Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sabina1998 schreef:Hoe ``vernietigen`` ze een dood dier dan?:p
Moontje1991 schreef:simodi schreef:Paarden worden in Nederland niet begraven.
Voortaan niet je mond open doen over iets dat je niet weet.
Want je kan je paard wel laten begrafen in nederland.
Er zijn meerdere paardenbegraafplaatsen.
Taniya schreef:Cremeren, een paard waar je zoveel lief en leed mee heb gedeeld zou ik (en heb dat al jaren gelden eens moeten doen) laten cremeren, respectvol afscheid is het minste vind ik wat je kan doen.
Moontje1991 schreef:Uh agresief?
Beetje snel op je teentjes getrapt?
Asl je het wil weten moet je even een paar pagina`s teurg bladeren daar staan er een aantal.
Asyaa schreef:Taniya schreef:Cremeren, een paard waar je zoveel lief en leed mee heb gedeeld zou ik (en heb dat al jaren gelden eens moeten doen) laten cremeren, respectvol afscheid is het minste vind ik wat je kan doen.
Dat is een respectvol afscheid voor jou, en voor jou geweten
Het paard zal het echt een worst wezen wat er met zn lichaam gebeurt nadat hij dood is. De discussie slachten/cremeren/rendac/ect. heeft eigenlijk niks met een paard te maken, destemeer met de eigenaren.
Moontje1991 schreef:Uh agresief?
Beetje snel op je teentjes getrapt?
Asl je het wil weten moet je even een paar pagina`s teurg bladeren daar staan er een aantal.
Asyaa schreef:sabina1998 schreef:Hoe ``vernietigen`` ze een dood dier dan?:p
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=48&t=762876
'Na het ontvangst in Son gaat het kadaver door een machine die het er allemaal stukjes van maakt die kleiner zijn dan 50 mm.
Dit doen ze omdat alles tot 85 graden verhit moet worden, ook helemaal binnen in, dit is de pasteurisatie.
Hierna gaan ze in de verwerking. Dit is een tank waar alles verhit wordt tot 133 graden voor 20 minuten lang. Op deze tank staat ook een flinke druk (3 bar). Dit is een beetje het idee van een snelkookpan.'