Sugarmiss schreef:Er is niks mis met eigen-wijs-heidDie komt met de jaren en wordt gevormd door omstandigheden, ervaring en 'horen van'. Plus dat je hem aanvult met je eigen ogen, oren, gevoel etc.
Wij (oudjes) hebben wat dat betreft een voordeel op de jeugd, vandaar dat wij onze ervaringen graag delen, zodat zij de misstappen van onze voetsporen kunnen overslaan
Daar heb je helemaal gelijk in..
Maar er kunnen mensen zijn met een paardje met een rugje waarop de zadels van zadelmarkt percies passen mensen die gelukkig zijn met de kwaliteit en met de prijs..lekker laten doen dan..
Sommige mensen rijden niet iedere dag en of hebben verschillende zadels en gebruiken dus het zadel niet extreem veel en of vaak maar onderhouden hem wel goed..
Ik wissel dus ook af..ik heb nu een western en een dressuur die ik op maat heb laten maken en voor geen meter past overgrens..
Dinsdag komt er een andere zadelmaker en ruil ik hem in, heb hem net 1 jaar!..Tja chips en dan heb je het over andere prijzen.....ook dan nog kun je geen geluk hebben he!
Maar ik MOET een goed zadel hebben voor wat ik er mee doe, als ik hem laat liggen en dan zitten terwijl ik er op blijf zitten moet ik geen geschuif hebben......hij schuift ook wel zonder dat ik rare dingen doe hoor, ligt na een half uur rijden 10 cm achter de schoft en of plaats waar hij eigenlijk moet liggen.. en ik kan me benen niet stil houden me onder benen klapperen hoe ik mijn best ook doe en dat heb ik nooit gehad bij andere zadels..
Maar ik wil voor mijn shows ook een spaanse en een ditje en een datje..
dat zijn spullen die je niet regelmatig gebruikt en of soms even de kast uit komen..
Nu heb ik een klein hengstje die nog breed en fors moet worden en dus lijkt me zo'n goedkoop western zadeltje om er een jaartje mee rond te hobbelen zeer geschikt en pas een kwaliteits zadel kopen zodra mijn hengst is volgroeit..
Als tussen zadeltje lijkt me zo'n western zadeltje van zadel markt zeer geschikt...(hij heeft dus ook nog een dressur zadel he dus het western is voor de leuke buiten ritjes) (en mijn zoon rijd hem trouwens 9 van de 10 keer zonder zadel)...maar wie weet gaat hij wel langer mee dan wordt verwacht you never no..
(er vanuitgaant dat hij goed past he!!!)..
Kijk ik weet heus wel dat een slecht passend goedkoop zadel duur is, want je moet er immers de fysiotherapie enz veearts kosten bij tellen.
Maar ja ik heb nog nooit een zadelmarkt zadel in mijn handen gehad en of op een paard zien liggen en of zelf aan me reet gevoelt..
Ik kan er echt niks aan doen dat ik een onderzoeker ben en het zelf wil zien en voelen, dat is gewoon heel vestandig..
Zo heb je dat ook als mensen zeggen dat is me toch een trut en raar ens. En wat blijkt dan ik kan er onwijs goed mee opschieten..
Maar stel ik ga naar zadel markt zie een leuk hoofdstel zadel prullentjes wat mij goed bevalt en aan een normale kwalitiet voldoet en aan al mijn eisen voldoet koop ik het!
Ik ben geen dief van mijn eigen portomonee!
verder val ik niemand aan, leven en laten leven zeg ik dan maar..
iedereen zijn eigen leut..
groetjes Monique
ps: als ik ga neem ik overgrens mijn paarden meeeeeeee!!!!!!!!!!
wil ze zien liggen op hun rug en voelen en passen..
past niks pech gaan we een lekker buiten ritje maken al daar ergens..
niks aan het handje..
Want volgens mij gaan we met een heel stel traillers en wordt het een stoet..dus maken we er een lekker dagje uit van..
we hebben niks te verliezen..