Stel, er word een miljoen geboden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:59

Ik heb een 20 jarige ruin en ik heb hem net een jaar..
Hij heeft artrose en dus geen sterke voorbenen meer.. ook niet meer geschikt voor wedstrijden..
Ik heb sinds het begin dat hij hier was al zo'n perfekte band met hem.. het was echt een klik tusse ons en die is nooit meer verdwenen.
Ik zou zo'n geweldig sportpaard er voor terug kunnen kopen, maar dat wil ik helemaal niet. Amiro heeft een heerlijk verwend leventje hier.. we doen vanalles en hij heeft het heerlijk. Hij is mn beste vriend en vrienden verkoop je niet.
Al bied je 100 miljard.. nooit van mijn leven dat je hem krijgt.. geld is niet belangrijk.. leuk als je het hebt.. maar niet belangrijk. En dat is vriendschap wel!

Anoniem

Re: Stel, er word een miljoen geboden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:34

Alleen als ik haar dan voor 1000 euro weer terug kan kopen. :D

Nee, ik zou Kim ook niet verkopen voor een miljoen. :+:
De liefde die ik van haar krijg is zoveel meer waard.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:37

Ik had mijn merrie kunnen verkopen voor aardig wat geld.
Zeg maar met wel wat nullen maar heb het niet gedaan wat heb ik idd aan dat geld als dat paard niet meer op stal staat?
Nee dus voor nog geen 20 miljoen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:43

Heb je 1 miljoen op de bank, en dan?
tsja als dat je gelukkig maakt...

Nero gaat bij mij dood :)
Geld maakt niet gelukkig, Nero mij wel :)

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:46

Jahoor..voor een miljoen mogen ze hem ophalen!
Ik kan ook weer heel gelukkig worden met een ander paardje..

Er is ooit heel veel geld voor mijn ponie geboden (niet dichtbij de miljoen maar toch behoooooorlijk veel geld..) Ik sprong toen met haar in het Z. We hebben gekozen om haar te houden. Een poosje later zijn we met de cross opgenomen in het B-kader..heb hier heel veel plezier aan gehad. Ik was toen heel blij dat we haar niet verkocht hadden..ik had die ervaring niet willen missen (al brak ik mijn been en was de droom over). Ben mijn ouders hier altijd heel dankbaar voor geweest!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:49

Nee nooit

Maarja dat is voor ieder anders.
De een koopt een paard omdat hij/zij er verliefd op is
De ander koopt een paard dat hij/zij nog nooit gezien heeft gewoon omdat het goede papieren heeft.
(heb al zo vaak gehoord niet naar het karakter kijken maar naarr de papieren)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:50

Met een strikje eromheen en zijn zadel krijgen ze erbij! :D

Ik vind het zo'n onzin dat mensen zeggen: "Mijn paard gaat écht niet weg voor een miljoen!", wacht maar tot het erop aankomt. ;)

Ik ben gék op mijn paard en hij gaat echt niet zomaar weg, moet er niet aan denken hem kwijt te raken. Hij is mijn beste vriendje en vanaf het moment dat ik hem zag, wist ik dat hij mijn droompaard is. Maar ik denk niet dat ik nooit zo gelukkig kan worden met een ander paard. Voor een miljoen kan ik vast een heel lief nieuw paard kopen én een stuk fijner leven dan nu :=

Ik zou er geen moment over nadenken, met twee nullen eraf zou ik mezelf zelfs al flink achter mijn oren krabben :o

Gelukkig is er geen gek die dat gaat betalen voor mijn (geweldige, maar vrij waardeloze) paard. *\o/*

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:52

Voor een miljoen is het antwoord snel gezegd, ja!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:57

Veel zeggen er hier wel dan ze er wel een fijn ander paard voor kunnen kopen.

Maar wat maakt dat nieuwe paard meer waard dan het paard wat je nu hebt?
Waarom moet die dan zonder pardon weg en waarom is dit paard dan niet goed genoeg meer?

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:00

Dat is jou visie, niet die van iedereen. Ik heb een band met mijn paarden, maar niet dat ik voor hun dood zou gaan, of andere rampscenario's. Ik houd van ze, maar veel liefde krijg ik niet terug. Voor een miljoen kan je zoveel dingen doen, ik weet zeker dat als mijn ouders ooit failliet gaan, dat de paarden als eerste weggaan, dus zo heb ik alleen maar meer zekerheid, dan maar een ander paard, boeiend..

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:00

foxy80 schreef:
Leuk bedrag, maar ik zou ook kritisch naar de toekomstige eigenaar kijken. Als ik zou weten dat ze onmogelijke dingen van mijn dier zouden eisen, dan zou ik het knap lastig krijgen.

Mijn paard kunnen ze kopen maar mijn geweten niet.

Ja dat ben ik zeker met je eens, voor 1 miljoen zijn ze te koop, wel per stuk dan he :D das lekker 21 miljoen ;) Hoef ik niet eens over na te denken, noem me maar slecht maar is ieders persoonlijke mening klaar en degene ide het niet doen nou gewoon simpel die doe het niet, niet bij iedereen is alles te koop.

Maar ik ga er dan wel van uit dat ze het goed krijgen, iedereen die zovel geld zou betalen daar ga je automatisch vanuit dat ze het ook goed doen maar ja is dat wel zo.

