24 mei amateurkeuring bunschoten(arabier)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 00:38

we zien wel ,nog 1 week voor de beslissing.

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 20:57

Franca schreef:
Ik met YEN naar Exlooo.....hmmmm....kwee niet. YEN redt dat wel, maar ikk???? Maar als Bunschoten niet doorgaat dan wordt het niet afgelast, maar alleen maar verplaatst naar een later tijdstip dit jaar....dus, we gaan heus wel heen! *LOL*

Inderdaad franca het zal dan wel verplaatst worden naar later dit jaar.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 23:50

riccardo"]
[quote="Franca schreef:
Ik met YEN naar Exlooo.....hmmmm....kwee niet. YEN redt dat wel, maar ikk???? Maar als Bunschoten niet doorgaat dan wordt het niet afgelast, maar alleen maar verplaatst naar een later tijdstip dit jaar....dus, we gaan heus wel heen! *LOL*

Inderdaad franca het zal dan wel verplaatst worden naar later dit jaar.
[/quote]

Exloo vind ik altijd wel een leuke show, maar zoals het er naar uitziet zal het wel heel druk worden (als het doorgaat, is wel DE MEESTE kans).
Morgen brengen wij onze hengst voor showtraining naar Chris van Schalkwijk en over 2 weken gaat onze merrie voor training (+ dekken). [ hi hi 2 vliegen in één klap] ......

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:12

Vraagje?......als nu de amateurkeuring niet doorgaat, en wij ons hengstje in Exloo zelf gaan voorbrengen; kunnen wij dan wel weer later meedoen met de amateurkeuring of zijn we dan ineens "beroeps"geworden ??????

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:18

Paduc schreef:
Vraagje?......als nu de amateurkeuring niet doorgaat, en wij ons hengstje in Exloo zelf gaan voorbrengen; kunnen wij dan wel weer later meedoen met de amateurkeuring of zijn we dan ineens "beroeps"geworden ??????

Tenzij je kampioen wordt (volgens mij), anders kun je gewoon weer meedoen met de amateurkeuring....

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:26

Dat betreft het paard, maar degene , die het paard voorbrengt, die doet dat tussen de professionele voorbrengers en mag hij/zij daarna dan wel weer meedoen in een amateurkeuring??

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:43

Ik denk het wel. Tenzij hij/zij heel veel paarden voorbrengt (als professie). Dan is het natuurlijk niet eerlijk tov. de andere deelnemers.

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 18:30

Iemand nog wat gehoord van het AVS?????????

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:41

Nee, nog niet.
Ik had gemaild maar nog geen bericht teruggekregen !!??

Ik hoorde nog dat als de amateurkeuring doorgaat Helen van Nes (van Flaxman Arabians) ook komt met een stand (arabische showhalsters)!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:42

Voor zover ik daarnet heb begrepen gaat de amateursshow niet door..

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 23:38

boehoe!!!!!!!!!!!!!!!!!

mammasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:38

Inderdaad is verplaatst naar 13 september, zie het bericht hier op paardenpraat. Helaas pindakaas, maar we kunnen nu langer oefenen!

judith661

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:06

o wat jammer, maar oke het zat er wel aan te komen. dan kunnen we allemaal nog wat langer oefenen. Zouden we nog van het avs een bericht ontvangen? en weet iemand of je startcoupons bij hun blijven tot 13 september.
Groetjes Judith

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 18:07

Jammer voor iedereen dat de amateurkeuring niet doorgaat.
Op naar de volgende dan maar.
Heden heb ik Shatia ingeschreven voor Exloo,dus op naar Exloo dan maar.
Daar zal ze voorgebracht worden door Samantha,en hebben we nog tijd om meer te trainen.

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:25

Hé Riccardo, niet zo triest, aan die vogelpestbedoening kunnen wij zelf niets doen en kan alleen maar medelijden hebben met al die mensen, die hun dieren in kratten aan de kant van de weg moeten zetten in afwachting van de beul!! Moet je indenken, dat er een virus gaat ontstaan en dat je met je paard aan de rand van de weg moet gaan staan, totdat de wagen komt om ze te laten inslapen................ik ril bij de gedachte. Wij moeten geduld hebben en uitkijken naar o.a. Exloo. Wel vind ik jammer je dan niet zelf Shatia voor te zien breng *LOL* en...daar had ik me op verheugd!!!

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 18:35

Laten we maar er vanuit gaan dat ik niet de topprijs haal en dan kan je me later in het jaar nog zien op 13 september.
Wat betreft de vogelpest heb je gelijk alleen de maatregelen die genomen worden kloppen gewoon niet.
Ik leef mee met de mensen die hun dieren of bedrijf op deze manier kwijtraken echt.Maar als echte paardenliefhebber vind ik het voor ons wel jammer.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:22

Ik moet eerlijk bekennen dat ik blij ben dat het verplaatst is naar 13 september.......dan is Yen namelijk helemaal in haar zomervacht en dus op haar mooist!!! Ennne.....ik laat haar ook door iemand anders voorbrengen!!!

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 23:04

oh dus amateurkeuring doe je niet zelf!!!!!!!!!!!!!!!
ik wel hoor.
Alleen Exloo laat ik haar wel voorbrengen,daar ga ik het echt niet zelf doen.
Zijn mensen die een vak hebben om dat te doen,die kennen veeeeeeeeeeeel beter

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 23:39

Franca schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik blij ben dat het verplaatst is naar 13 september.......dan is Yen namelijk helemaal in haar zomervacht en dus op haar mooist!!! Ennne.....ik laat haar ook door iemand anders voorbrengen!!!

groot gelijk Franca !!!
Ik liet mijn man altijd de paardjes op de amateur voorbrengen?? Vond ie wel leuk, scheelde mij al weer..

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 18:48

Franca schreef:

Tsja, Franca, ik had je eigenlijk wel willen zien rennen Haha!, misschien dat er nog grappige dingen gaan gebeuren Tong uitsteken
Maarre, ik kom in iedergeval kijken Lachen

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 19:43

youko zoals beloofd een paar foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:49

Ze ziet er goed uit! Enne, wat een stoer dekje Haha!. Hoe gaat de showtraining verder? Nu zie ik gelijk ook wat van de omgeving. Vraagje: moet je zelf voor het zadeltje zorgen ?

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 19:56

Het zadeltje is van Samantha zelf daar hoef je niet voor te zorgen(in eerste instantie dan)
Showtraining is aangevangen en ze wordt eerst conditioneel op peil gebracht en het leren staan en halsgeven ook aangevangen.
Kijk dit alles heeft natuurlijk wel tijd nodig en Shatia kent natuurlijk nog niks.Dus het belangrijkste is wat meer conditie nu en wat meer vlees op de bovenkant,daarna komt het zwaardere werk qua hals en opstellen.
Maar ik moet zeggen dat Shatia er al een stuk van is opgeknapt en ze staat er pas 1 weekje.
Het gaat super,ik ben zeer maar dan ook zeeeeer tevreden.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:05

Echt super! Het wordt dan maar echt tijd voor mij om eens langs te gaan, ik wil alles eerst zien, voordat ik besluit om Tica daar neer te zetten Knipoog. Misschien zie ik Shatia volgende week zaterdag wel Lachen.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 23:47

Ja, Shatia ziet er zeker goed uit! *LOL* Enne...ik laat lekker Cheyenne voorbrengen door een vriendin met veeeel meer conditie en snelheid dan ik en dan kan ik lekker aan de zijlijn genieten en kijken naar mijn mooie Yen....en filmen natuurlijk!!!!! Haha!