Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DaniBanani schreef:Unamie: volgens jou zou mijn paard dus redelijk wat spierproblemen hebben. Waar zou ik dat in de omgang aan kunnen merken (rijden en evt. grondwerk/vrijheidsdressuur)?
Om even in te gaan op de huidige discussie - hoeveel spierproblemen worden 100% veroorzaakt door slecht rijden/slecht tuig? Want het lijkt mij dat in zo'n geval een massage inderdaad weinig op zou lossen.
garny95 schreef:Unamie, is het een uitdaging voor jou om wat filmpjes en fotomateriaal van paarden die los zijn en bewegen en paarden die duidelijke spierproblemen hebben te plaatsen in een nieuw topic, ik merk dat daar namelijk wel wat honger naar is en dan kan iedereen er van leren en zijn eigen conclussies daaruit trekken, als bokkers hier vragen om jouw blik te werpen op hun paard kan dat vervelende reacties geven en dat is jammer omdat er aan de andere kant ook genoeg bokkers zijn die wel graag meer willen weten.
CarolShadow schreef:De bouw heeft er toch sowieso mee te maken lijkt mij.
De 1 heeft een schuine schouder, de ander een een stijle, en zo gaat dat met het hele lichaam.
Wat ik wel weet is dat zoals mijn pony heeft een behoorlijke nek, velen vinden dat mooi, ik niet, omdat het een uiting is van zomereczeem. In de winter is haar hals de helft minder.
En zo zie ik hier op bokt bijvoorbeeld ook dieren waar heleboel bij wegkwijlen, en ik wegklik, puur omdat ik weet dat het 9 van de 10 keer geen spieren zijn.
unamie schreef:@GJ9
zie wel schouder en halsproblemen
wil de hals iig moelijk laten zakken
wat een schattige hondjes heb jij trouwens in de profiel
Destiny22 schreef:Ben wel erg benieuwd wat jullie hiervan vinden?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IE78JZVO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CS86PHSC.jpg
Nibbit schreef:Raja schreef:Het is toch moeilijk om je eigen paard te beoordelen. Daar kijk je niet erg objectief tegen aan natuurlijk!
Dat vind ik ook, van een vreemd paard zie je het toch anders/beter