een dure cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat voor cap draag jij?

een dure
103 (34%)
een goedkope
180 (60%)
geen cap
13 (4%)

Totaal aantal stemmen: 296

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:16

[quote="Dekloktikt"]*ik heb al zon bruine gevonden! helaas wel prijzig 180euro. Dus als iemand em goedkoper weet![/quote]

Fugers in Soest, 90 euro!

TjardavdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:17

Ik heb gewoon een cap van CSO.
Iedereen rijd al met die van GPA dus vind ik dat ik er niet meer
mee hoef te rijden, en mooi zijn ze niet eens. Ik ga ook echt
niet zo'n achterlijk dure kopen want ik val er nog wel eens af
en dan kun je nog zo'n dure hebben kapot gaat hij toch.
Laatst bijgewerkt door lindake op 08-07-09 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype aangepast

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:57

Ik wil gewoon een goede. Tuurlijk is het mooi meegenomen als de prijs ook fijn is! :z
Maar als ik een goede cap zoek. Ga ik echt niet voor rond de 20 euro zoeken. ik wil gewoon een goede, Want je hoeft maar 1 x te veel te vallen met een goedkope cap.. :(:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:33

JustaLive schreef:
Ik wil gewoon een goede. Tuurlijk is het mooi meegenomen als de prijs ook fijn is! :z
Maar als ik een goede cap zoek. Ga ik echt niet voor rond de 20 euro zoeken. ik wil gewoon een goede, Want je hoeft maar 1 x te veel te vallen met een goedkope cap.. :(:)

Met een dure ook :) Alle goedgekeurde veiligheidshelmen voldoen aan de normen, ook als ze 20 euro zijn. Een dure cap is NIET automatisch veiliger of beter.

En na 1 harde val is de schokwerende laag binnenin waarschijnlijk niet meer in staat om de klap goed te dempen, dit kun je niet van de buitenkant zien. Er wordt dus aangeraden om de cap te vervangen als die een harde klap heeft opgevangen - ook een dure.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:36

Nouja mijn moeder vond hem wel een beetje duur. Maar dat komt omdat mijn vorige cap maar 30 kostte. Deze kostte iets van 65 euro ? Maarja ze zei, beter 65 euro dan je kop kapot vallen :P.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: een dure cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:03

^^ Idd.;

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:12

maar gaan jullie echt allemaal een nieuwe cap halen als je een keer van je paard afgevallen bent? (op je hoofd)

ik weet wel dat ik cascocappen echt rotdingen vind, voor de rest als het lekker zit vind ik het wel prima.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:15

Haha, Ik ook ik haat die dingen.
Ik heb nou ook fijn een Horka! :D
Nee hoor, Ik ga echt geen nieuwe cap halen als ik gevallen ben, Ook niet op mijn hoofd. Ik ga alleen nieuwe cap halen als die werkelijk aan vervanging toe is.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:24

Ik ga nu heel bokt over me heen krijgen :+ , ik heb jaaaaaren zonder cap gereden... Had er eigenlijk alleen eentje om op wedstrijd op m'n hoofd te zetten (die dan zelfs niet goedgekeurd was volgens de normen). Heb dan ook wel het mooie geluk gehad dat ik in al die jaren (7 in totaal geloof ik) maar één keer ben gevallen. Toevallig was dat één enkele keer dat ik eens ging proberen te springen met mijn paard (dat nog nooit gesprongen heeft en twee sprongen van een in-uitje tegelijk sprong), en had ik me wel voorbereid om te gaan springen en had dus een cap van een vriendin geleend :).
Daarvoor (toen ik nog met mijn pony reed) droeg ik altijd een cap, maar ik sprong die periode ook behoorlijk veel (en hoog). Die heb ik toen ook echt nodig gehad.

Ik weet dat het niet veilig is, dat er héél veel kan gebeuren waarop ik niet voorzien ben, dat er zelfs met het braafste paard iets kan gebeuren,.... Maar laat ons stellen dat ik geluk heb gehad :). Ik vond het enorm vervelend, vond er nooit eentje die écht goed paste (ook niet de dure) én ik zweette enorm onder een cap (nja, ik zweet nu eenmaal veel sneller dan de gemiddelde mens, wat er tot leidde dat er na tien minuten al druppels zweet van mijn hoofd rolden: niet praktisch).

