 9 van de 10 keer zonder zadel)...maar wie weet gaat hij wel langer mee dan wordt verwacht you never no..
(er vanuitgaant dat hij goed past he!!!)..
Kijk ik weet heus wel dat een slecht passend goedkoop zadel duur is, want je moet er immers de fysiotherapie enz veearts kosten bij tellen.
Maar ja ik heb nog nooit een zadelmarkt zadel in mijn handen gehad en of op een paard zien liggen en of zelf aan me reet gevoelt..
Ik kan er echt niks aan doen dat ik een onderzoeker ben en het zelf wil zien en voelen, dat is gewoon heel vestandig..

Zo heb je dat ook als mensen zeggen dat is me toch een trut en raar ens. En wat blijkt dan ik kan er onwijs goed mee opschieten..

Maar stel ik ga naar zadel markt zie een leuk hoofdstel zadel prullentjes wat mij goed bevalt en aan een normale kwalitiet voldoet en aan al mijn eisen voldoet koop ik het!
Ik ben geen dief van mijn eigen portomonee!

verder val ik niemand aan, leven en laten leven zeg ik dan maar..
iedereen zijn eigen leut..

groetjes Monique

ps: als ik ga neem ik overgrens mijn paarden meeeeeeee!!!!!!!!!!
wil ze zien liggen op hun rug en voelen en passen..
past niks pech gaan we een lekker buiten ritje maken al daar ergens..
niks aan het handje..
Want volgens mij gaan we met een heel stel traillers en wordt het een stoet..dus maken we er een lekker dagje uit van..
we hebben niks te verliezen..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:57

Sugarmiss schreef:
Huertecilla: als dat de criteria zouden zijn om een paard te mogen houden zouden er heel weinig paarden overblijven.
Mooi meegenomen als het mogelijk is, maar helaas niet voor iedereen haalbaar.
.

Inderdaad en dan vind ík dat je dus geen paard kunt houden. Dat is namelijk geen recht en het is wél een plicht om goed voor zo'n dier te zorgen. 'Goed' volgens de behoeften van dat dier, niet die van de eigenaar. Díe zijn in deze van ondergeschikt belang, of horen dat te zijn...
Ook voor mij was het volgens mijn eigen normen niet mogelijk om in Nederland een paard te houden. Dat heb dus ook niet gedaan. Verder vond ik het uiteraard ook niet kunnen om dan maar een paard te 'huren' wat door een ander evenmin volgens mijn (lees die van het paard) normen gehouden werd. In Nederland dus slechts één keer 45 minuten in de bak gereden en verder nóóít.
Dus niks 'mooi meegenomen' maar een recht van het paard en een plicht van de eigenaar. Krijgt die dat niet voor elkaar, dan zou het feest niet door mogen gaan. Redelijk eenvoudig lijkt mij.
Ik hoor menigeen, die wel een beetje meer aan zichzelf dan aan het paard denkt, al roepen dat het niet zo'n vaart loopt. Oh, en waar komen dan de gedragsstoornissen en stalgebreken die hier toch niet bij uitzondering de revue passeren dan vandaan???
Maak gerust je eigen keuze, maar rechtvaardig die niet door te zeggen dat je alleen 'het beste' wil voor je paard of met 'het zit er niet in'.
Oh, en nee, een paard is niet geëvolueerd om in een stal te staan en een goudvis past zijn groei ook niet aan de maat van zijn kom aan.....

Veel plezier Monique. Waarschijnlijk vind je weinig of niets, maar wie weet ligt er een Western- of Stock-zadel dat wél past, lekker zit, precies die paar jaar gaat halen én goedkoop is! Verder kun je in Urk prima eten Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:02

Huertecilla, rij jij uberhaubt? Zo ja, dan ben je ook verkeerd bezig, een paard hoort van nature ook niet gereden te worden....

Je kan ook overdrijven zeg!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:20

stef schreef:
Je kan ook overdrijven zeg!

I rest my case....

