Pony gevonden in Den Oever!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:18

Ik ben erg nieuwsgierig wat er uit het gesprek gaat komen (k heb vierkante ogen van het topic doorlezen)! Maar als ik lees dat die vent zo weinig interesse heeft in de pony, zal hij wel niet lang na hoeven denken om hem aan jou te geven.

Super dat je de pony eventueel op wilt vangen en een nieuw goed tehuis voor hem gaat zoeken (als ie weer terug komt jou kant op). Daar voel je je dan geruster op, dan hem achterlaten bij zo'n maffe vent ;)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:18

nou je hebt de eigenaar gevonden, maar bent zo te lezen nog niet van de pony 'af'. ;)

het valt me op hoeveel mensen hier zeggen: geef maar hier die pony, terwijl de markt volgens mij over het algemeen overspoeld wordt met zulke shetjes, die voor een appel en een ei zijn op te halen.
dus aan diegenen die hem wilden hebben: check Marktplaats, en geef de pony's een goed thuis! :j

hoop dat voor deze pony een leuke eigenaar wordt gevonden, aan een trailer vast gebonden staan is natuurlijk niks voor zo'n dier, maar het gebeurd meer dan je wilt weten...
zonde dat er vaak zo makkelijk met shetlanders wordt omgegaan, het zijn zulke leuke pony's!

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:19

nou het lijkt me wel een leuk beestje.. misschien heb ik er wel intresse in, wil dan alleen wel graag foto's zien als de boer hem niet meer hoeft.

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 20:20

volgens kenissen van de eigenaar heeft hij de pony nog maar pas gekregen
dat verklaard misschien waarom hij er zo goed uit ziet
en misschien is er wel ergens een penny meisje in de buurt die de arme schat
poetst en verzorgd
ik heb geen idee

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 20:25

Marigold schreef:
nou je hebt de eigenaar gevonden, maar bent zo te lezen nog niet van de pony 'af'. ;)

het valt me op hoeveel mensen hier zeggen: geef maar hier die pony, terwijl de markt volgens mij over het algemeen overspoeld wordt met zulke shetjes, die voor een appel en een ei zijn op te halen.
dus aan diegenen die hem wilden hebben: check Marktplaats, en geef de pony's een goed thuis! :j

hoop dat voor deze pony een leuke eigenaar wordt gevonden, aan een trailer vast gebonden staan is natuurlijk niks voor zo'n dier, maar het gebeurd meer dan je wilt weten...
zonde dat er vaak zo makkelijk met shetlanders wordt omgegaan, het zijn zulke leuke pony's!

dat valt mij idd ook op
er staan zoveel pony's te koop en vooral shet hengstje die al voor onder de 100 euro worden aangeboden
begrijp me niet verkeerd hoor ik ben erg blij dat er zoveel lieve reacties zijn
iedereen die oprecht geintresseerd is wil ik ook vragen om een pb te sturen
mocht voor de pony een nieuw tehuis gezocht worden zal ik hun contacten en er te zijner tijd een nieuwe eigenaar uit pikken
de overige mensen wil ik graag vragen, kijk en luister rond om je heen want er zijn vast nog heel veel lieve en leuke pony's die voor (bijna) niets op zoek zijn naar een lieve eigenaar

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:27

Ik ben toch wel heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen!!

Ik hoop dat je hem mag meenemen en een goed huisje voor hem vindt.
Het shetje zal niet echt gelukkig zijn bij de boer, hij loopt niets voor niets weg.

Hoe ver woont de boer bij jou vandaan?? (kan zijn dat ik er over heen heb gelezen) Ben benieuwd hoe ver hij heeft gewandeld

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 20:33

_miepie_ schreef:
Ik ben toch wel heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen!!

Ik hoop dat je hem mag meenemen en een goed huisje voor hem vindt.
Het shetje zal niet echt gelukkig zijn bij de boer, hij loopt niets voor niets weg.

