Letten jullie daar alsjeblieft een beetje op?Ik heb altijd mijn haren vast als ik ga rijden. Mijn haren komen net tot mijn schouders. Ik vind het verzorgder staan en mijn haren kunnen niet zomaar in mijn gezicht komen wapperen of ergens aan blijven hangen als ik eraf val.
Mijn leskinderen moeten ook altijd hun haren vast. Vooral bij die kleine en jonge kinderen zit na drie keer lichtrijden heel de ponnie voor de ogen, of gaat met het opzetten alles al bij de oren zitten en is het kind alleen nog maar aan de oren aan het frunniken de hele les. Mochten ze geen elastiekje meehebben, dan krijgen ze die even van mij. Het is gewoon veel praktischer én verzorgder.
Ik kan me ook voorstellen dat, als je bij een beetje deftige stal rijdt, het verplicht wordt gesteld. Het kan best beledigend overkomen als je als instructeur in je nette goed staat en je lesklanten binnen komen met wapperende haren onder de cap uit je les binnenlopen. Ik denk dat ik dat niet zou kunnen waarderen.
Anders zwiept dat haar maar de hele tijd op een neer.

Wel net zo makkelijk als je maar anderhalf uur hebt om twee paarden te rijden. Ik kan namelijk geen tijd inschatten. Ik hou mijn oorbellen ook altijd wel in. Ook tijdens wedstrijden. Ben een dressuurmuts en met dressuur vind ik een klein oorbelletje altijd mooi staan.