Ja, we rijden; we hebben 4 rijdbare paarden, 2 voor elk, waar we wel elke dag wat mee doen in de wei of de picadero maar lang niet elke dag op gaan zitten.
Nee, we hebben geen geld zat, maar alles met eigen handen gemaakt en lang gezocht naar gezonde paarden voor onze beurs en verbouwen ook het voer zelf op eigen land. In Nederland zou dit voor ons niet mogelijk zijn en dat is onder meer een reden waarom we hier wonen.
Ja je kán overdrijven, maar ik vind dat we dat niet doen. Nogmaals, maak je eigen keuze, maar wees wel eerlijk en zég gewoon dat je paard eígenlijk meer ruimte, buiten of gezelschap zou moeten hebben en z%$## niet over anderen die er eerlijk vooruit komen dat de voor hun gebruik en gebruiksduur bij zadelmarkt gaan kijken of ze daar een passend zadel kunnen vinden.
De laatste zin is de essentie van mijn inbreng over dit topic.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:43

Huertecilla schreef:
maar wees wel eerlijk en zég gewoon dat je paard eígenlijk meer ruimte, buiten of gezelschap zou moeten hebben

Mijn paarden STAAN buiten, in een RUIME weide, en in KUDDE verband (alleen de shet met veulen op het moment niet omdat het veulen onder de heining doorkan, zodra ze groot genoeg is, gaat ze wel bij de kudde)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:55

Huertecilla schreef:
Ja je kán overdrijven, maar ik vind dat we dat niet doen. Nogmaals, maak je eigen keuze, maar wees wel eerlijk en zég gewoon dat je paard eígenlijk meer ruimte, buiten of gezelschap zou moeten hebben en z%$## niet over anderen die er eerlijk vooruit komen dat de voor hun gebruik en gebruiksduur bij zadelmarkt gaan kijken of ze daar een passend zadel kunnen vinden.
De laatste zin is de essentie van mijn inbreng over dit topic.

Niets dan lof als jij zo met je paarden om gaat, idd zullen velen dit niet kunnen bieden.
Maar lijkt het je dan ook niet logisch dat iemand die bij Zadelmarkt naar een zadel gaat kijken al iemand is met een kleine beurs en dus hoogstwaarschijnlijk ook geen grote wei heeft met meerdere paarden in kuddeverband Verward en dus in jouw ogen eigenlijk al geen paard zou mogen hebben Cool .

Verder heb ik nooit gezegd dat ze bij Zadelmarkt geen passende zadels zouden verkopen. Alleen gezien de maatvoering is die kans erg klein en weten verkopers en vooral kopers vaak niet wat 'passend' is.
En dan zijn we weer terug bij het waarschuwende effect van dit topic.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:40

Mijn paarden staan ook de hele dag buiten hoor, alleen zijn ze toch blij als ze zelf binnen kunnen gaan staan omdat ze last van de dazen hebben. Paarden in de natuur hebben ook geen schuilstal, ik denk dat ik mijn stal maar af ga breken, want als ze binnen staan is zielig. Ook als ze zelf binnen gaan staan???
Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:21

ook al heb je een grote beurs, dan hoef je niet van alles het duurste van het duurste te kopen, want dan blijft er weinig van die grote beurs over.
veel mensen (vooral jongeren) vergeten dat, die wil graag showen met hun kieffer zadel en z-kwpn'er. ze vergeten vaak dat een haflinger rijden ook leuk is en voordelen heeft, al hoor je veel minachting daarover.

ik vind dus ook dat paarden ruim beweging nodig hebben, dat ze kunnen draven als ze daar zin in hebben. je kunt een hond ook niet de hele dag in de bench houden en 1x een uurtje ermee gaan wandelen, dat doé je niet.....
ach ja in de grote steden heb je weinig keus, dan zou ik nooit paarden gaan houden....
geweldig huertacilla, wij hebben ook al eens rondgekeken naar huizen in het buitenland, lekker veel ruimte en een andere mentaliteit dan hier....
maar mis je je familie niet verschrikkelijk? hoeveel ha. hebben jullie daar?
is het leven duur in portugal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:29

Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen zoiets hebben van: Ik wil het met mijn eigen ogen zien. Dat had ik namelijk zelf ook.. Maar het resultaat kun je hierboven (8 pages terug) lezen. Het enige wat ik (wij) is dat mensen op dingen goed letten als ze daar voor een zadel gaan kijken. Maar aangezien Urk niet dichtbij is voor veel mensen is het gewoon niet haalbaar om daar heen te gaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:49

Huertecilla schreef:
In mijn ogen laten jullie alleen maar aan iedereen lezen hoe dom je bent en ja, als je niet aan de basisvoorwaarden voor het welzijn kan zorgen, dan kun je geen paard houden.
Maar goed, dit is off-topic en een onderwerp dat elders al uitgekauwd is en waaruit bleek dat veel eigenaars hun eigen wens een paard te willen laten prefereren.