Hoe ver woont de boer bij jou vandaan?? (kan zijn dat ik er over heen heb gelezen) Ben benieuwd hoe ver hij heeft gewandeld

nou meneer heeft niet echt ver gewandeld hoor hij staat hooguit een km hier vandaan
maar is ons nooit opgevallen omdat hij achter een grote schuur staat aan een aanhanger in het land

ik weet niet of hij weg is gelopen omdat hij ongelukkig is :D (al maakt dat het hele verhaal wel spannender haha), maar als ik mijn hengst (inmiddels ruin) los laat gaat hij ook echt aan de wandel hoor op zoek naar leuke "meiden"" ;)
terwijl ik toch altijd heel goed voor hem zorg hoor :P
hormonen zijn sterker als het verstand
mannen he!!!!!!! ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:47

ik heb vorig jaar nog een Epony laten castreren, kosten 90 euro, dus de bedragen die hier genoemd worden zijn wel wat overdreven
hij werd aan huis gedaan en staand

eerlijk gezegd had ik de pony waarschijnlijk gelijk weer meegenomen want zo'n beestje vastbinden aan een aanhanger is natuurlijk van de gekke

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 20:52

spatter schreef:
ik heb vorig jaar nog een Epony laten castreren, kosten 90 euro, dus de bedragen die hier genoemd worden zijn wel wat overdreven
hij werd aan huis gedaan en staand

eerlijk gezegd had ik de pony waarschijnlijk gelijk weer meegenomen want zo'n beestje vastbinden aan een aanhanger is natuurlijk van de gekke

Ik heb mijn kwpner laten castereren voor bijna 200 euro, dus de prijzen liggen hier waarschijnlijk hoger, dat is overal verschillend

en zoals ik al eerder schreef, je kan nou eenmaal geen pony meenemen als je zelf de eigenaar niet bent, dat is diefstal en daar krijg ik waarschijnlijk nog meer problemen mee
nu hoop ik op toestemming om hem mee te mogen nemen
het is allemaal zo makkelijk gezegd.....
het liefst doe je zoiets ook, maar je hebt hier toch te maken met de wet....
juist door deze opmerkingen ga ik me nog rotter voelen...jammer

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:53

Jemig wat een verhaal zeg..
Jammer dat d eeigenaar zelf niet geiinstresseerd is in die pony

Ben toch wel benieuwd naar de foto's van de pony ;)
Hopelijk mag jij een nieuw tehuisje zoeken voor hem

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:53

Je hebt gedaan wat je moest doen Ebony. En wie weet staat het beestje morgen weer veilig bij jou :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:54

Mijn shet laatst casteren bij de VA die jij vast ook heb was 180 euro.

joyce2

Re: pony gevonden!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:56

Joh, je moet je niet rot gaan voelen! Je hebt juist goed gehandeld. Mensen die niet in jou situatie zitten (dus wij allemaal), hebben allemaal makkelijk praten!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:57

Ja iedereen wil 'm denk ik wel zo mee nemen.
Helaas is niets op de wereld gratis.

Toch weer een volle stal, hoefsmid, d.a., enzovoorts.
Wat is je plan nu?
Een gesprek met die boer? En dan maar bespreken, als hij hem toch niet wil of je een nieuw baasje voor hem mag zoeken.
Arm ding.

En het is nu toch niet echt van belang? Het Castreren/ruinen hoe je het wil noemen. Voorlopig staat de pony nog bij de boer en is hij nog niet van TS.

En dan kan, als hij een nieuw baasje krijgt, het nieuwe baasje alles lekker zelf regelen.

Hopen dat hij wel goed verzorgd wordt bij de boer, in plaats van aan een kar vast te staan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:58

nouja, hij zei toch zelf dat je hem wel mocht hebben, zijn eigen woorden toch?
en dat hij er zelf toch geen raad mee wist

ik denk dat ik dan gelijk had gereageert, al snap ik best dat het bij jou wat lastiger ligt omdat hij bij jou eigenlijk niet kan staan
ik verwijt jou ook helemaal niks, jij hebt juist zeer correct gereageert en het beestje netjes verzorgd tot je de eigenaar gevonden had
gewoon waardeloos dat de eigenaar een paardje onder zijn hoeden neemt maar totaal niet weet wat hij er mee moet