Heb wel vaker bod gehad op 1 van mijn knollies geen miljoen maar dat is ook onwerkelijk natuurlijk mar wel eens heel veel geld, 1tje heb ik dagen over nagedacht en toen hadden ze al een ander paard gekocht hahaha das was lekker makkelijk.
De andere werd megaveel geld voor geboden, echt veel maar dan zou mijn knollie met zijn shaggie humeur een jachtpaard worden.
Nee vind dat een rotsport en ook niet voor 1 miljoen en dat meen ik , voor dat geld kunne ze vast wel iets beters vinden.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:01

Strik er om en weg :))

Neroo

Mijn leven is zo ook hardstikke prima :) 1 miljoen is handig, maar nodig? Nee, niet nodig.

Nero heeft voor mij meer waarde dan geld.

Carmen

Mijn paard mag ook weg hoor, kan ik een mooie(re) voor terugkopen! Voor één miljoen... Ik zou er niet eens over nadenken... :+

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:08

Silence schreef:
Veel zeggen er hier wel dan ze er wel een fijn ander paard voor kunnen kopen.

Maar wat maakt dat nieuwe paard meer waard dan het paard wat je nu hebt?
Waarom moet die dan zonder pardon weg en waarom is dit paard dan niet goed genoeg meer?

Het is niet zonder pardon..het is een excuus van 1 miljoen euro...dat zou ik mezelf niet kwalijk nemen.
Ik ben opgegroeid met het feit dat paarden komen en gaan..ook als we ponies/paarden niet actief aanbieden..als er genoeg voor op tafel komt...dan gaan ze weg.
Dat wil niet zeggen dat elk paard/elke ponie zonder pardon weg gaat..Vaak hebben we er zelf heel veel plezier mee.

Ik hou van de paardensport..ik hou ook enorm van paarden. Maar als ik alleen nog recreatief -in de zin van buitenritjes en rondjes in bak zonder doel- zou kunnen rijden..of zelfs helemaal niet meer..dan zou ik mijn ponies/paarden ook weg doen.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:09

Ik zou voor verkoop gaan. Gezien het feit dat hij de dag erna dood of geblesseerd kan zijn, zou ik voor het geld gaan. Daarnaast zijn er genoeg paarden te koop.

JaleesaDeje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:11

Het ligt er aan wie het is en waar hij te recht komt. Anders zal ik het echt niet doen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:12

Ik zou zelfs het zadel erbij geven haha!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:15

Ze mogen ze dan direct meenemen voor een miljoen per paard. Zou er niet eens over na hoeven te denken. Net wat al eerder is gezegd morgen kunnen ze dood in het land/de stal liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:36

Zelfs voor heeeeeel wat minder als dat miljoen vertrekt hij dezelfde dag nog desnoods, zoals KiWiKo al zei, met een mooie strik om z'n nek. :)

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:00

Voor een ton bind ik al een strik om der nek :P
Me pony moet volgend jaar zowiezo verkocht worden.
Maar natuurlijk alleen als het een goed tehuis is :P

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:36

Mijn merrie wel( maar dat klikt ook niet zo..) Mijn maflinger gaat er zeker niet voor weg.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:02

Gini schreef:
Coentjuh schreef:
Ik vind dat de mensen die hier gelijk JAAAA zeggen, geen goede super band hebben met hun paard of pony.

Waarom?
Dus iedereen die zijn paardje verkoopt heeft geen band met dat paard?

Die mensen hebben waarschijnlijk wel een band met het paard, maar geen goede band. Als jij een goede band met een paard hebt, denk je er niet eens over na om hem weg te doen voor 10 miljoen euro's.

Le_onie schreef:
EEN MILJOEN ?

Zijn jullie niet goed ofzo ? voor dat bedrag gaan ze alle 2 weg !
Sorry, ik heb echt een hechte band met mijn paarden, maar voor dát bedrag, come on.

Maar bij mij is het zobizo als er een goed bedrag word geboden, gaan ze helaas echt weg. Dan zoek ik naar een nieuw paardje, nieuwe uitdaging, het lieft jong en onervaren, en later hopelijk voor een leuk bedrag verkopen.

Nu heb ik wel een paardje al aardig op leeftijd maar nog topfit, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Ook voor wat hij al heeft meegemaakt, en dat wil ik hem niet nog eens laten mee maken allemaal !

@ Coentjuh :
Dat vind ik echt volslagen onzin ! Een miljoen, besef je wel hoeveel dat is ? Man, voor hoeveel koop jij een paard ?

Een paard waarmee je een superband hebt, is ONBETAALBAAR en niet in geld uit te drukken. Jij ziet een paard als een 'ding' en niet als een dier, een maatje.

VOORBEELDJE: Je hebt een mooie Audi in de schuur staan van 50.000 euro. Word 1 miljoen voor geboden. Daar kun je heeeel wat Audi's voor kopen. Jij praat precies zo, je hebt een paard van 2000 euro in de stal staan. Word 1 miljoen voor geboden. Kun je heel wat paarden voor kopen.

Maar dat ene paard van 2000, je beste maatje, koop je er niet mee terug.

Sodeletuut schreef:
Le_onie, dat kan ik ook aan jou vragen, ben je niet goed ofzo?
Je doet iemand waar je van houdt toch niet zomaar weg?? Dan heb je dus niet zo'n hechte band met je paard als jij denkt. ;)

Dat denk ik ook!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:02

Voor een miljoen gaat er bij mij ook een strik omheen :D
Ik ben erg blij met mijn paard en heb er een hele fijne band mee, maar als ik weet dat ie het goed krijgt, vind ik het prima.

Dus wie bied!! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:04

Mwah ik heb een super band met 1 van de paarden die ik rijd, maar voor 1 miljoen? Sorry hoor maar dan gaat ie er uit, zoek ik wel een nieuw maatje.

Ik denk niet dat je het zo zwart/wit kunt zien als in: De mensen die m zo weg doen zien hetals een ding en niet als een maatje. :n