Pardon?

Huertecilla, hoe haal je het in je bolle hoofd om mij als dom te bestempelen? Wie ben jij om te beslissen of ik wel of geen paard kan houden? Nee, ik heb niet de middelen om een landhuis of boerderij te kopen, en mijn paardje achter het huis te houden, want in Nederland is dat maar voor heel weinigen weggelegd. maar voor de rest laat ik me door jouw niet vertellen dat ik dom ben geweest dat ik mijn paard heb gekocht, en de wens om een eigen paard te mogen hebben EINDELIJK heb waargemaakt.

Ik heb meer dat T W I N T I G jaar gewacht voordat ik mijn eerste eigen paard hebt gekocht. Ik weet niet of jij weet of je überhaupt kunt indenken wat dat betekent voor iemand voor wie het leven pas is begonnen op de dag dat ze haar eerste eigen paard kreeg. Ik heb al die tijd naar die dag toegeleefd, en voor mij is mijn paard mijn alles. Ik ga niet meer op vakantie, en al moet de onderste steen boven, ze gaat ook niet meer weg. Ik zorg dat ze alle verzorging krijgt die ze nodig heeft, smid, dierenarts, goede tandarts, goede spullen. Er is alleen een ding dat ik niet kan, en dat is ervoor te zorgen dat ik die paar miljoen op mijn bankrekening heb staan om mijn paard die paar hectare te kunnen bieden dat ze het land op kan. Jij hebt de keuze gemaakt om naar het buitenland te gaan, ik kan je vertellen dat ik in het buitenland heb gezeten en er heel dankbaar voor ben dat ik weer terug ben.

Dus ben ik in deze egoistisch geweest. Ja dat denk ik wel. Maar met de middelen die ik heb, heb ik de mogelijkheden om een paard goed te onderhouden, en er goede spullen voor te kopen. Ik heb er lang genoeg voor gespaard. En bij de spullen die ik aanschaf daar behoren zadels en de spullen van de zadelmarkt nu beslist niet bij...

Als er iemand dom is en niet de cynische ondertoon in mijn berichtje heeft kunnen lezen, dan ben jij het wel. Ik weet wat ik waard ben, en ik weet van mezelf dat ik zeer lang heb gewacht en het goed heb voorbereid voordat ik een eigen paard heb aangeschaft. Nu het economisch wat minder gaat zal ik de broekriem gaan aansnoeren, maar mijn paard is het laatste wat weg gaat. Ben ik dat een egoist? Ja dat denk ik wel. Zolang als de nodige verzorging van mijn paard er niet onder lijdt, ben ik bereid om in vodden te gaan lopen.

Ben jij daartoe bereid?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:31

Ik heb nog langer gewacht Cassidy dan jij voordat ik mijn eigen paard kon kopen. Maar die van mij heeft wèl weidegang. Ik heb ook geen miljoenen, ja, bijna in het rood Boos!. Ik vind dat buiten kunnen lopen 1e prioriteit heeft voor mijn paard, maar ik heb dan ook een tinker = koudbloed. In de winter staat ze te weinig buiten naar mijn zin alhoewel Sox het prima vindt op stal maar omdat ik maar 1x in de week mag uitmesten (er wordt gewoon bovenop de mest gestrooid) wil ik haar voor het winterseizoen verplaatsen. We moeten uitkijken niet tè persoonlijk te worden in de postings. Huertecilla heeft met partner misschien ook lang gespaard voor hun hebben en houden daar en kunnen zich bedruipen. De leefomstandigheden zijn er ook heel anders dan in dit dure land. Als je zelf je groente kan verbouwen en weinig aan kleding, gsm-kosten, parfummetjes e.d. uitgeeft maakt dat een verschil. Dat doe ik dan ook wel niet maar alles gaat naar mijn paard Knipoog. Ik heb in ieder geval geen 2000 euro liggen voor een merkzadel, ik doe het nog steeds met mijn oude Olympic Riding zadeltje. Veel zadelzeep en leeronderhoud dus voor het behoud. En blijven uitkijken naar een beter 2e of 3e handsje. Het past wel goed op Sox's brede schouders en dat vind ik belangrijker dan mijn eigen comfort op dit moment. Wie er trouwens nog een stocksaddle heeft met brede boom: ik houd mij aanbevolen! Ik was dus met name geïnteresseerd in Zadelmarkt.nl vanwege hun goedkope stockzadels. Huertecilla, welke type hebben jullie daar gekocht en is dat zadel geschikt voor brede paarden?

