Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je liever?

Merrie
243 (33%)
Ruin
306 (41%)
Hengst
78 (10%)
Maakt weinig uit
109 (14%)

Totaal aantal stemmen: 736

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:11

Ruinen mens!! Geen idee waarom! Heb overigens geen ruin (niet meer i.i.g.) maar wel een merrie ;-)
:o Als ik nog een paard koop wordt het weer een ruin!

Cemlys

Re: Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:51

Meer ruin/hengst mens, merries minder :). heb zelf wel een merrie nu, maar heb bewust ook geen hengsten/ruinen bekeken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:56

Ruinen mens, hij was bij mij hengst en dat vond ik te, nu is hij ruin, ik heb ook een merrie.
Ik vind merries vaak wat nukkiger en drakeriger en sneller op de tenen getrapt, verder is ze een enorme lieverd hoor :Y) . Ruinen wat meegaander en nuchterder en eerlijker.
Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het op mijn eigen huidige situatie baseer.
Maar ik heb van de meeste dieren het liefst de manlijke versie, behalve bij konijnen maakt het me niet uit :+

carmenierola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:35

Merrie, ik ben niks anders gewent, ookal hebben ze soms echte merrie küren, doe mij maar een echte merrie! Ookal zijn ruinen paarden met een topkarakter! *D

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:52

Voor mij maakt het niks uit

Ruinen vind ik zelf erg stabiel qua prestaties
Hengsten zijn snel afgeleid
Merrie's zijn wat meer op hun zelf en echte ego trippers.

Toch vind ik het leuk om van alles wat te rijden zo hou je de afwisseling er lekker in!
Bij ons op stal word er dus geen voorkeur gegeven voor een bepaald geslacht

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:06

Ik ben een vrouwtjesdieren mens!
Althans, dat dacht ik altijd..

inmiddels hebben we qua hond een reutje, en mn 2e pony is een ruin :=

Moet wel zeggen dat ik meestal ruinen ontzettend saai vind en merries een stuk pittiger=leuker.
Maar Abe is lang hengst geweest dus is ook niet saai dood.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:37

Ik rij alles, maar heb zelf een voorkeur voor ruinen en hengsten. De ene merrie is de andere niet, maar dat echte merriegedrag vind ik vreselijk. Ik vind ze vaak een beetje truttig en daar heb ik zelf weinig geduld mee.
Hengsten zijn vaak een beetje lamme takken maar als ze voor je aan het werk gaan kan er beslist geen ander paard tegenop qua power en inzet. Ruinen zijn vaak stabieler omdat hormonen ontbreken maar dat wil niet zeggen dat ze niet qua gedrag onverwacht uit de hoek kunnen komen. Mijn eigen ruin is de meest complexe op stal dus saai kan ik het echt niet noemen :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:36

Ik heb zelf een merrie (eerste paardje) en kan me geen leuker paard voorstellen dan haar :D zoals iemand in het begin noemde ze kunnen soms enorm mutserig zijn :D dat vind ik dan weer heerlijk :D heb overigens geen pismerrie :P ze is wel een beetje sloom tijdens dr hengstigheid maarja als ik ongestelt ben heb ik ook nergens zin aan en wordt ik ook hangerig.

Ook is mijn merrie heel lief en gemakkelijk in de omgang nooit geen problemen mee gehad, al weet ik nu wel dat ze er heel goed in is om mij voor de gek te houden :P

Maar heb nog nooit echt ruinen gereden of hengsten

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:43

Ik heb een merrie,, maar moet bekennen dat ik liever een ruin heb met pit :P
Toch vind ik mijn merrie echt geweldig hoor,, ze is gelukkig niet echt merrie-achtig, behalve af en toe een gilletje bij snuffelen aan een ander paard maar dat doen we tijdens het rijden toch niet ;)
En het mutsige kan ik meestal heeel erg hard om lachen omdat ik toch niet echt een hele serieuze ruiter ben :')

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:30

Ik ben echt een merrie persoon, ik weet niet waarom, maar dat trekt me toch veel meer!

Toch best grappig ik heb nu een ruin als bijrijd/verzorgpaard.
en ik ben helemaal weg van hem! :+:
toch best grappig! :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:40

Ik ben alleen maar merries gewend, zou niet meer anders willen. Ik zeur wel eens over het 'typische' merrie gedrag, en mijn merrie drijft mij soms wel naar wanhoop en onzeekrheid met haar onvoorspelbare gedrag, maar een ruin zou ik denk ik saai vinden na alleen maar merries :D

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:52

toen ik jonger was had ik meer met merries, achteraf gezien vraag ik me af omdat dat was omdat ik me altijd veilig voelde, had altijd het gevoel dat de merries zich beschermend opstelden. nu 13 jaar een ruin gehad waar ik echt een super band mee had, en zou ik eerlijk gezegd niet weten of mijn algemene voorkeur nog steeds naar merries uitgaat.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:21

Wildgirl schreef:
Jantine_ schreef:
Een ruin, echt bij mij komt er geen merrie in :o

Kan je ook aangeven waarom?

