Net de DB gebeld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Re: Net de DB gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:01

Wauw ts wat goed dat je dit doet. Ik hoop dat je het paard over kunt nemen, en het in ieder geval voorlopig een fijn thuis kan geven.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:58

Idifix schreef:
Feit is dat er nu veel paarden gaan bijkomen en aangezien dat paard niets opbrengt word ze verkocht..Ze heeft de eigenaar ervan op de hoogte gebracht maar die lijkt niet te reageren dus!

En dat mag wel? Het paard van een ander verkopen? :?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 17:08

helaas nog geen reactie terug via de mail, alhoewel ze daarin had gezegd dat ze 2x per dag haar mail bekijkt...en de mail die ik heb gehad was van gisteren om 8 uur 's ochtends...

afwachten dus. Inmiddels heb ik wel vernomen dat die vader helemaal nog niet op de manege is geweest, omdat de moeder van de eigenaresse daar tegen is. Jezus wat een ingewikkelde familie zeg, en niemand die zich dus bekommert om dat beest...

Ik kan nu dus ook niet veel doen. Ik heb alles gedaan wat op dit moment mogelijk is, en ik moet gewoon afwachten wanneer ik een reactie terug krijg op mijn mail met daarin de vraagprijs

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:12

Heb net even het topic doorgelezen, en heb echt respect voor wat je doet! Hoop dat er snel wat schot in de zaak komt en dat ze niet al te veel vraagt. Misschien een idee om anders een inzamelingsactie te starten? :+

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:20

Wat een verhaal zeg
Respect!
ik hoop voor je dat ze niet de hoofdprijs vraagt!
idd misschien inzameling actie?

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:22

Citaat:
Ik heb de manege eigenaar ingelicht van mijn melding, en die leek niet zo blij. Waarschijnlijk wilde hij gewoon afwachten totdat de eigenaresse zoveel schuld bij hem heeft, dat hij het paard kan opeisen. Echt walgelijk. Ik vind dat hij allang in had moeten grijpen als een paard er zo bij staat op zijn stal. Hij is te beroerd om het beest hooi of stro te geven of af en toe los te laten, maar zal wel als eerste klaar staan als het paard naar een ander gaat.

Dit paard valt nu als het ware onder zijn hoede als stalhouder...dit betekend dat hij zeker een plicht heeft voor het welzijn van dit dier, goede stal (3x3 meter), eten en beweging. Kortom de basisbehoefte. De DB kan hem hierop aanspreken mijns inziens. Via civiele procedure zou hij gezien de stalkosten die niet betaald gaan worden het paard kunnen opeisen.

Triest dat dit dier nu de dupe is, ik vrees al zou je het paard van de eigenaresse kunnen overkopen dat je ook het stalgeld verschuldigd zult zijn aan de stalhouder...

Hoop dat je er uit komt :)

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:03

Ze laat jou (TS) echt wachten. Wat mij in haar schoenen niet echt slim lijkt.
Hopelijk mailt ze snel terug!

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:51

ik duim ook mee dat jij hem kan overnemen heb echt respect voor je hoe je dit allemaal tot nu toe heb geregeld :)

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:25

itsmi schreef:
Idifix schreef:
Feit is dat er nu veel paarden gaan bijkomen en aangezien dat paard niets opbrengt word ze verkocht..Ze heeft de eigenaar ervan op de hoogte gebracht maar die lijkt niet te reageren dus!

En dat mag wel? Het paard van een ander verkopen? :?

Dat denk ik eerlijk gezegt niet, en ik zou als ik het was zelf ook niet doen. Maar ik ben het niet die op dit moment voor de kosten moet opdraaien dus ik maak ook die beslissing niet hee:)
Ik denk dat die meid mag blij zijn dat er zo goed voor haar paard gezorg word..paard heeft al op verschillende stallen gedaan en altijd hetzelfde dat ze niet betaalden. Bij de vorige stal zijn ze gwn het paard komen ophalen en vertrokken ..Het paard gaat nu wss ook terug naar die vorige stal want die staleigenares ziet het zitten om voor haar te zorgen.
De eigenares wordt bij alles wat er gebeurt gecontacteerd, dus ik wil zeggen gebelt er is zelfs al aan huis gaan gebeld geweest maar ze doen niet open, en ze bellen nooit terug.