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:36

Biepmiep schreef:
Ja, anders maar zonder zadel voorlopig. je doet je kind ook geen verkeerde schoenen aan.

Even antwoorden op deze ... stuur jij dan je kind ZONDER schoenen de straat op?????

Ze stonden trouwens van zadelmarkt op één van de tinkermeetingstops waar ik gisteren ben mee meegegaan. Ik heb de zadels HOOGSTPERSOONLIJK kunnen instpecteren. Een stand ernaast stond er iemand met "betere" zadels. Opmerkingen zijn dat de hoofdstellen geen nylonwebbing hebben tussen het leer (dus breekbaar), dat het westernzadel de "rugsteun" kon omgebogen worden wat dus niet goed is, en het stockzadel was van PRIMA kwaliteit, NIET scheef en zeker geen slecht leder. Ze zullen best wel hun betere exemplaren hebben uitgezocht, maar wou het toch even melden .... (ps nog mensen uit de groep hebben de spullen aan een kritische blik onderworpen en kwamen tot het besluit halster en hoofdstellen te laten liggen vanwege ondermaats, dat het westernzadel niet voldoende goed is voor grondig gebruik, dat het stockzadel WEL goed is voor RECREATIEF gebruik)
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 08-06-03 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:43

Soxje schreef:
We moeten uitkijken niet tè persoonlijk te worden in de postings.

Wie begon ermee? Ze kunnen me van alles naar mijn hoofd gooien, maar begin er niet over dat ik mijn paard tekort zou doen, want dan wordt ik link.

Mijn paard komt in de zomer dagelijks een paar uur buiten op een paddock, maar geen hele dagen weidegang (ze zou er ook acuut van dichtgroeien) voor de rest sta ik op een trainingsstal, omdat ik de begeleiding van goede instructie wil hebben.
En het kan best zijn dat Huertecilla er lang voor krom heeft gelegen voordat hij die stap kon zetten, maar daar zijn er meer van. Wat mij niet zint is dat hij mensen aanvalt die krom liggen voor hun paard. We moeten er allemaal wat voor laten. En de echte paardeliefhebbers doen hun paard niet tekort. Helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid om zijn paard hele dagen op het land te hebben. Nederland zou te klein zijn als alle paarden de hele dag weidegang zouden moeten hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:02

Ik heb vanmiddag een stockzadel in mijn handen gehad van zadelmarkt. De steuntjes zaten idd iets scheef, maar zaten wel stevig (geen beweging in te krijgen) ook was dit ABSOLUUT leer, en geen geperst karton of weet ik veel.
Het zadel zag er gewoon goed uit

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:03

Mmm Cassidy, Huertecilla valt geen mensen aan die kromliggen voor hun paard imo, hij is meer met nhms bezig denk ik. Zij gaan wellicht anders met hun paarden om dan "gedreven" ruiters. Bij mij op stal staan ook niet alle paarden dag en nacht buiten, de eigenaren kunnen zelf kiezen. Mijn Sox en een Fries zijn de enige van de ongeveer 14 paarden die in de zomer constant buiten staan. De rest mag een uurtje of een halve dag naar een weiland of de paddock (waar ze trouwens staan te verbranden in de zon). Mijn paard krijgt ook een dikkere buik nu dus voer ik amper meer bij. Ze is wel heel gezond en heeft plezier. Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik enorm medelijden heb met de paarden die maar kort naar buiten mogen. Met het mooie weer staan ze in de dan naar ammoniak ruikende stallen, zonder enig vertier. Zelfs geen radio en maar 2x per dag een pluk hooi. Ik las trouwens in de laatste Bit dat Albert Voorn zijn paarden altijd op stal laat staan, met alleen 's-nachts de luikjes naar buiten open. Zo blijven ze werkwillig. Van in het land lopen worden ze geloof ik maar moe. Tja, alles moet dan wijken voor de "sport". Ik vind het een hele goeie ruiter hoor, ken hem al lang van de wedstrijden maar hier ben ik het toch enorm mee oneens. Hij laat ze dan wel in de bak "spelen" (in hun eentje dan...leuk spelen Boos! ) maar knuffen en spelen met soortgenoten is er dus niet bij. Sociaal leven: nada, noppes. Hoezo leuk paardenleven, je kunt dan ook als particulier wel "alles over hebben" voor je paard, maar geef ze dan ook regelmatig de vrijheid van de weide, met soortgenoten. Een paard blijft een kuddedier, ook in deze 21e eeuw, en heeft behoefte aan contact met soortgenoten en dan bedoel ik niet het contact via de tralies van de stalboxen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:09

