Apassionata de moeite waard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:51

kaarten binnen gekregen voor antwerpen,8 januari.
wel een eind rijden voor 2 uur voorstelling, maar....een gegeven paard niet in de bek kijken he?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:07

Mar_84 schreef:
Ik ben zondagmorgen geweest.Had kaartjes gekregen van mijn vriend voor kerst.

Vond de 'clown' van het stel het leukst.Deed eerst een stukje met een lippizaner die hij zogenaamd niet bij kon houden aan de longe enz. en daarna kwam hij met zijn vierspan falabella's .

De man met vrijheidsdressuur vond ik erg mooi.Op den duur moesten vier paarden op hun plek blijven staan terwijl hij wegliep maar er waren er twee die andere plannen hadden.Na meerdere pogingen lukte het voor 5 sec.

En de stuntmannen waren ook erg spectaculair.

Verder werd de stangteugel mij iets te veel gebruikt.Bij de friezen was er 1 fries de moest steigeren en zo moest blijven staan en werd continu in zijn mond gesnokt om te blijven staan op twee benen.

Dikgedrukte: Jah vond ik ook mooi, ook met dat doekje 'door' de oren van dat paard heen met als eindresultaat een bult stof haha :D

Schuingedrukte: Indd dat viel mij ook op, erg jammer . vond de stuntmannen ook zeer goed :j

Was 1 persoon die de standteugel niet gebruikte bij d'r fries dat zie ik liever .

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:09

S__L schreef:
Ja joh wat denk je anders, al die kindjes om je heen. Je zag aan dat paard dat ie het niet leuk vond, steeds omdraaien enzo. Ze ademhaling was ook wel verdacht en zijn staart houding.
Als ie gewoon ''nuchter'' was zal die echt wel weg zijn gelopen denk ik!

Ik ben extra niet lang blijven kijken, vond dat ik al genoeg commentaar had geleverd op de ruiters (Vooral die de friezen reden) maar hoort er blijkbaar bij.
Hij was indd wel iedere keer omgedraait en toonde niet gelukkig mja logisch al die histerische kinderen om je heen, foto's en jij mag alleen op dat stukkie blijven staan.
Opzich best sneu

snissje

Re: Apassionata de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:14

Ik vond het totaal niet de moeite waard ik vond dat ze erg hard waren tegen de paard sommige dan. en voor dat geld had ik wel wat meer spektakel verwacht. ik ben dit jaar met kerst geweest. en het verhaal sloeg ook nergens op vond ik ik kon geen link leggen met het verhaal en de show`s sorry..

Ivana2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:06

Gisteren ben ik ook bij de show geweest. maar had twee jaar geleden cavalia gezien.. en dat vond ik ook veel mooier... mijn verwachtig was te hoog maar evenwel een geweldige middag gehad! Die shires.. wauw!!

ingriddg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:42

Ik ben er vorig jaar geweest was super leuk :D, kijkje waard!

SanneSanne19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:37

ik vond er niet veel aan. er werd totaal niet paardvriendelijk omgegaan met de paardjes..

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:46

Ik heb een dvd van iemand gehad, dus die ga ik eerst eens kijken en daarna beslis ik wel of ik het de moeite waard vind of niet.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 10:27

Ik heb ook een DVD ervan en daarop ziet het er wél schitterend uit :j Maar in het echie valt het dus ernstig tegen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 10:40

Ik ben gisteren geweest, en moet zeggen dat alles goed ging, het springen met de 6 paarden lukte de eerste keer niet, maar de tweede keer wel. De clown vond ik ook erg leuk, vooral met zijn 4span :) De stuntmannen gingen erg hard!

KarminaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:48

Cavalia is 100000 malen mooier!!! Daar wordt er ten minste vriendelijk om gegaan met de paarden.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:06

ik vond de show ook iets minder dan jaren geleden, ik vind die mannen met die lange stokken gaaf, nou de eerste keer dat ik dat zag: draaide ze om de stokken en lieten ze onwijs veel zien...maar nu....niets spectaculairs.
wel die man met die brandende stokken en wenden/draaien enz. met alleen zijn benen,dat is klasse! :D