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:57

Heb dit forum net doorgelezen, heb echt respect voor wat je doet! Ik hoop dat de prijs een beetje normaal is.
Nog heel veel succes!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:04

jeetje wat een verhaal!
ik zou dit mijn eigen paard echt neit aan kunnen doen!
hopen dat ze een klein prijsje willen!

Bloempjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:06

Wat een vervelend verhaal!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:19

Ik heb het hele topic gelezen en hoop ook echt dat ze der paard voor een normale prijs aan jou verkoopt.
Dan krijgt ze het in ieder geval stukken beter dan nu!
succes

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:50

Ik heb ook het topic helemaal doorgelezen.
Wat sneu dat mensen zo met een dier omgaan :(
Hopelijk wil ze hem voor een normale prijs aan jou verkopen!
Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:25

Jeetje die moeder heeft dan ook een hart van steen, die vind het dus ook totaal niet erg dat het paard niet verzorgd word en ook weinig tot niks te eten krijgt.
Als ik daar zo staan zou ik per direct een zak voer en een baal hooi halen om haar te voeren. Als paarden liefhebber kun je dit toch niet zonder te helpen aanzien.
Gedver zeg, wat een kl*te mensen sorry hoor dat ik het zo zeg maar kan hier zo boos over worden.
Mensen die een dier meer als een ding zien omdat het wel gaaf is om te zeggen ik heb een paard maar verder er voor zorgen ho maar.
Hoe kan zo iemand nog slapen ik zou het niet kunnen.
Echt zo erg dat een onschuldig dier weer de dupe is van een baas die niks om hem/haar geeft.

TS hoop zo dat ze snel reageerd en dat je het paard kan kopen en het dan weer een lekker leven kan bieden zodat het weer opknapt.
Jij hebt je hart iig wel op de goede plek zitten. Top wat je doet.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:31

Wat een verhaal.
Onbegrijpelijk dat mensen zo met hun dieren om gaan.
Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:55

TS heb je al wat gehoord?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 17:00

nee, helaas nog steeds niet, eigenaresse komt haar afspraak (2x per dag mail kijken en zsm reageren) dus weer eens niet na....

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:30

Zou er dan maar ook niet op rekenen dat ze óoit wel een afspraak na komt :n

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:54

nee inderdaad zou het geld in de hand geven en het paard direkt meenemen. Wel ff een bewijs van ontvangst vragen

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:59

Misschien is het al gevraagd, hoe oud is de eigenaresse? Ik weet dat ze kindjes heeft (lees: dacht ik gelezen te hebben). Ik snap niet dat je wettelijk niets mag doen. Denkt er nou echt niemand om het bestewil van dit dier? Deze ervaring is goed om het voor zijn leven lang te traumatiseren, zo lang in een vies vuil en donker hok zonder deftig eten/stro..

Aangetekende brief waarin staat dat jij de zorg overneemt tot mevrouw wél met haar verstand bij de zaak is?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:40

Ik ben wel benieuwd, heb je al iets gehoord..?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 11:49

nee, ik wordt er zelf redelijk moedeloos van. niks geen mail, geen telefoontje....ik snap sommige mensen echt niet

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:55

Ben je nog wel bij het paard geweest of bij haar huis? Ik snap dit werkelijk niet van sommige mensen dat ze zo met een dier omgaan terwijl ze weten dat die van hun afhankelijk is :(
Ik kan me hier zo boos over maken pfff

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 11:58

zoals al eerder in het topic staat: ik heb alles al geprobeerd om in contact te komen, dat werkt niet. paard staat nu iig wel op een beetje stro. kleine vooruitgang dus maar nog niet goed genoeg....