Ik rij ondertussen niet meer, dus kans op verongelukken (met paard allesinds) zit er niet meer in :Y)

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:29

Ik droeg eerder altijd een HH cap, en heb nu een GPA cap.
GPA caps zijn zo veel fijner! Soms doe ik die HH cap nog wel eens op. Dat zit dan zo verrot.

Maarja, iedereen voelt dat anders. En toen ik die GPA cap nog niet had. Wist ik ook niet anders. Dus vond ik dat prima.
Het is maar net hoe je hoofd voelt. Iedereen heeft een andere hoofdvorm natuurlijk, misschien ligt het daar ook aan.

En iemand die ik ken heeft een GPA cap van (((SCHRIK NIET))): €1400 Dat is nog eens een duur capje!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:30

Vermits bokt algemeen een vrij jong publiek heeft stel ik mij toch de vraag: degene die zo'n GPA cap hebben van 300-400-500-... €, betalen jullie deze dan zelf of is dit eentje betaald uit de portemonnee van mammie/pappie?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:37

romy_b schreef:
maar gaan jullie echt allemaal een nieuwe cap halen als je een keer van je paard afgevallen bent? (op je hoofd)

Ja, want ik draag dat ding tenslotte vanwege de veiligheid :)

Nou moet iedereen dat zelf weten, en ook of je met of zonder cap wilt rijden - eigen vrije keuze. Als je alleen een cap opzet omdat het moet van de regels maar niet per se vanwege de bescherming, kan ik me best voorstellen dat je niet direct een nieuwe koopt.
Maar dat mensen wel roepen dat een cap heel belangrijk is, en dat ze een goedkope niet 'veilig genoeg vinden', om vervolgens door te rijden na een val, vind ik onbegrijpelijk. Dat is gewoon jezelf voor de gek houden.

Ikkeee15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:43

Ik heb de harry's horse pro plus, die is 65,- ;)

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:26

ik heb eentje die je van achter kan verstellen maar die is echt niet fijn. die knelt om je hoofd heen en als k m eentje losser doe dan zit die weer te los. Ik rijd eigenlijk al een tijdje zonder cap (in de bak gewoon dan). Vind ik veel fijner misschien niet zo slim maar dat is dan mijn eigen verantwoordelijkheid. Als ik met cap rij dan rij ik met de cap van de eigenaar van mijn vp. Die zit wel fijn maar geen idee welk merk :P

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:17

Mijn cap was rond de €60 geloof ik :) .

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:24

ik heb de hh pro plus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:46

tantjeuh schreef:
Vermits bokt algemeen een vrij jong publiek heeft stel ik mij toch de vraag: degene die zo'n GPA cap hebben van 300-400-500-... €, betalen jullie deze dan zelf of is dit eentje betaald uit de portemonnee van mammie/pappie?

Ik heb ook een GPA, en heb hem gewoon gekregen van mijn ouders.
Caps enzo hoef ik niet zelf te kopen :n

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:55

[quote="tantjeuh"]Vermits bokt algemeen een vrij jong publiek heeft stel ik mij toch de vraag: degene die zo'n GPA cap hebben van 300-400-500-... €, betalen jullie deze dan zelf of is dit eentje betaald uit de portemonnee van mammie/pappie?[/quote]

Helemaal zelf voor gespaard, en daar ben ik trots op. :D

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:30

tantjeuh schreef:

ik heb gpa speed air van 475,- euro zn limetet edition eu ofzo

heb uhm zelf gespaard, van me wedstrijd geld.
ik koop niet van me werk geld iets voor me paard dat vind ik zonde.
maar wat ik op wedstrijd win enzo dat leg ik altijd appart voor uitgaan en voor dit soort dingen;)

marjanneke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:22

Ik heb heel lang een cap van lami-cell en hij kostte minder als 50 euro
vind ik niet veel,nu heb ik een cap van choplin van 90 euro
en ik vind mijn lami-cell cap veel beter zitten !!!
Soms is een goedkope cap beter (vind ik toch)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:51

heb een kavalkade van 80 euro vind het heerlijk
meestal vind ik die dure caps nog lelijk ook

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:56

Volgens mij heb ik een Kavelkade Safety Air of HH ?, van €80.

GPA word me toch echt te duur, helemaal omdat mijn ouders daar echt niet aan mee gaan betalen..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:01

Oud topic, dus een slotje.