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:40

Ik ben gisteren geweest, :D
Ik vond het 2e deel heel wat beter/ spectaculairder dan het eerste. :D
Ik vond die bitten wel helemaal niet leukk!
Je zag echt dat er in de mond werd getrokken en hoorde het ijzer in het paard zijn mond gewoon lawaai maken :n Als je me snapt ;)
Ook reden ze daar met lange sporen en zwepen. Deze had ik liever ook niet gezien,
Maarja,
Ik vond het uiteindelijk toch de moeite waard :D
Er zijn bij ons wel een paar kleine foutjes gebeurt, was wel grappig, maar sommige echt eng, dat je dacht, dit loopt niet goed af, maar uiteindelijk toch geen erge dingen gebeurt ;)

A1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:01

Ik ben er vorig jaar geweest, voor het eerst.
En moet zeggen vond het geweldig om te zien.
Ja, zou er zo weer een keer heen gaan. :j

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:14

Ik ben er geweest maar had er eerlijk gezegd veel meer van verwacht. Tweede deel was wel wat beter als de eerste.
In de pauze stond ik ook met meiden te praten en die vonden het ook nog wel tegen vallen. We zaten eerste rang, maar
het was helemaal niet zo groot en had ook best op 2e rang willen zitten want dat was maar paar rijen verder.
Terwijl je toch stuk meer betaald. Had van de show ook veel meer vrijheid verwacht, het heet ook 'Charm of Freedom'.
Nou heb nou niet echt veel vrije paarden gezien, meer paarden met scherpe bitten, slof enzo. Wel 1 man met 4 paarden vrijheidsdressuur, dat was wel gewéldig.
En op het eind kwam er iemand die ging zonder zadel op z'n paard en deed ook nog het hoofdstel uit en ging dan zo racen door de
bak en ook ernaast springen enzo. Dat was ook wel leuk om te zien. Of dat er veulentjes de bak in kwamen.
Maar ik vond het voor het geld het niet de moeite waard. Als je gaat, zou ik gewoon 2e rang gaan.

Er was bij ons ook iemand gevallen, echt sneu! Toen hij met 4 paarden reed, linkserbeen op een paard, rechterbeen op een paard en twee voor hem. Het rechtsachterste paard struikelde waardoor hij viel en toen liepen de paarden ook los. Hij is er weer opgestapt
en kreeg metteen ook nog 2 erbij! Hij ging toen springen met 6 paarden, dat ging wel goed, erg knap!

Ook ik vond dat er bij die friezen erg hardhandig werd gedaan. Toen het paard meters moest lopen op 2 benen werd er maar in zijn mond naar achter getrokken om hem omhoog te houden, sneu hoor!

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:55

xkimmx schreef:
Er was bij ons ook iemand gevallen, echt sneu! Toen hij met 4 paarden reed, linkserbeen op een paard, rechterbeen op een paard en twee voor hem. Het rechtsachterste paard struikelde waardoor hij viel en toen liepen de paarden ook los. Hij is er weer opgestapt
en kreeg metteen ook nog 2 erbij! Hij ging toen springen met 6 paarden, dat ging wel goed, erg knap!

Ook ik vond dat er bij die friezen erg hardhandig werd gedaan. Toen het paard meters moest lopen op 2 benen werd er maar in zijn mond naar achter getrokken om hem omhoog te houden, sneu hoor!

Bij mij gebeurde precies hetzelfde!wanneer ben jij geweest?

Diamantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:34

is dat trouwens ieder jaar?Want dit jaar kwam het er niet van enw il er wel graag eens heen.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:00

glenda schreef:
xkimmx schreef:

Bij mij gebeurde precies hetzelfde!wanneer ben jij geweest?

Dat was de laatste dag,,
dinsdag dus ;)

En ja het is ieder jaar :)

Diamantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:17

Dat Cavalia (of zo) wat is dat precies?

Sanne__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:43

ik ben er al 2 x geweest en dan heb je het ook wel gezien de acts lijken vrij hard op elkaar maar voor 1x zeker de moeite waard!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:14

Ik ben ook gegaan en ik van het mooi maar had meer verwacht. Ik vond het zielig dat ze aan de manen en staart trokken. Ik wil wel nog eens naar cavalia !

annie1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:44

kaartjes zijn erg prijzig ik heb ze vorig jaar gewonnen
maar ik vond het niet echt leuk
ze maken bij appasjonata [geen idee hoe je het precies schrijft]
veel reclame voor het welzijn van het paard maar de paarden worden met een
lange zweep opgejaagd om tespringen met 4 benen als een kangaroe!!!
en de paarden straalden angst uit.
als je geen verstand van paarden hebt zou het je niet opvallen
want dan let je niet op zon dingen maar niet echt spetterend ofzo
hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes annemarie