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:59

He Ebony: je niet rottig gaan voelen! Je doet het super. Kijk als je dit van te voren wist had je je voorbereid en stond ie bij je op stal nu. Maar dit verwachtte je toch niet? Dus kom op hoor. Je bent zelfs al een keer terug gegaan en mocht het vandaag niet meer lukken, dan doet 1 zo'n nacht daar hem heus niet zo veel kwaad. En zal het morgen wel lukken. Je bent een dierenvriend hoor! Ik vind het super wat je van plan bent en dan is er weer een ponietje gered van een eenzaam bestaan!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:00

spatter schreef:
nouja, hij zei toch zelf dat je hem wel mocht hebben, zijn eigen woorden toch?
en dat hij er zelf toch geen raad mee wist

ik denk dat ik dan gelijk had gereageert, al snap ik best dat het bij jou wat lastiger ligt omdat hij bij jou eigenlijk niet kan staan
ik verwijt jou ook helemaal niks, jij hebt juist zeer correct gereageert en het beestje netjes verzorgd tot je de eigenaar gevonden had
gewoon waardeloos dat de eigenaar een paardje onder zijn hoeden neemt maar totaal niet weet wat hij er mee moet

Vind het eigenlijk ook wel een beetje zielig voor die boer.... Ik bedoel als hij er verder niet om gevraagd heeft om zo'n pony te krijgen dus he.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:02

Ik vind dat je je best hebt gedaan hoor. Je hebt een volle stal. Het beestje is een hengst. Ga het gesprek met die man aan en zoek een goed tehuis voor het beestje. Ging je nou morgen of vanavond al terug. Ik ben te lui om terug te lezen

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:09

Ik vind dat je tot op heden juist gehandeld hebt!
Erg jammer dat de man er blijkbaar mee ''in de maag'' zit.

Als ik dit zou meemaken zou ik denk ik (met nadruk op denk ik, ik heb dit nog nooit meegemaakt) inderdaad het oplossen zoals Ebony2 zegt. Kijken of je de shet mee kan nemen, even stallen in 1 van mijn stallen en als de sodemieter een nieuwe eigenaar zoeken... Via MP, Bokt en mond op mond.

Ik had een hoop verwacht, maar dit niet :( Arm beestje, gelukkig ziet hij er goed uit!

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 21:13

Dennis schreef:

precies

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 21:14

xxelviraxx schreef:
Ik vind dat je je best hebt gedaan hoor. Je hebt een volle stal. Het beestje is een hengst. Ga het gesprek met die man aan en zoek een goed tehuis voor het beestje. Ging je nou morgen of vanavond al terug. Ik ben te lui om terug te lezen

ben twee keer geweest vanavond en trof niemand thuis
dus wordt mrgen weer

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:16

Wat een verhaal zeg!
Je doet iig goed je best, en hoop dat er snel een oplossing komt :(:)

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 21:23

we gaan er van uit dat het morgen wel goed komt
misschien mogen we een goed tehuis zoeken en anders kunnen we misschien iig van die man gedaan krijgen dat hij op een afgezet stukje mag loslopen
Het is misschien echt onwetenheid van die kerel
Zoiets doe je toch niet bewust?

En als ik zelf genoeg stallen had (voor de goede orde, de stal waar ik het over heb is een pensionstal waar ik een paar dagen per week mee werk en zelf twee pony's en een paard heb staan ) was het weer makkelijker
Ik krijg welliswaar wel korting maar moet voor de rest wel stalling betalen hoor en ik heb er al drie.
en buiten dat kan ik me voorstellen dat een hoop pension klanten er moeite mee hebben dat er zo'n kleine drukte maker aan wezig is.

we gaan morgen ons best doen
en gaan maar van het meest positieve uit
tot die tijd zullen we hem zo goed mogelijk verzorgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:36

heel goed van je! zou je niet met die boer kunnen overleggen dat je die pony koopt, maar dat ie daar blijft staan (gratis) terwijl jij een goed tehuis zoekt? als je verwacht dat dat nog erg lang gaat duren zou je misschien een penny meisje kunnen vragen om hem te verzorgen?

verder petje af dat je je er toch voor inzet!!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:36

ebony2 schreef:
Dennis schreef:

precies

Dan zou ik gewoon wat dierenartsen in de omgeving bellen voor een prijsopgave. ;) Ik heb een aantal jaren geleden alweer 100 euro betaald voor twee shetten in één keer. Ik vond dat wel erg goedkoop en betwijfel of het netjes de boeken in is gegaan :+ maar 180 euro voor één pony'tje vind ik het andere uiterste. :o

In elk geval succes morgen! Het feit dat je iets wilt regelen voor dit beestje siert je. +:)+