SonjaBelgium en Stef: bedankt voor de opmerkingen over o.a. de stocks. Maar weten jullie ook hoe breed de boom cq tree was? Zadelmarkt gaf me daar geen duidelijk antwoord op toen ik hun eens belde. Je moet maar eens langskomen, jaja. Zou zo'n zadel op een tinker passen? Volgens hun dus wel maar ik wil beslist geen te krap zadel (ik heb geen trailer dus kan er ook niet "even" langs om te passen).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:12

dit zadel ligt op een tinker Haha! (breed type)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:17

stef schreef:
dit zadel ligt op een tinker Haha! (breed type)

Maar past het ook goed Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:17

Ik heb al meer positieve verhalen gehoord over het stockzadel bij de ZM. Maar scheve steunen zouden niet mogen voorkomen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:42

Wèg met de scheve steunen . Ik ga maar een topic maken over de stockzadels en de brede paarden. Ik kan wel naar Urk (de tegenstanders vinden me nu natuurlijk ) maar zonder passen wordt dat een gebed zonder einde. En ja, ik wil ook voor niet al te veel geld een goed passend zadel voor mijn paard waar ik mischien ook nog lekker in zit Haha!

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:12

Nou, het was me een werk om het hele topic uit te lezen, maar toch goed dat het er is hoor!

Ik heb zelf een stockzadel van zadelmarkt. Het is nog niet intensief gebruikt, want ik heb het nog maar een paar maandjes en het is een zadel voor 'erbij', maar het is niet scheef en het past goed op Eileen. (het past dus Sugarmiss, want Stef had het over mijn tinkertje) Ik zal bijhouden hoeveel ik ermee rijd en hoe lang het zadel het goed blijft, pas dan kan ik er een goed oordeel over geven.

Het verhaal over hoe je een paard moet houden vind ik wel erg off-topic gaan hoor. Ieder paard verschilt weer en ieder paard is weer gelukkig met andere dingen. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik Eileen gekocht heb van mensen die haar in haar eentje hielden en die ze in de winter dag en nacht binnen hadden staan en aan haar verminderde weerstand voor aandoeningen te zien was ze er toch niet echt gelukkig mee....ze is ook echt opgebloeid met de weidegang hier en haar maatje.... niets ten nadele van hen, want ze waren erg gek met haar, maar wisten gewoon niet hoe ze een paard goed moeten houden.

Even on topic: zo zou het inderdaad ook kunnen gaan met bepaalde mensen die er weinig verstand van hebben en die zich een slecht zadel door de zogenaamde deskundige aan laten meten....toch jammer dat de dame in kwestie niet op bokt zit voor commentaar! Zullen we haar een mailtje sturen met de URL van de discussie? Knipoog

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:20

nou ook deskundige mensen kunnen dus een slecht passend zadel aan laten meten!

Die heb ik dus en stijgt ver boven de zadelmarkt prijzen uit

Mon

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:30

tinkernikky schreef:
nou ook deskundige mensen kunnen dus een slecht passend zadel aan laten meten!

Die heb ik dus en stijgt ver boven de zadelmarkt prijzen uit

Mon

Ach, ik vind het een erg moeilijk onderwerp blijven hoor....en heb je eindelijk een goed passend zadel dan moet je het nog regelmatig na laten kijken i.v.m. eventuele veranderingen in bespiering van je paardje. Was er maar een zadel dat zich automatisch naar de rug van je paard vormt! (oh wacht eens even dat deden de zadelmarkt zadels toch volgens de verkoopster? Tong uitsteken )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:39

peeky schreef:
Was er maar een zadel dat zich automatisch naar de rug van je paard vormt!

Die zijn er, maar dan wel 'iets' duurder dan een gemiddeld ZM-zadel.
Mijn Ortho-Flex heeft flexibele panelen die zich naar de rug van het paard aanpassen. Zodoende past het op heel veel paarden (niet op allemaal Knipoog )
Verder heb je natuurlijk de boomloze zadels, ook hier zijn al veel topics over geweest.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 00:33

Het zadel die ik daar zag leek me niet voldoende breed voor een tinker hoor ... volgens mijn (niet getrainde oog in maten) was dit een ponymaatje.