Persoonlijk heb ik met merries veel meer, ze zijn volgens mij slimmer en geslepener hihi, hebben imo vaak een duidelijker karakter ;)

Dan heb je nog nooit een ruin zoals de mijne ontmoet! _O-

Mij maakt het geslacht niet veel uit... Merrie, hengst, ruin? Zolang ze maar karakter hebben, is het goed! :)

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:24

Ik zou nooit of te nooit voor een merrie kiezen!
Volgens mij zijn het allemaal bitchen ;) Ik kan er gewoon niet goed mee om! (ofwel heb ik net pech gehad met diegene waar ik heb mee kennisgemaakt!)
Ruinen hebben volgens mij veel meer karakter en gevoel voor humor! en zijn veel liever!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:12

als een hengst rustig genoeg is, dus niet z'n showbal,
vind ik hengsten het leukst. ( vooral shetlanderhengstjes, }> )
En bij de stal waar ik een nog wel eens kom staat ook z'n lieve 2 jarige hengst,
ook echt een heeel erg mooi beestje.
eerst was ik daar om de 2 jarge aandacht te geven,
maar die werden me toch eventjes te pittig, vooral de merrie's,
die kunnen me toch vervelend en aanstellerig zijn.
Dus daar ben ik mee gestopt, want het voelde toch niet lekker
aangezien ze ook nog aardig duur waren ook.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:18

Heb ervaring met alles en vind het moeilijk te zeggen. Het heeft ook voor een groot deel met het karakter te maken. Ik neig naar merries, maar dan doe ik een aantal ruinen waar ik mee gewerkt heb zeker te kort...

Vandaar dat het mij niet zoveel uitmaakt.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:24

ligt natuurlijk heel erg aan het paard maar ik denk niet dat ik ooit *voor de sport* een merrie zou kopen.heb er verschillende gereden gehad en de meeste ook erg leuk aan het lopen weten te krijgen maar ik heb gewoon meer met de nuchterheid van een ruin of de steralures van een hengst. Ik ben nu bezig met een klophengst, en wat een leuk dier! niet gemakkelijk hoor! ook ergens anders altijd ff laten zien dat HIJ het mannetje is, maar wat een uitstraling! en zo trouw! (L)
Heb hier trouwens ook meegemaakt dat ik met een ponyke aan het lopen was en dat de meeste paarden in de wei stonden. De twee merries aan het hout bijten en de ruinen stonden rustig te grazen.. hoezo vrouwelijke jaloezie;)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:37

Hengst of ruin. Heb echt helemaal niks met merrie's blehhhh... Wispelturige hormoon gevalletjes ;) :D

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:33

Merrie's. Ruinen zijn over het algemeen veelst te zoet. Geef mij maar een pittige tante. :D

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:58

Ik ben helemaal weg van hengsten :D Vooral een stoere haflingerhengst!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:12

Ruinen en/of Hengsten :j Heb er gewoon een betere klik mee dan met merries. Als ik ga kijken naar de paarden die ik in het verleden gereden heb, en de paarden waar ik het minst mee had, waren dat altijd merries. Sterker nog, ik zou nooit voor een merrie gaan kijken als ik een paard zou kopen :n
Nu heb ik een merrie op stal staan hier, als gezelschap voor mijn ruin, en dat is echt een lieverdje hoor, maar ook met haar merk ik gewoon dat ze een merrie is - en af en toe dan zeg ik ook tegen haar: piswijf :)) (Altijd lachend, want het meiske is 25 en stiklief) Van die kleine dingetjes, gilletjes slaken, oortjes naar achter als je bij de buik bezig bent met de dekens enzo... van haar kan ik het hebben maar normaal gesproken word ik daar super kriegel van!

Ruinen en hengsten zijn berekenbaarder wat dat betreft, ik houd niet van het plakkerige aan mijn been tijdens het rijden, het gillerige gedrag en het piswijverige gedoe.

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:22

Zelf heb ik een ruin waar ik dik tevreden mee ben, maar het grappige is bij ons op stal wel dat het in de wei juist de ruinen zijn, waar vooral onze ruin met zijn grote vriend een rol in spelen, die de boel lopen te terroriseren en 'merrie-gedrag' vertonen. In de merriewei is het altijd lieve vrede, maar bij de ruinen wordt er nogal wat gebitched :+ .

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:23

maakt mij niet zoveel uit, maar rijd merrie's toch wel het minst graag. die blijven vaak net iets langer terugvechten als ruinen of hengsten. hengsten is natuurlijk wel opletten, maar ik vind dat je die net als alle andere paarden gewoon consequent moet laten weten dat jij als ruiter de baas bent.

Animo_Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:42

Och als ik dit topic zo eens lees zijn alle vrouwen wel moeilijk. Ik heb een merrie, heb het er maar mee te doen. Veel keus heb ik ook niet.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:51

hengsten, zeker te weten. Ik werk graag met een paard vanaf de grond en ik houd er verschrikkelijk van dat ik heel erg intens moet zijn met een paard. Dat is steeds op mijn tenen gehouden moet worden.
Heb altijd zelf hengsten gehad, maar grappig genoeg heb ik op dit moment alleen maar merries lopen!